Ut med de gamle og inn med de nye - Symptomer i andre trimester

Forskern

Elsker forumet
Sommerfuglene <3
Julimammaer 2016
Ja damer, nå er vi alle i andre trimester! Noen som merker forskjell? Noen symptomer som har blitt borte? Noen nye?

-Selv er jeg ikke lenger kvalm, hurra!
-I bedre form, men fortsatt trøtt.
-NÅ først har litt ømme og voksende pupper kommet, sist var det i første trimester.
-Bekkenet begynte å krangle denne uka...det kom i uke 27 sist...
-Hormonell, ingen forandring der...

Tja, føler meg bedre nå, sånn generelt, kanskje fordi magen har blitt en gravidmage (allerede!) og ikke bare blubbeti-blubb. DET har skjedd fort, siste uka kanskje. *pop* sa det, og der var den :)

16+5 i dag.
 
Fortsatt kvalm, men ikke denne invalidiserende kvalmen som i 1.trimester.
Veldig utmattet og trøtt og sliten. Kan sammenlignes med å ha en influensafølelse i kroppen. Sykemeldt 50%.

14+6 i dag
 
  • Bekkenproblemer
  • Trøtt, sliten og sulten
  • Vonde pupper
  • Hormonell
Ellers er selve formen bedre enn i første trimester. Er ikke kvalm og dårlig :)

17 uker og noe i dag!
 
Ikke like mye kvalm lenger! Fortsatt mye vondt i hodet, og er trøtt.
Men puppene har blitt så vonde!

Alt-i-alt føles det faktisk ganske mye bedre nå :) Sexlysten har kommet seg og!

17+1 i dag!
 
Kvalmen er så og si borte :)

Puppene gjør vondere

Bekkenet har begynt å krangle

Hodepinen er det fortsatt mye av

Forstoppelsen er like ille enda

Trøtt hele tiden

VELDIG HORMONELL :-/ (føler meg gal til tider)

Men alt i alt så er ikke den kjipe uvelheten stadig over meg så det er lettere å nyte svangerskapet så sant jeg er uthvilt.

Sexlysten er overdreven på topp :)

Kjenner liv i magen, 15+2 idag.
 
Jeg er MER kvalm nå.. men puppene er mindre ømme. Tisser mer. Veldig mye gass :p
 
▪Plages enda mer med bekkenet.
▪blør masse i nese og svelg.
▪kaster opp en del blod.
▪veldig vonde brystvorter.

Ved godt mot, men skal innrømme at jeg ser fram til sommeren.
 
17 uker idag!

Kvalmen er der fortsatt, men kaster ikke opp så ofte.

Fortsatt nedsatt matlyst.

Kranglete bekken, har heldigvis flere gode dager enn dårlige! Reguleres med å holde meg mer i ro.

Sinnsyk trøtt, absolutt ingen overskudd. Sover lett 14-15 timer i døgnet.

Ikke spesielt hormonell, men lett rørt.

Puppene er litt mindre øm:)

Alt i alt bedre enn før uke 12, men hadde håpet på mer overskudd!
 
- Kvalmen er heldigvis så og si over med unntak av enkelte kvalmeøkter i ny og ne spesielt etter middag
- Hatt litt halsbrann men ikke så gale enda
- Bekkenet skranter og kjenner kveldsvakten i kveld blir en utfordring etter ett løft på jobb igår som gjorde at den låste seg skikkelig.
- Trøtt og sliten og orker lite
 
16+6 nå. De siste dagene har puppene blitt ømme igjen og jeg har plutselig sånn mett halvveis opp i halsen følelse, ny type uvelhet. Ellers få plager. Var bare veldig kvalm i første trimester.
 
- Har betydelig mer energi
- Matlysten har økt (jeg var egentlig ikke kvalm i 1. trimester, men hadde ikke så lyst på mat)
- Forstoppet forstatt
- Plaget litt av hodepine som jeg ikke hadde i begynnelsen
- Sexlysten er tilbake

16+4 i dag.
 
Fortsatt veldig trøtt men er tilbake for fullt på jobb

Men selvom jeg er så trøtt enda så har jeg merkelig nok mer energi :)

Ergo verken mer eller mindre plager fra 1. Til 2. Trimester :p
 
Formen er generelt MYE bedre! :)
Er 17+2 i dag :)

- Kvalmen er borte
-Luktesansen er ikke like ekstrem, og jeg trenger ikke brekke meg hver gang jeg kjenner en ubehagelig lukt.
- Magen fungerer igjen! (var skikkelig forstoppet)
- Bekkenet har begynt å gjøre vondt, men ikke slik som i første graviditet så det føles ikke så ille..
- Puppene er litt vonde ennå (og har måttet kjøpe nye bh-er siden ingen jeg har passer lenger....)
- Fortsatt trøttere enn normalt, men det kan ikke sammenlignes med 1.trimester. Da kunne jeg sikkert sovet døgnet rundt. Nå føler jeg at jeg kan ha et liv :p

Det er mye lettere og kjekkere å være gravid nå. :) Før jul lurte jeg på hvorfor jeg ønsket meg flere barn....
 
Huff ja her og.
Bekkenet har vert skikkelig vondt å bestillte time hos kiropraktor som kunne melde at her var det hvertfall ikke bekkenLØSNING for alt var helt pinnestivt. Alle muskler og nerver var i helspenn og han måtte bruke all sin makt for å få knekt opp låsningene.
Han sa det nok skyldtes 4 mnd på sofaen, så var bare å begynne å tøye og bevege seg så trodde han det ville bli bra.
Så her ligger jeg på stuegulvet å offer å akker meg i allskens rare stillinger i håp om bedring!
 
2. Trimester er supert det.
Kvalmen er nesten borte, men luktesansen er ekstrem enda så jeg blir ikke kvitt kvalmen.
Pupper er fortsatt ømme.
Kjenner at det vokser og gror og tror jeg har kjent mini siden slutten av uke tolv og begynnelsen av uke 13.
Mulig noe skjer I bekkenet, men det er ubetydelig enda.
Trøtt som ei strømpe kl ni og sover godt kl ti.
Skal begynne og trene igjen til uka og setter veldig pris på det!
Nå håper jeg gravidmagen kommer snart! :D
14+2 I dag <3
Gleder meg til de neste ukene :D
 
Er 19 uker i dag:).

Forrige uken har jeg fortsatt sliti med migrene, litt kvalme og svimmelhet; men ikke så mye som i starten.

Og er fortsatt veldig trøtt og sliten. Føler jeg kunne sovet hele dagen.. zzz
 
Mindre oppkast.. Litt kvalm av og til.
Mindre toalett besøk på natta.
Magen begynner å bli synlig
Matlysta er tilbake, mye sulten ❤️
 
Fremdeles litt kvalm, trøtt og sliten, og har fått ekstremt vondt i bekken/hofter/korsrygg. :/
 
Har ikke ømme pupper lenger. Hadde jeg ikke kjent liv tror jeg jeg hadde hatt trøbbel med å tro at jeg var gravid.
Men akkurat nå har jeg kraftig influensa, så føler meg greit overkjørt pga det...
 
17 uker i dag. Eier ikke matlyst, og noen ganger kvalm, men mye bedre enn i begynnelsen!
Ømme pupper fortsatt. Ellers kom energien tilbake plutselig for en uke siden og det var veldig velkomment! Håper at det blir noen fine måneder framover uten for mye plager heretter!
 
Back
Topp