Utålmodig og tankefull..

synmik89

Forelsket i forumet
Har en liten uke igjen til termin den 25. Men begynner å bli ganske utålmodig her. Går jo nesten bare å venter på tegn på at noe skal skje snart. :) fra tirsdag til onsdag sank magen skikkelig. Måtte nesten flire når jeg så meg selv i speilet. Har begynt å få litt ubehag i korsryggen og nederst i magen av å til i løpet av døgnet å d tyder jo på at det er modning på gang her i følge jordmor. Er førstegangs så jeg er litt blank på dette. Har hatt et helt knirkefritt svangerskap. Ingen plager i form av kvalme, ingen bekkenplager. Eneste jeg har vært plaget med er halsbrann på kvelden når jeg skal sove. Men overlever det lett med novaluzid tyggetabletter.

Men jeg merker jo nå når det nærmer seg slutten at jeg begynner å tenke litt mer på det å komme seg til sykehuset når det skjer noe. Hverken jeg eller samboer har lappen så det blir nok ambulanse på meg siden det er veldig lang vei til sykehuset. Ca. 3 timer herfra med privatbil. Så lurer jo egentlig litt på når tid jeg bør kontakte sykehuset hvis det skjer noe? Andre med erfaring om lang vei å ambulanse å får samboer være med i ambulansen? Dette er noe jeg har null peiling på. Men av en eller annen grunn har jeg tenkt mye på det de siste dagene.

Men humøret er på topp her å vi venter spent både jeg og samboer på lille prinsessa som snart kommer. :) nå skal samboer jobbe leeenge i kveld.. så nå når det høver seg minst kan det jo hende at hun finner ut at hun skal komme :) det er vel lov å håpe ;p ønsker alle en super dag :)

Virker som om du har hatt et fint svangerskap:)
Jeg vet ikke hvordan det er med ambulanse, ikke førerkort og så lang vei. Kanskje du kan ringe føden å få det oppklart? Eller noen kan kjøre dere?:)

Det ville jeg også ha ringt og spurt om :)

Tenker også at det kan være greit å ringe å høre med avdelinga. Er veldig vanlig her oppe i finnmark at man må sendes med ambulansen hvis det plutselig skjer noe før termin. De fleste som bor langt borte har muligheten til å komme en dag eller to før termin til kirkenes der jeg skal føde. Det kommer vel ann på hva man selv vil. :) jeg blir nok å ringe i løpet av dagen tenker jeg. Er greit å ha det avklart. :)

Vi har også 2,5 time til sykehus. Vi har fått beskjed om å ringe jordmor eller føden så fort det liksom skjer noe og så kan vi diskutere derfra hvor hastig det er å komme nedover. Jeg vil gjerne sitte på hos sambo om det er ganske rolig, men regner kanskje med det blir ambulanse siden forrige fødsel gikk ganske fort. Slik det er her får i alle fall ikke far være med ambulansen, men må kjøre bak. Vet ikke hvordan de gjør det andre steder jeg, men er jo bare å ringe føden å høre hvordan de pleier å gjøre det.... ;-)

Godt å høre at det ikke bare er jeg som har lang vei :) er heldigvis det eneste jeg gruer meg litt for. Er veldig klar for fødsel nå :) å gruer meg ikke i det hele tatt til det :)

Ja det er nok det.. :) skal ta en tlf dit bort å høre hva de sier. Siste timen hos jordmora gikk veldig fort fordi hun var forsinket så hun har satt meg opp på kontroll på jordmor termin den 24. Ultralyd termin den 25. Ikke mye avvik der akkurat :p spennende å se når hun finner ut at hun vil ut til oss :) samboers to tenåringsjenter har bursdag nå i september de også. Den ene har 14. Å den andre 23. ;)

Back
Topp