Ut å reise med baby med vogn og bilstol

Ballerinapåperina

Flørter med forumet
Aprilspirene 2024❤️
Nå er jeg ute i veldig god tid, det er ikke før på senhøsten at vi reiser, men ser det er tilbud på prampack så vurderte å bestille. Dattera mi blir 7 måneder når vi reiser og vi skal ha en reisetrille og tenker at vi må ha med bilsetet. Vi reiser med SAS som tillater å sjekke inn begge deler gratis og vi har bare kjøpt to seter og skal ha henne i fanget, så kan ikke ha bilstol på flyet. Tenker også å sjekke inn vogn selv om den er liten for hvis vi tar den håndbagasjen vil den på en måte bruke opp 1 kolli av våre håndbagasjer så vidt jeg forstår, og da kan vi bare ha den og 1 bag/minikoffert for 3 stk.
Men hva gjør vi med bilsete? Pakker jeg vogna og bilsete i prampack? Er det "lov" å pakke inn begge? Leser at det står at man får ikke skadene dekket om det er noe annet enn vogn i prampack men hvor står det? Leser det kun i sånn svar på forum osv men ikke noe offisielle steder. Eller sender vi vogn for seg i en bag (har f.ex. ergobaby metro+ og det kan kjøpes en bag som passer eller så har sas sånne plast poser står det man kan få/kjøpe av dem) og setet for seg i noe annet? I hva da? Vil jo tro at prampack vil beskytte alt bedre enn plastpose.
Jeg er jo kjent med at setet kan ta skade av å bli sendt med bagasje men ser at det kan være vanskelig å få tak i bakoverlente seter til leie i utlandet, og hvorvidt disse ikke har vært i kollisjoner er jo heller ikke godt å vite, så det er jo også en sjanse å ta. Å bestille egen sete til bilstolen til par tusen lapper hver vei frister heller ikke (egentlig uaktuelt)..
Hva er fasiten her? :nailbiting:
 
Back
Topp