Ustelt greit eller ekkelt

hvis det er ordentlig skog så er det vanlig noen steder i landet ja. jeg vet ikke hvorfor, men kanskje de synes det er greiest i forhold til klipping, sikt osv.

uff blir litt brydd på dems veine når man ikke steller seg bedre en at folk må klippe deg nedentil for og finne musa di. rett og slett æsj...

Selvfølgelig er det viktig å være stelt nedentil. Vaker man seg ikke hver dag der nede føler man seg ustelt rett og slett! Men dusje gjør jeg hver dag! Og når man er gravid har jeg hørt at intim hygiene er enda viktigere for å unngå infeksjoner. Å barbere er ikke så lett lenger... men prøver jo så godt man kan...

Finnes det noen som ikke vasker seg der nede hver dag? Æsj da! Her fjernes også alt og det har alltid vært samboer som gjør det.. Han liker det og gjør det mye mer forsiktig og nøye enn jeg.. Også ender det alltid opp med litt mer etterpå[8D] Har hørt at man blir barbert når man skal ta keisersnitt, men ikke når man skal føde vaginalt!

De barberer ikke deg når en skal føde. Men de vil helst at du skal være det. Det fikk jeg vite på svangerskapskurset. og var ingen som spurte meg om jeg var barbert når jeg skulle føde. Men liker ikke ha hår der uansett[:)]

Har alltid pleid å ta alt selv. Nå får jeg ikke til annet selv for tida enn å vaske meg der nede, så barberinga får gubben ta seg av foreløpig til jeg kan se noe selv igjen. Nå er det en stund siden vi har hatt tid/ork til barberinga der nede, så jeg føler meg litt ekkel nå. Blir bra så fort vi får tatt det igjen, tenker jeg. Men barbert eller ikke må være opp til hver enkelt. Så lenge man holder seg nyvasket og ren, så får folk ha jungel der nede om de føler seg mest vel med det.

prøver så godt jeg kan da å stusse og frisere.. men det begynner å bli noe "vanskelig av seg"
magan er blitt noe skyggende for stedet så må nesten ta det på gefylen[8D]
men blir det så ille at jeg ikke klarer selv, så får jaggu gubben ta seg ei stripe[:D]

Jeg også barberer og dusjer hver dag, men det er visst ikke sunt. Vi vasker visst bort masse naturlige bakterier som er på kroppen for å beskytte oss.
Skal visst ikke være sunt å bruke såpe hver dag heller.

IKKE bruk såpe, bruk f.eks lactacyd eller Dr.Greves dusjsåpe og intimsåpe. (tror det det den heter, den lysegrønne dusjgeleen)

ORIGINAL: Aftenstjerne

Jeg også barberer og dusjer hver dag, men det er visst ikke sunt. Vi vasker visst bort masse naturlige bakterier som er på kroppen for å beskytte oss.
Skal visst ikke være sunt å bruke såpe hver dag heller.

Jo, men fan da? Er ikke sunt å ikke ha venner heller, fordi du stinker gammel fisk!

Men det skal visst ikke være bedre det heller, man skal helst hvis man ikke stinker kun dusje med rent vann på kroppen.
Akkurat som man ikke skal bade babier for ofte og bruke såpe eller annet på dem.
Er noe med at vi vasker bort vårt naturlige forsvarssystem.
Faktisk er det påstått at vi lever for "rent" og derfor lettere får sykdommer, eksem osv.

Åhh, skal løpe på apoteket og kjøpe såpen i morgen. er også plaget veldig med nupper. Alltid spennende å prøve nye tips!! [;)] Thanks!!!!

vasker meg jo hver eneste dag da...det skulle jo bare mangle...æææsssj.barberer meg når det trengs...men har aldri drøyet det så lenge at det må klippes liksom.. hehe.. men det er vanskelig om dagen å se noe som helst kan du si...barberte meg i dag og neste gang tror jeg at jeg må spørre om hjelp fra samboer...skal ikke ligge å føde med en stor dott hvertfall...fytti...for min egen del..de på sykehuset er jo vant til det men det hjelper ikke nei[;)]

ORIGINAL: Aftenstjerne
Faktisk er det påstått at vi lever for "rent" og derfor lettere får sykdommer, eksem osv.

Ja det kan eg vere enig i. Men er enkelte som drar den litt for langt.... gikk på folkehøgskule med ein gutt som ikkje brukte såpe (ALDRI!!!), og det var litt for gale etterhvert! Det stinka pyton av gubben! Og i tillegg hadde han halvlangt hår som det heller aldri var ein kam eller børst i nærheten av... [:'(] Skikkelig ekkelt! Ei venninne av meg på skulen var faktisk ilag med han..., skjønner ikkje korleis ho orka å vere i nærheten av fyren! [:'(] [:'(] [:'(] [:'(] Blir kvalm her eg sitter og tenker på han!

jeg fjerner alt håret nedentil...skal ikke være noe igjen...
men tar det ikke hver gang jeg dusjer,bare når jeg gidder[;)]
dusjer annenhverdag eller når jeg føler meg skitten...[&:]
tips når dere dusjer så slipper dere å bruke så mye såpe...
kjøp en svamp el. ha på såpe ert str er nok...
skummer kjempegodt[:)]

Back
Topp