"usunt pålegg"

Vi gir blåbærsyltetøy av og til. Blåbær er jo sunt, men problemet er jo alt sukkeret, da...

Vurderer likevel at det er greit å gi, rett og slett fordi det er så lite pålegg hun kan ha pga melkeallergi. Er stort sett bare kokt skinke og kaviar å velge mellom ellers, så fint å kunne variere litt mer...

Hun spiser uansett lite sukker ellers, så jeg er ikke så redd for skaden det kan gjøre.

Stemte ja, jeg...[:)]
Er overhode ikke hysterisk, så Tobias har fått smake både jordbærsyltetøy, hapå, banos og nugatti ! Men han pleier ikke å få det da...det går mest i leverpostei, prim, servelat og skinkeost...[:D]

Hun får Litago prim (den er jo tilsatt jern, så det er mer jern i den enn i leverpostei).. [:)]

ORIGINAL: RonjaR

Er overhode ikke hysterisk, så Tobias har fått smake både jordbærsyltetøy, hapå, banos og nugatti ! Men han pleier ikke å få det da...det går mest i leverpostei, prim, servelat og skinkeost...[:D]

signer denne jeg bare her er det Lucas som får det[;)]!

ORIGINAL: cilimor

ORIGINAL: RonjaR

signer denne jeg bare her er det Lucas som får det[;)]!

sign!

Stemte ja jeg og, samme grunn som ronja r, jeg er ikke hysterisk! men hun får ikke noe søtt på brødskiven hver dag da! har blitt lite i det siste faktisk! det går mest i prim, gomme, skinkeost, kaviar!

Han får smake på det aller aller meste, men han spiser bare leverpostei på sin skive.

Nja... Vet ikke helt hva jeg skal svare, for det er så sjeldent at han får noe usunt. Får syltetøy en gang i blant, men vanligvis får han skinkeost, litago-prim, leverpostei, ost og slikt..

[:)]
ORIGINAL: SindreSinMamma

Sindre får ikke noe usunt/søtt pålegg på skiva, rett og slett fordi jeg vet mye om hva slike ting betyr for kroppen vår[:)]
men for meg er både sukker og melk, og gluten like usunt.

vi er hva vi spiser[8D][:D]

tenk om alle hadde vært like flinke som dere...[:)]

Ja gir Prim, men stort sett går det i kaviar, hvitost, leverpostei o.l

Nei. Prøvde å gi prim, men det ville han ikke ha.
Liker kaviar, leverpostei og magerost.

her får han ofte heimlaga syltetøy på brødskiva før det like han best.men vi bruke ikkje så mye sukker i den da .men spiser og kaviar,leverpostei,skinkeost,ost og prim
har fått smakt me hapå og nugatti men det e sjelden

spiser kun med prim på, liker veldig godt ost, men spiser kun osten da og ikke skiva[8|]

Får syltetøy av og til. Enten Hervik sitt (mindre sukker og uten konserveringsmidler) eller heime laga.

Har fått smakt prim og før, men det har me aldri hatt heime

Ho oss går det mest i leverpostei og smøreost. Ho får også ost og skinke på skiva.
Vi bruke sjelden syltetøy, nugatti o.l på skiva sjøl, så da gidd vi ikke introdusere ho for det.

ORIGINAL: rodstilk

Hun får Litago prim (den er jo tilsatt jern, så det er mer jern i den enn i leverpostei).. [:)]

det gir vi også innimellom - og en sjelden gang litt syltetøy. Men når det er sagt så er det leverpostei som er favoritten i huset[;)]

Back
Topp