Utålmodig

Guest
Hei! 
Er 38+1 nå, og begynner å bli så veldig utålmodig. Er sliten, har vondt i kroppen og kjenner at jeg ikke orker dette her mer nå. 
Har den siste uka vært plaga med mange vonde stikkinger i bekkenet. Enkelte ganger er stikkingene veldig smertefulle. Jeg føles også en form for nedpress, og underlivet føles ganske hovent og vondt. Har i tillegg begynt å få litt smålig verk i brystene til tider. Er dette ting som skjer når det begynner å nærme seg fødsel? Slimproppen er ikke gått, som jeg er klar over iallefall. Er førstegangsfødende, så vet ikke helt hva som er normalt. Kroppen føles bare ut som den får seg juling.
Er det noe man kan gjøre for å kanskje få komme i gang litt fortere? 
 
ja du kan jo ta en rundvask hjemme,ta en runde i køya eller du kan drikke en type te du får på helsekosten(husker ikke om det var kamomille te) eller du kan gå en tur i bakker.
 
Kjære Utålmodig.

Jeg kan godt forstå at du kjenner at det skal bli godt å komme i  mål nå, spesielt når du har en del småplager og "vondter". Det som er bra med det, er at du kommer til å være toppmotivert når de første riene melder seg og fødslen går i gang.

Det høres jo definitivt ut som om kroppen din har skjønt at du ikke skal være gravid for alltid ;) Det er bra! Stikningene er mest sansynlig fordi hodet til babyen går dypere ned i bekkenet, det gir et godt utgangspunkt! Nedpress og hovenhet skyldes ofte det samme. At brystene dine kjennes anderledes er fordi de gjør seg klar til den store jobben å produsere melk til babyen din, så det er også normalt. Slimproppen er nok litt oppreklamert - det er ikke så mange kvinner som får det med seg når den løsner.

Det du kan gjøre nå er å fokusere positivt :) Du er midt oppi de siste dagene du og mannen din får alene for dere selv i lang, lang tid....... Ta litt ekstra godt vare på hverandre, lag god mat sammen, be om at han masserer deg i korsryggen, ligg i arm og se en god film sammen, skru av PC, iPhone og TV, tenn masse stearinlys og prat i vei om alt det spennede som ligger rett rundt hjørnet.
Det er ofte sånn at jo mindre du stresser med å få fødseln i gang, jo raskere kan det løsne.

Lykke, lykke til :)
Vennlig hilsen jordmor Ragna.
 
Back
Topp