To tette?

Texmex

Glad i forumet
Oktoberbarna 2021♡
❄️ Januargull 2023 ❄️
Hei.

Har vært en snik på disse forumene i lang tid nå og tror jeg snart har lest alle artiklene på babyverden sine sider. o_O Føler jeg begynner å bli en smule gal og min mann begynner å bli trøtt av babysnakket mitt 24/7, så nå trenger jeg et sted å lufte tankene. :)

Jeg er en 24 år gammel kvinne fra Vestlandet, min mann er 26 år. Vi giftet oss for en måned siden og tenker at vi vil starte en familie. Om jeg skal være ærlig har jeg vært klar for å starte siden han spurte om vi skulle gifte oss i fjor sommer, men han ønsket å ta det etter bryllupet. Godt var det også, for var allikevel så vidt jeg kom inn i brudekjolen min etter å ha sittet på sofaen gjennom flere måneder med korona. :hilarious:

Fikk grått meg til å begynne 1 mnd. før bryllupet, men det gikk jo da ikke veien. For å ha noe å fokusere på, meldte jeg meg på et forskningsprosjekt, hvor de forsker på tidlig svangerskapsutvikling, fra eggløsning til implantasjon og deretter hele svangerskapet ut. Tar dermed urinprøver hver dag, tar temp. og el-tester. Dette har blitt min nye rutine kl. 06:15 hver morgen. :pompus: Gulroten er at om jeg blir gravid og kan være med på dette prosjektet (må bli gravid innen 6 sykluser) så får man 8 ultralyder gjennom svangerskapet.

Trodde virkelig det hadde gått veien sist syklus da jeg hadde blødning 9 DPO og småsymptomer, men fikk aldri en positiv test. Har gjennsomsnittlig en syklus på 35 dager, så dør litt innvendig hver gang det ikke går til, for vet at det da er 5 uker til neste gang jeg er på samme punktet.

Som type er jeg svært utålmodig og en kontrollfrik, så tror dette å prøve å bli gravid kommer til å bli en enorm utfordring for meg. :facepalm: Blir vel så mye min egne klagetråd som dagbok dette her vil jeg tro. :hilarious:

Status er (oppdatert underveis):
PP1 ikke gravid, TR 21.05.20
PP2 ikke gravid, TR 25. 06
PP3 blighted ovum, medisinsk abort 21.08 (8+0)
PP4 ikke gravid, TR 26.09
PP5 ikke gravid, TR 05.11
PP6 ikke gravid, TR 06.12
PP7 ikke gravid, TR 06.01.21
PP8, IKM 06.02 - GRAVID! :Heartred
 
Last edited:
Blir ikke klok på målingene mine. Så vidt jeg kan se denne måneden, så synes jeg faktisk det ser ut som jeg har hatt el kjempetidlig, typ en uke før jeg pleier. For synes det ser ut som jeg har et temp. hopp etter dag 14 og begynte med el-tester først på dag 15 og har ikke fått noe positiv enda. Fortsetter å teste, men synes de er så svake, så greier ikke å se for meg at de plutselig skal bli positiv? Noen som har erfaring med dette?
inbound27285352149308658.jpg
inbound3658122191165893942.jpg
 
Blir ikke klok på målingene mine. Så vidt jeg kan se denne måneden, så synes jeg faktisk det ser ut som jeg har hatt el kjempetidlig, typ en uke før jeg pleier. For synes det ser ut som jeg har et temp. hopp etter dag 14 og begynte med el-tester først på dag 15 og har ikke fått noe positiv enda. Fortsetter å teste, men synes de er så svake, så greier ikke å se for meg at de plutselig skal bli positiv? Noen som har erfaring med dette?
Vis vedlegget 331005 Vis vedlegget 331006
Har ikke noe erfaring med temping. Men har opplevd at el kommer tidligere enn forventet og at jeg dermed ikke har funnet den ved hjelp av el-tester. Har du nylig sluttet med prevensjon? Kan ta noe tid før syklusen stabiliserer seg også :)

Følger deg gjerne videre og ønsker deg masse lykke til med prøvingen :)
 
Har ikke noe erfaring med temping. Men har opplevd at el kommer tidligere enn forventet og at jeg dermed ikke har funnet den ved hjelp av el-tester. Har du nylig sluttet med prevensjon? Kan ta noe tid før syklusen stabiliserer seg også :)

Følger deg gjerne videre og ønsker deg masse lykke til med prøvingen :)

Tusen takk for det! Hvor mye kortere syklus enn normalt hadde du da? Og hadde du sånne småutslag (svake streker) på el-testene hele veien eller ble de helt blank på et tidspunkt? Og har vært av p-piller siden i fjor sommer, så i min verden så skulle det liksom være noenlunde regelmessig :nailbiting:

Snokte litt på tråden din forresten, og ser at den siste tiden har vært vanskelig for deg. Sender varme tanker og krysser fingrene for at når dere er klar igjen så klaffer det. :Heartred
 
Velkommen til forumet og gratulerer som nygift :Heartred Så spennende med dette prosjektet! Blir morsomt å følge med på :)
 
Tusen takk for det! Hvor mye kortere syklus enn normalt hadde du da? Og hadde du sånne småutslag (svake streker) på el-testene hele veien eller ble de helt blank på et tidspunkt? Og har vært av p-piller siden i fjor sommer, så i min verden så skulle det liksom være noenlunde regelmessig :nailbiting:

Snokte litt på tråden din forresten, og ser at den siste tiden har vært vanskelig for deg. Sender varme tanker og krysser fingrene for at når dere er klar igjen så klaffer det. :Heartred
Ja, skulle kanskje tro at syklusen var noenlunde stabilisert da. Men det kan nok sikkert være individuelt det også :)
Min første positive el-test kom på syklusdag 20 og den neste på syklusdag 13. Den tredje måneden hadde jeg el på dag 16 tror jeg (gikk tom for tester, men kjente igjen symptomer). Dette var rett etter prevensjonsslutt og den fjerde måneden ble jeg gravid. Har alltid hatt utslag på testene og aldri fått blank test. Flere ganger i den lange syklusen tenkte jeg at nå (!) kommer el, men så ble testene svakere igjen. Utrolig frustrerende :hilarious:

Ja, den siste tiden har vært tøff. Håper jeg snart får klarsignal til å prøve på nytt. Tusen takk :Heartred
 
Velkommen til forumet og gratulerer som nygift :Heartred Så spennende med dette prosjektet! Blir morsomt å følge med på :)
Tusen takk for det! Og ja, blir veldig spennende! Første ultralyd er da allerede i uke 7, så gleder meg til jeg kommer så langt. Enn så lenge er det bare mye tissing på glass. :hilarious:
 
Ja, skulle kanskje tro at syklusen var noenlunde stabilisert da. Men det kan nok sikkert være individuelt det også :)
Min første positive el-test kom på syklusdag 20 og den neste på syklusdag 13. Den tredje måneden hadde jeg el på dag 16 tror jeg (gikk tom for tester, men kjente igjen symptomer). Dette var rett etter prevensjonsslutt og den fjerde måneden ble jeg gravid. Har alltid hatt utslag på testene og aldri fått blank test. Flere ganger i den lange syklusen tenkte jeg at nå (!) kommer el, men så ble testene svakere igjen. Utrolig frustrerende :hilarious:

Ja, den siste tiden har vært tøff. Håper jeg snart får klarsignal til å prøve på nytt. Tusen takk :Heartred
Ja, så det kan ha vært utløst av prevensjonen da muligens. Har forsøkt å lese meg opp på det ved å google, er ikke nødvendigvis unormalt så vidt jeg kan se. Står ikke så mye, står mest om de som er i overgangsalderen og håper ikke det gjelder meg i en alder av 24 :hilarious:

Har jo stort sett lengre sykluser da, så får bare fortsette med testing til enten a) utslag eller b) mensen, ettersom de kan overlappe når jeg muligens har hatt en kort syklus nå og har tidligere hatt el så sent som CD 24. :dead:
 
Ja, så det kan ha vært utløst av prevensjonen da muligens. Har forsøkt å lese meg opp på det ved å google, er ikke nødvendigvis unormalt så vidt jeg kan se. Står ikke så mye, står mest om de som er i overgangsalderen og håper ikke det gjelder meg i en alder av 24 :hilarious:

Har jo stort sett lengre sykluser da, så får bare fortsette med testing til enten a) utslag eller b) mensen, ettersom de kan overlappe når jeg muligens har hatt en kort syklus nå og har tidligere hatt el så sent som CD 24. :dead:
Ja, for meg var det nok pga prevensjon. Blir heller ikke helt klok av å google, så ville nok bare fortsatt å teste som du sier :) Håper du finner el og at det klaffer snart :Heartred
 
Så.
Da er jeg forbi normal el tid. Tempen min er forblitt høy og el testene blir bare svakere og svakere. Konklusjon = jeg hadde el rundt CD 14-15, altså før jeg begynte å teste.

Noe som da plasserer meg ca. 10 DPO.

Har hatt melkeaktig utflod de siste dagene, livmortappen står høyt. I dag og i går har jeg hatt bittelitt brunt blod tilblandet med utfloden. Festeblødning? :smiley-angelic001 Antydninger til menskramper i kveld, men det kan for min del bare være placebo :hilarious:

Var også på trening for første gang på lenge og holdt på å gå i gulvet, ble veldig svimmel når jeg anstrengte meg for mye. Uvanlig for meg. Usikker på om det bare er meg som er blitt så dårlig trent i løpet av koronatider eller om det også kan være et tegn.

Prøver å være rolig og ikke stresse med å begynne å teste, da jeg er redd for å bli skuffet, men disse symptomene sammen gjør meg veldig spent på de neste dagene! :dummy::dummy1:
 
OK! ALVORLIG OPPDATERING! SEEEEEEEE!

Jeg skjelver. Tok denne akkurat. Fortalte det til mannen min, han ble veldig glad, men litt begrenset reaksjon da han bare har sovet knappe 3 timer nå :hilarious:

11 DPO eller kanskje 10 DPO? Er jo veldig tidlig, så greier ikke helt å tro det. Trodde alltid jeg kom til å bli overlykkelig når jeg endelig fikk positiv, men er vel mer håpefull, men skeptisk på dette punktet. Men omg, det mest gravide jeg har vært noen gang. Håper det blir en terminspire :smiley-angelic001
 

Vedlegg

  • 20200719_064608.jpg
    20200719_064608.jpg
    23,6 KB · Visninger: 298
Innlegget kom to ganger? Må lete etter sletteknappen
 
Last edited:
For å legge til noe til forrige innlegg, hvorfor er ikke folk oppe kl 06 om morgenen en søndag? Nå har jeg jo ingen å fortelle det til :hilarious:

Tenkte at jeg ikke ville fortelle før ultralyd i uke 7 som jeg skal på i forbindelse med prosjektet, bare for å se at alt er OK og komme litt lenger på vei før vi deler med familie og venner, men fy. Kan ikke vente så lenge med absolutt alle, det er jo helt umulig!

Så bissart... Tok den bare randomly, da jeg tenkte jeg kunne begynne å teste annenhver dag nå, men hadde ikke den minste forventning om at den faktisk skulle være positiv :wideyed:
 
OK! ALVORLIG OPPDATERING! SEEEEEEEE!

Jeg skjelver. Tok denne akkurat. Fortalte det til mannen min, han ble veldig glad, men litt begrenset reaksjon da han bare har sovet knappe 3 timer nå :hilarious:

11 DPO eller kanskje 10 DPO? Er jo veldig tidlig, så greier ikke helt å tro det. Trodde alltid jeg kom til å bli overlykkelig når jeg endelig fikk positiv, men er vel mer håpefull, men skeptisk på dette punktet. Men omg, det mest gravide jeg har vært noen gang. Håper det blir en terminspire :smiley-angelic001
Ååå, så gøy å se fin strek! Gratulerer så mye ❤️
 
OK! ALVORLIG OPPDATERING! SEEEEEEEE!

Jeg skjelver. Tok denne akkurat. Fortalte det til mannen min, han ble veldig glad, men litt begrenset reaksjon da han bare har sovet knappe 3 timer nå :hilarious:

11 DPO eller kanskje 10 DPO? Er jo veldig tidlig, så greier ikke helt å tro det. Trodde alltid jeg kom til å bli overlykkelig når jeg endelig fikk positiv, men er vel mer håpefull, men skeptisk på dette punktet. Men omg, det mest gravide jeg har vært noen gang. Håper det blir en terminspire :smiley-angelic001

Oii, ser der ja!!:nailbiting: Gratulerer så mye!:love017 Blir spennende å følge dagboken din fremover, liker måten du skriver på:D
 
Back
Topp