Ut og fly med barnevogn - Prampack?

¤Gressenka¤

Glad i forumet
Vi skal til syden i veldig  nær framtid, reiser med Apollo/SAS

Eg klarar rett og slett ikkje bli enig med meg sjølv om vi skal investere i en Prampack.
Her er ei i nærområdet som leiger ut men den er opptatt heile mai. Har spurt alle eg kjenner om dei har eller kjenner noen som har men ingen positiv respons.Airshells leiger ikkje ut på flyplassen her, har sjekka finn.no for andre som leiger ut i distriktet, men ingen napp å få.

Minsten er snart 7 mnd gammal så det er uaktuelt å reise med bare ei trille. Valget står mellom ei snart 6 år gammal Teutonia Mistral eller Emmaljunga Edge Duo kjøpt i fjor. Eg tør ikkje sende den flotte emmaljungavogna uten sikker pakking da den er dyr og erstatte. Mistralen er eg ikkje redd for skulle få skade, bare surt å måtte sitte på Kreta uten barnevogn.

What to do? Andre eg har spurt seier at dei bare pakkar vogna i en slik plastpose man får kjøpt hos flyselskapet, og satsar på  at det går bra. Har lest at flyselskapet ikkje erstatter dersom det blir skade og vogna ikkje er forsvarlig pakka.

Synst å betale over 1500 kr for å ha med vogna kanskje bare denne eine gongen, er litt sure penger.

Innspill mottas med takk

Du kan jo selge den etterpå? 
Evt leie den ut? hehe

Som du sier, håpløst å sitte der uten barnevogn... :S

Du får jo helt sikkert solgt den, evt. leie den ut ja. Sikkert mange som setter pris på det. :P

Er det ingen barneutstyrbutikker som leier ut?

gutt09jente11 skrev:
Som du sier, håpløst å sitte der uten barnevogn... :S

Du får jo helt sikkert solgt den, evt. leie den ut ja. Sikkert mange som setter pris på det. :P

Er det ingen barneutstyrbutikker som leier ut?

Desverre ingen som leige den ut av dei 2 utstyrsbutikkane som er her.

Om du tenker dere ikke nødvendigvis kommer til å reise så mye mer hadde jeg nok bare tatt med  den vogna jeg ikke var redd for. Skal vel litt til for at den skal bli så ødelagt at den ikke kan brukes den tiden dere er der? De gjørs jo ikke på å ødelegge den, selv om de heller ikke er superforsiktige. Evnt solgt prampacken etterpå:)

Jeg hadde nok kjøpt, og eventuell solgt den i ettertid. Ikke bare er vognen beskyttet, du kan pakke med deg bleier, grøt, mme...ja litt ekstra oppi.

Tenkte det samme som deg; så reiste uten prampack og endte opp med en ødelagt vogn som etterhvert ble helt ubrukelig :( Kjøpte etter dette en prampack som jeg hittil bare har brukt en gang, men da var vogna like hel etter flyturen. Hvis vogna blir ødelagt i prampacken så erstatter flyselskapene vogna, så det er absolutt en god invistering.

Du kan jo leie ut eller selge prampacken igjen om du ikke skulle ha bruk for den :;)

Sas behandler barnevognene pent uten prampack også. Men vi kjøpte reisebag til vogna vår etter en flytur med Norwegian da vogna så helt ramponert ut etterpå (innenlands).

Jeg elsker prampacken min. Men så reiser vi en del også. Jeg stapper alltid masse skittentøy i poser inn under vogna før jeg så pakker den i prampacken, så blir det ikke overvekt på bagasjen. Prampacken blir ikke veid. Ingen du kjenner som har en du kan låne? Skriv og spør på facebook:)

Jeg hadde kjøpt og leid den ut etterpå... Er ikke mange ukene med utleie du trenger for å ha tjent den inn igjen altså :) Og da er du sikker på at vognen holder seg fin, uansett hvilken du velger å ta med :)

Pucca skrev:
Jeg elsker prampacken min. Men så reiser vi en del også. Jeg stapper alltid masse skittentøy i poser inn under vogna før jeg så pakker den i prampacken, så blir det ikke overvekt på bagasjen. Prampacken blir ikke veid. Ingen du kjenner som har en du kan låne? Skriv og spør på facebook:)

Er noen som veier prampacken jo =/ Vi reiste med SAS fra Gardermoen, og da veide de prampacken hos spesialbagasje, og den var noen kg for tung pga lammeskinnspose og søskenbrett vi hadde oppi der. Tror det er 23 kg den kan veie... Men det gikk bra da, vi fikk ha den med uten å betale noe. Men bare så du vet at det hender de veier =)

AnneEmilie skrev:

Pucca skrev:

Er noen som veier prampacken jo =/ Vi reiste med SAS fra Gardermoen, og da veide de prampacken hos spesialbagasje, og den var noen kg for tung pga lammeskinnspose og søskenbrett vi hadde oppi der. Tror det er 23 kg den kan veie... Men det gikk bra da, vi fikk ha den med uten å betale noe. Men bare så du vet at det hender de veier =)

Vel, tror vår veide ca 47 kg og fikk bare tilsnakk om at vi ikke kunne stappe andre ting i. Vi hadde tvillingvogna, en vippestol og bleier i... Skjønner likevel ikke at den var så tung...

Jeg har også opplevd at prampacken ble veid. Av en lite hyggelig flyplassmann. Min veide 28 kilo og jeg måtte pe t fjerne noen av tingene jeg hadde lagt i ekstra. :p

Vi dro til korfu for første gang da snuppa var 3mnd gammel, og vi tok med vår emmaljunga duo edge uten bruk av prampack... det gikk helt fint, har vært mye ute å reist med fly og barnevogn, og har ikke brukt prampack... ingen ødelagte vogner... :) (har byttet ut vogner flere ganger, snuppa er nå 10mnd og hun har hatt 4 vogner... ja, jeg har vogndilla... hihi)

Back
Topp