ut og fly i uke 30, og et spm om nyrebekkenbetennelse

froskenkvakk

Forumet er livet
Aprillykke 2016
Er gravid i uke 25+5.
Jeg skal fly til utlandet i uke 30, og forhåpentligvis er formen min like bra som nå!
Jeg tenkte å ha på støttestrømper under flyturen (bruker det til vanlig også pga vann i bena), og så ha med en bekreftelse fra jordmor om når termin er!

Er det noen andre forhåndsregler som er lure å ta?

Så et spørsmål om nyrebekkenbetennelse:

Under forrige gang fikk jeg nyrebekkenbetennelse i uke 30, pga leger som sendte meg hjem to ganger, så endte det med akutt drenering og nefrostomikateter, for ene nyren min var så og si helt tett! Etter jeg ble bedre fortalte de at de fryktet nyresvikt pga dette. Fikk innlagt J-stent (for å holde gangen mellom nyren og ned i blæren åpen), og hadde den til jenta mi var 6mnd + jeg hadde nefrostomikateteret lenge. Etter dette så har jeg vært veldig plaget med vann i kroppen, og tatt vanndrivende fast hver dag.

Dette satt jo selvsagt en stor skrekk i meg,da jeg ikke hadde så mye symptomer annet enn frostanfall, og jeg følte på kroppen at noe var galt!

Nå har jeg krevd å fått en ultralydundersøkelse av nyre, nyrebekken og urinveier, som jeg skal på i morgen, for å se om alt ser normalt ut. Jeg føler som om at noe presser på nyrene, og det har jeg hatt lenge. Men er ikke noe øm.

Jeg ville gjerne sette inn en stent, for å være på den sikre siden, men legen sa at jeg ikke fikk satt inn stent uten videre, det måtte være en grunn til det.. Men er det ikke grunn nok at jeg holdt på å få nyresvikt forrige gang?
At jeg samler så mye vann i kroppen, kan det ha med at den skadde nyren ikke fungerer skikkelig?
Bør jeg ha en ultralydkontroll til av nyrene og nyrebekkenet senere ut i svangerskapet)?
 
Back
Topp