Ut å spise på restaurant i helga.

Fisken90

Blir kjent med forumet
Nå har kvalmen passert og vi har lyst til å ta oss en kjærestehelg :)
Vi skal derfor ut å spise og jeg har lyst på ting jeg ble litt usikker på om jeg kan spise eller ikke. :bookworm:
Parmaskinke pizza, med pesto og parmesan? Er alt dette OK når pizzaen er varmebehandlet?
Fiskesuppe med fisk og skalldyr? Noe jeg må be de om å evt ikke putte oppi av skalldyr?

Har ikke lyst å gi prinsessa noe hun ikke skal ha :Heartred

Parmaskinke er vell ikke varmebehandlet?
Og tror alt av skalldyr er greit (så lenge du tåler det selv) men er vell i allefall det brune i krabben man skal holde seg unna. Og andre ting fra hav og vann er det kvikksølvet man må passe på.. vet om ørret og tunfisk..
kos dere[emoji177]

Jeg ville sjekket på matportalen sine sider. Der står alt om hva man må være forsiktig med og hva som går greit :happy:

Matportalen har fin info:
http://www.matportalen.no/rad_til_spesielle_grupper/tema/gravide/

Skroll litt ned på siden, så finner du spesiell info om kjøtt, fisk og ost. Ser ut som alt kjøtt som har vært ordentlig gjennomstekt er ok. Dvs skinke som er stekt med pizzaen, og ikke tatt på etterpå, må vel være greit? Verre med fisk, der er det litt av hvert å huske på. Ikke spise eksotisk fisk, og regler for hvilke ferskvannsfisk og hvor store de kan være som er ok. Se på siden over. Kanskje tryggest med vanlig norsk saltvannsfisk?

Håper dere får det koselig!

Back
Topp