Ut å fly..?! :/

Nexie

Betatt av forumet
Vi bestilte oss sydentur før vi visste at jeg var gravid.. Vi drar allerede beste uke. Jeg har nesten ikke lyst til å dra pga jeg ikke føler meg helt fresh, er i shabby form ++ jeg har lite lyst til å sitte kvalm på flyet og i den ekstreme varmen som er i Tyrkia nå! Så kom jeg på, og begynte å bekymre meg ang fosteret.. Og nå leser jeg overalt at det ikke anbefalt å fly de første tre mnd?:s Uff jeg vil egentlig bare være hjemme og slappe av... :) Hva hadde dere gjort?

Vi bestilte også tur til tyrkia før vi viste at jeg var gravid,reiser i aug,snakket m legen om det hun sa det var bare og reise ,var overhode ikke farlig å fly så tidlig i svangerskapet ,men  vær flink til å gå deg noen turer under flyreisen samt  ha støttestrømper på deg  med tanke på blodpropp
Nede i tyrkia fikk jeg beskjed om å være forsiktig med vannet salaten og  kjøtt burde være veldig godt stekt  og ikke misnt ligge unna slikt kjøtt på rull som brukes i kebaben der nede
Legen min  annbefalte  å ha flaskevann   til  feks slike ting som tannpuss,for bakteriene i   vannet der er så ulike våre bakterier. ikke ha isbiter i brusen osv
Saltvann  var bedre å bade i en bassenget med tanke på bakterier og ikke gå med våt bikini lenge,skift heller til en tør  etter bading
det var de legen sa til meg så jeg reiser med god samvittighet

har aldri hørt at det er farlig!! kjenner da mange som har vært i syden under graviditeten! både tidlig og sent! bare pass ekstra godt på hva du spiser.

signerer ellers det lisspia sa!

KOS DEG!!

og ikke noe alkohol

ikke ta sorgene på forskudd :) kos deg på tur!
vi var i usa, caribien og mexico sist svangerskap, gikk så bra så :D

Vi reiste til Tunisia ved forrige svangerskap når jeg var 6 uker på vei. Jeg hoppet fallskjerm, spiste rød kjøtt og frukt der nede (litt denial stage ;) ) Ble baby av det :)

Har ikke hørt at det kan være farlig de første månedene! Jeg kom akkurat hjem fra Spania og fikk etter det vite jeg var visst gravid der nede;) I tillegg skal vi flytte ned dit i august/september så her blir det mer fly og mer varme... Bare vær flink å be om godt stekt mat, helst ikke isbiter, vaske all frukt/grønt. Og drikke masse:) 

Tror egentlig ikke det er så farlig å få litt bakterier i seg, en skal jo ikke bli helt freak på det fordi en er gravid! Leve som før, bare ikke spis ting som er direkte farlig selvfølgelig;) Og ikke altfor mye direkte sol, eller bli for varm:)

Back
Topp