ut å fly

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Hei alle sammen

Mange av dere har jo barn fra før av, så prøver åpne en tråd her for å få deres erfaringer.

Jeg har booket meg tur med ca 2 timers flytur i slutten av mai. Er 7+9 når jeg reiser og blir borte en langhelg.
Det er et stort event som skal foregå, og jeg må nok forvente 1 mil med rask gange den ene dagen. Jeg er ikke i verdens beste form i utgangspunktet, men bruker komme igjennom dette. Det er også festing hver kveld. Jeg bruker være aktiv på alt dette, men har ingen problemer med å droppe festen eller være edru.

Akkurat nå sitter jeg med litt vondt i magen. Har planlagt å reise ned sammen med en kamerat. Men jeg er rett og slett usikker på om det blir noen fin tur for meg.

Barnefaren vil også være der nede (han er ikke norsk), og jeg tror det kommer til å bli veldig mye følelser å møte han der sammen med 5000 andre personer. Vi kommer nok til å få lite tid til å være alene.

Hva er deres erfaring? Hvordan er det å fly i verste kvalme perioden? Og er det i overkant optimistisk å love meg bort til 1 mils gange i raskt tempo? Om jeg slakker ødelegger jeg for teamet mitt.

Og ikke minst, det viktigste av alt, men er det skadelig for barnet?
 
Ikke skadelig for barnet i alle fall!

Du klarer det sikkert, bare tenk alternativer og løsninger. Fly har jo spyposer, og ta med salt snacks, vann og kanskje cola. Kan du stå over gåinga om du blir dårlig/utslitt?
 
Nei, jeg kan nok ikke stå over gåinga. Da er det bedre at jeg avmelder meg eventet på dagen, så får heller teamet se på det som en bonus om jeg klarer henge med.

Takk for tips om å ta med litt snacks. Dette er helt nytt for meg, så jeg har tusen spørsmål :)
 
Det skjønner jeg :) men det er jo ikke sikkert du er i dårlig form i det hele tatt :p
 
hehe det har du rett i :happy:
Krysser slevfølgelig fingrene for at jeg er i god form.

Er nok bare litt redd for å gjøre noe feil som kan få alvorlige konsekvenser
 
Da jeg gikk gravid med vesla reiste jeg til Spania når jeg var ca 18 uker på vei. Slet med alvorlig svangerskapskvalme og flyturen var det minste problemet. Bare husk å ha med litt snacks og drikke, så går det helt fint.

Når det kommer til rask gange i 1 mil så tenker jeg at det går HELT fint. Du blir nok sliten om du ikke er vant, men du må huske at det er ikke mange tiårene siden kvinner jobbet på gårder og både gikk og løftet gjennom hele graviditeten. Du er bare gravid, ikke syk (som min lege sa) - såklart skal man ta det med ro, men man trenger ikke overdrive heller..

Når det er sagt, så virker det ikke som om du har så veldig lyst til å reise, og jeg tenker at siden du er gravid, det er første gang, og du er bekymret - Så avbestiller du heller turen om du føler det bare blir stress og fysiske og psykiske påkjenninger :)
 
Takk for svar StineH :)
Jeg er veldig usikker på om jeg ønsker å reise. Mest psykisk etter å ha snakket med dere :)
Jeg var litt bekymret for flytur, men det er heldigvis ubetinget :D

Jeg tar en dag av gangen, og avlyser i siste liten om det blir vanskelig med barnefaren.
Takk for gode råd. Har uansett ikke kostet så mange lappene, så det kan jeg leve med.
 
Takk for svar StineH :)
Jeg er veldig usikker på om jeg ønsker å reise. Mest psykisk etter å ha snakket med dere :)
Jeg var litt bekymret for flytur, men det er heldigvis ubetinget :D

Jeg tar en dag av gangen, og avlyser i siste liten om det blir vanskelig med barnefaren.
Takk for gode råd. Har uansett ikke kostet så mange lappene, så det kan jeg leve med.
Bare hyggelig :)
Jeg var spent på om du syntes svaret mitt var litt krasst, så etterpå at det kunne virke litt sånn - noe det absolutt ikke var! :D

Jeg tror du gjør klokt i å vurdere om du er i den rette mindsetten til å dra. Er du ikke det, så avbestiller du heller. Ikke kjekt å reise bort og komme hjem mer utslitt enn man var da man dro..
 
Bare hyggelig :)
Jeg var spent på om du syntes svaret mitt var litt krasst, så etterpå at det kunne virke litt sånn - noe det absolutt ikke var! :D

Jeg tror du gjør klokt i å vurdere om du er i den rette mindsetten til å dra. Er du ikke det, så avbestiller du heller. Ikke kjekt å reise bort og komme hjem mer utslitt enn man var da man dro..

Heheh, jeg er litt hardhudet, så den tanken slo meg ikke ;)
Jeg ser ann ang turen når det nærmer seg. Er det dårlig stemning blir jeg hjemme, hvis ikke reiser jeg nok ned og får en fin tur :) Hvertfall godt å få på plass dette med flyturen
 
Back
Topp