Ut å fly med mini

Bokfink

Forelsket i forumet
Marsboerne 2023
Vi skal ut å fly neste helg med mini. Hen blir 11 uker. Vil gjerne ha tips og triks <3 Begge foreldrene har litt flyskrekk :/
 
Jeg var ute å fløy alene med mi da hun var akkurat 2 mnd nå. 1,5-2 timers flyturer (tur/retur). Hun var kjemperolig på flyturen ditover, men urolig tilbake. Dette hadde nok å gjøre med at vi fløy ganske seint på kvelden den siste turen, og hun hadde ikke fått sovet godt på forhånd. Hun er også generelt ekstra fussy på kvelden.

Tips som kanskje kan funke:
- En uthvilt, våken baby er bedre enn en overtrøtt og sliten en. Ikke stress med å få baby til å sove rett før boarding, pass heller på at hen får sove godt på forhånd/følg vanlige rutiner (om de finnes).
- Bæresjal/sele på flyplassen for å ha hender mest mulig fri.
- Oppholde seg i litt roligere deler av flyplassen hvis en trenger å amme/gi flaske før avgang. Lett å bli overstimulert med alt det spennende å se på på flyplassen, hehe.
- Sørg for at dere selv har fått spist å drukket godt, så dere har litt "å gå på".
- Om baby hyler på flyturen, så er det ingen katastrofe. Jeg fikk mange medfølende kommentarer (og hjelp!) på vei av flyet:)
- Ei leke eller to om baby har blitt interessert i sånt:)
 
Jeg var ute å fløy alene med mi da hun var akkurat 2 mnd nå. 1,5-2 timers flyturer (tur/retur). Hun var kjemperolig på flyturen ditover, men urolig tilbake. Dette hadde nok å gjøre med at vi fløy ganske seint på kvelden den siste turen, og hun hadde ikke fått sovet godt på forhånd. Hun er også generelt ekstra fussy på kvelden.

Tips som kanskje kan funke:
- En uthvilt, våken baby er bedre enn en overtrøtt og sliten en. Ikke stress med å få baby til å sove rett før boarding, pass heller på at hen får sove godt på forhånd/følg vanlige rutiner (om de finnes).
- Bæresjal/sele på flyplassen for å ha hender mest mulig fri.
- Oppholde seg i litt roligere deler av flyplassen hvis en trenger å amme/gi flaske før avgang. Lett å bli overstimulert med alt det spennende å se på på flyplassen, hehe.
- Sørg for at dere selv har fått spist å drukket godt, så dere har litt "å gå på".
- Om baby hyler på flyturen, så er det ingen katastrofe. Jeg fikk mange medfølende kommentarer (og hjelp!) på vei av flyet:)
- Ei leke eller to om baby har blitt interessert i sånt:)
Det ene flyet går tidlig om morgenen, så det kan bli litt utfordrende med tanke på å være uthvilt. Men hen sovner/blir fort rolig i sele, så håper det skal gå bra <3 Tusen takk for tips!!
 
Vi hadde første flytur i går. Det funket supert å bruke smokk for å motvirke trykk i ørene når vi lettet og landet. Var ikke nødvendig å amme. Hvis dere har flyskrekk så er det nok lurt å la mini være hos den som klarer å holde seg mest rolig tenker jeg. Det er også stellebord på et av toalettene, men det informerte flyvertinnen om når hun kom å snakket med oss. Husk også at dere skal få gå på flyet først. :D
 
Back
Topp