Utålmodig!

Lille-M

Glad i forumet
Assistert-jentene
Oktoberlykke 2019
Septemberlykke 2021
Hei!

Dette er min første post på dette forumet.

Jeg og samboeren har ønsket oss barn lenge, men vi sluttet ikke på p-pillen før 25. september. Jeg har gått på p-pillen i 8 år sammenhengende, og fikk p-pillemensen 28./29. september. Vi har hatt ubeskyttet sex etter dette. De siste dagene har jeg hatt mye murringer i magen og vært svært oppblåst i magen. Jeg har mer utflod enn vanlig, og fra i dag av har jeg hatt såre/ømme brystvorter.

Jeg har hatt ustabile sykluser før jeg begynte på pillen, derfor jeg begynte på de. Men, teoretisk sett burde jeg nå hatt eggløsning for snart 1 uke siden. Tror dere det er sjanse for at jeg kan være gravid allerede, eller at murringene og den rare magen er pga. eggløsningen? Dersom jeg følger gjennomsnittlig menssyklus har jeg ikm om 1 1/2 uke.

Jeg er klar over at jeg bare er i pp1, men jeg er så veldig, veldig spent! Det er helt utrolig hvor utålmodig man kan bli etter så kort tid med aktiv prøving. Jeg har SÅ lyst til å bli gravid, og er så nervøs for at jeg ikke kan det. Jeg har en søster som har slitt med pcos i mange år før hun ble gravid.

Krysser fingrene for at jeg ikke må vente i mange år før jeg endelig blir gravid...

Det er klart det er mulig at du er gravid, mange det klaffer for første pp også etter p-pille bruk. Så ta en test. Symptomene du beskriver kan være el-tegn, pms-tegn eller graviditets-tegn, håper på det siste for din del :) Tror det også er greit forberede seg på at det kan ta tid. Jeg trodde det ville klaffe med en gang, og er nå i pp6. Hatt regelmessig syklus hele veien på 28 dager.

Jeg har brukt mye tid på å lese igjennom forumene, opprette tråder om hvor fort det klaffet etter prevansjonsbruk osv. Det som går igjen er egentlig at det er veeeldig individuelt, samme om man har pcos, uregelmessig syklus, regelmessig syklus, barn fra før osv. Det er ikke noe mønster som går igjen. Noen bruker 1 år på første og 1 pp på andre, så umulig å bli klok på :P Eneste som er sikkert er at nesten alle, klarer å bli gravide på en eller annen måte til slutt :D En tur til gyn er sikkert lurt også, for å få ro i sjela. Det skal jeg om en uke :)

Vet ikke om du ble noe klokere? Men ja, jeg prøvde. Haha :D Masse lykke til med prøvingen, håper det klaffer fort :)

Det er klart det er mulig at du er gravid, mange det klaffer for første pp også etter p-pille bruk. Så ta en test. Symptomene du beskriver kan være el-tegn, pms-tegn eller graviditets-tegn, håper på det siste for din del :) Tror det også er greit forberede seg på at det kan ta tid. Jeg trodde det ville klaffe med en gang, og er nå i pp6. Hatt regelmessig syklus hele veien på 28 dager.

Jeg har brukt mye tid på å lese igjennom forumene, opprette tråder om hvor fort det klaffet etter prevansjonsbruk osv. Det som går igjen er egentlig at det er veeeldig individuelt, samme om man har pcos, uregelmessig syklus, regelmessig syklus, barn fra før osv. Det er ikke noe mønster som går igjen. Noen bruker 1 år på første og 1 pp på andre, så umulig å bli klok på :p Eneste som er sikkert er at nesten alle, klarer å bli gravide på en eller annen måte til slutt :D En tur til gyn er sikkert lurt også, for å få ro i sjela. Det skal jeg om en uke :)

Vet ikke om du ble noe klokere? Men ja, jeg prøvde. Haha :D Masse lykke til med prøvingen, håper det klaffer fort :)
Takk for svar! :) Jeg SKAL prøve så godt jeg kan å holde meg fra å teste før ikm om 1 1/2 uke. Må bare jobbe med meg selv og dempe forventningene litt, slik at jeg ikke blir skuffet om/når det tar lang tid.

Lykke til med prøvingen videre! Krysser fingrene for at du blir gravid snart. :)

Takk for svar! :) Jeg SKAL prøve så godt jeg kan å holde meg fra å teste før ikm om 1 1/2 uke. Må bare jobbe med meg selv og dempe forventningene litt, slik at jeg ikke blir skuffet om/når det tar lang tid.

Lykke til med prøvingen videre! Krysser fingrene for at du blir gravid snart. :)
Ja, man får virkelig jobbet med viljestyrken iforhold til tdligtesting når man prøver! Jeg venter til minimum 10 dpo jeg. prøve å vente til ikm neste mnd. Plutselig er du gravid med en gang :D

Ei venninne av meg ble gravid med tvillinger første pp etter 14 år på p- pillen :happy:.

Alt kan skje :joyful:.

Vi prøvere kjenner på aaaalt som kan virke som tegn på graviditet. Vi prøvde i underkant av 50 pp og fikk til slutt en nydelig gutt via ICSI.
Da jeg endelig fikk en vital graviditet, hadde jeg knapt noen symptom og i hvert fall ingen stikninger eller ømhet noen plass! Andre igjen HAR flere symptomer.

Det er så utrolig forskjellig!

Håper du er superheldig og at spiren sitter: pang, crash....allerede :happy:!

Lykke til!

( ender du opp som en testegal testetøs som syns det er moro teste, så kjøp billigtester på nett ellers blir det dyrt. Kjøp også eltester på nett. Mange gode for en brøkdel av apotekpris)

]
Ømme bryst var første tegn på meg. Startet faktisk bare dager etter befruktning, så det er jo mulig.

Føler det ikke sånn nå, men håper allikevel.

Back
Topp