Usunn:( *lang*

sorciere_

Forumet er livet
VIP
Eg har alltid tenk at under graviditeten så var virkelig tida for å ta vare på seg sjølv, fordi ein vart så fokusert på kva ein stappa i seg.. Då ville ein iallefall ikkje ete usunt anna enn til spesielle begivenhetar. Men nei, tok feil med det som med så veldig mykje anna!!

Eg ete snop/usunne ting så og seie kvar EINASTE dag! klarer ikkje holde meg unna.. Eg ete såklart normale måltider, men småspisinga mi... Den er så usunn at eg begynner å bli litt bekymra.. Eg klarer ikkje å stå imot fristelsar..
Kjøkkensjefen (som ikkje liker sløsing) begynner å bli veldig oppgitt over at eg snoker i dessert pynten heile tida..
Og har vi lite igjen der, så blir det vaffel, brownie eller is... Eg klarer ikkje å stå imot!!:(
Får så dårlig samvittighet når eg er ferdig med å ete
*syte litt*

hihi det er ganske normalt da [8D]
man blir ekstra sjesken når man er gravid.
jeg prøver å begrense meg da, har ikke lyst å legge på meg 27 kg denne gangen. til nå har jeg lagt på meg 1 kg

har lagt på meg 3 kg.. Men som kjem av at magen er kjempestor, og elles litt på låra.. Men sålangt er det berre kledelig..
Kanskje eg burde hamstre inn litt sunnare "snacks".. Som eg kan ta når fristelsen kjem...

før jeg blei gravid spiste jeg sjokolade hver gang jeg skulle kose meg. Og det legger man jo veldig mye på seg av.. men nå har jeg ikke spist det nesten siden jeg ble gravid. Orker det ikke i det hele tatt.

Spiser litt usunt jeg å, men ikke hver dag. Og spiser mye epler og annet frukt[:)]

Jeg har fått en sånn helomvending... de første ukene var jeg ekstrem!! Bare potetgull og brus... Men nå spiser jeg epler,druer, appelsin til mellommåltid... og masse vann!! Skjønner ikke noe, det bare ble sånn [:)] 

Ja, er så snålt!! I begynnelsen hadde eg ikkje kick på snop og sukker ++, men no! Heilt ekstrem!!;P Har lyst på det heiletida.. Føler meg som ein sukker-holikar..!!;P hatt det sånn sia midten av juli..
Men for på butikken i sta.. då kjøpte eg meg ein stoor annanas og mange grønne epler.. :) Og popcorn, som eg har hørt at er noko av det "gode" snopet.. og det som og er bra med det er at eg ikkje får lyst på det;P meir lyst på eple:)

Ja, er alltid lurt å spise noe sunt før man spiser det usunne... det er bedre enn ingenting ;)[:D][:D]

lurt å være flink å handle masse god sunn snacks; druer, sukkererter, gulrøtter, frukt... eg og spiser masse sjokolade og snop, men bare fordi det e det vi har i huset.. må bli bedre på handlingen! har likevel klart å bare legge på meg 1 kg på 18 uker =)

jeg har vært flink og kuttet ned søte ting.. drikker brus av og til i helgen, ellers er det vann og juice. kjøper druer, epler og masse forskjellige frukt og lager meg en fruktsalat hver dag... det er min dessert:) Jeg har i det siste blitt veldig glad i fiskegrateng.. så jeg tror min kjære er lei av det snart.. hehe men sunt er det visst. spesielt med poteter og grønsaker til. namm... sikler allerede:)

foresten er det noen av dere som kan lage våruller eller har oppskriften? jeg har så lyst på det, men for å være mest sunn så vil jeg lage det fra bunnen av med masse grønnsaker:)

Jeg er også konstant småsulten hele tiden. Argh!!

MEN!! Jeg har litt panikk for å legge på meg like mye som sist gang, så jeg tenker tilbake på det, pluss at jeg skal opp i verdens flotteste kjole i juli neste år, så da kan` jeg ikke være stoor, hehe!! Og man skal jo ikke begynne å trene for fult før helst etter man er ferdig å amme. Passer ikke inn i mitt skjema, hehe!!! [:D]

Så det hjelper å ha litt trekkplaster. Og så tenker jeg faktidk, de fleste gangene hihi, tenker etter på om jeg eeeegentlig faktisk er sulten eller om jeg bare kjeder meg. Så da tar jeg heller frukt i så fall :)

e vesst langt ifra lett...
eg har funn ut at d eg ikkje har i huse kan eg ikkje spis heller... så: STOOOOOOOOORE omveia førr å unngå sjokoladen og potetgull på butikken.

knekkebrød m tomat e blitt min reddning når eg berre må ha nåkka og bynn å trål alle skapan etter nå snop.

åhhh... har dåkke smakt de norske eplene så e komt i butikkane nå. gurimalla ko goe di e. litt syrlige, så passa meg perfekt. har fått dilla på syrlig *snop*
så dei eplene der å syrlig drops e favoritten her. åsså røde steinfrie druer.
men må o innrømma at alt chips å sjokolade e me i handlekorga ofte:(
jaja får jaffal trøsta meg me at eg spise frukt o:) hehe

ORIGINAL: sorciere_

har lagt på meg 3 kg.. Men som kjem av at magen er kjempestor, og elles litt på låra.. Men sålangt er det berre kledelig..
Kanskje eg burde hamstre inn litt sunnare "snacks".. Som eg kan ta når fristelsen kjem...

du er jo superslank og flott.
værre med meg etter en graviditet hehe

ORIGINAL: Latina20

jeg har vært flink og kuttet ned søte ting.. drikker brus av og til i helgen, ellers er det vann og juice. kjøper druer, epler og masse forskjellige frukt og lager meg en fruktsalat hver dag... det er min dessert:) Jeg har i det siste blitt veldig glad i fiskegrateng.. så jeg tror min kjære er lei av det snart.. hehe men sunt er det visst. spesielt med poteter og grønsaker til. namm... sikler allerede:)

foresten er det noen av dere som kan lage våruller eller har oppskriften? jeg har så lyst på det, men for å være mest sunn så vil jeg lage det fra bunnen av med masse grønnsaker:)

jaaa jeg kan lage våruller. men om det er så sunt vet jeg ikke, for de kokes jo i olje....
skal prøve å forklare :
Du må i hvert fall ha sånne vårull papir som liker i frysa på utlandske butikker.

Fyll : kjøttdeig av svin, gulrot 5-6 stk,kålrot 1 stk,en slags gjennomsiktig spaghetti fra utlending butikk (gj siktig med blå og rød på) 1-2 stk kommer ann på mengden kjøttdeigog hvor store pakkene er,løk 2 stk,salt,pepper og litt sukker. (føl deg frem på hvor mye kjøttdeig du har og hvor mye gr saker du skal ha til)
Jeg bruker ca 3-4 pk kjøttdeig alt etter hvor mye du skal lage, denne må knaes sammen i en bolle, raspe gulrot,kålrot og hakk opp løk og klem ut vannet i et koppehåndkle(slik at det fester seg til kjdeigen). kok spaghettien og klipp den i små biter. bland alt sammen i en stor bolle, tilsett salt, pepper og litt sukker og bland alt sammen.

Ta en stor skje med fyll og legg det i vårull papiret. helst nederst ved en spiss og rull opp spissen til du kommer til midten, brett inn på høyre og venstre side og rull videre og dypp tuppen i litt eggehvite (ikke deet gule) og så fester det seg. Jeg lager mange og fryser de rå. når jeg tilbereder de, tar jeg olje i en gryte og koker de til de er sprø...

skjønte du dette ? bare spør om du lurer på noe

Back
Topp