Ustabilt leie..

Marihøne9

Glad i forumet
Nett vært hos jordmor, og lille snur seg hele tiden! Lå i seteleie på lørdag, og tverrleie nå! Fikk beskjed om å legge meg ned om vannet gikk, så skulle føden sende en ambulanse.. skjønner ikke helt hvordan dette skal gå om jeg er hjemme med snuppa på 1,5 år alene[emoji85]

Så nå anker jeg veldig på hvordan fødsel skal gå! Om lille ligger i seteleie så måtte legene vurdere det nøye om jeg fikk føde vaginalt pga tidligere keisersnitt! Krysser alt jeg har for at ho legger seg med hode ned!!!!

Er det noen som har født i seteleie etter ks her?[emoji846]

ikke erfaring med seteleie eller ks, men jeg er idag 37+0 og lille hadde lagt seg med hodet ned (var i seteleie for en uke siden). Vet ikke hvor langt du er på vei men det kan jo fortsatt være håp for at lille turner seg rundt. Dette er min tredje og det var fortsatt fostervann og rom for henne til å snu igjen siden hun ikke er så langt nede i bekkenet enda.

Nett vært hos jordmor, og lille snur seg hele tiden! Lå i seteleie på lørdag, og tverrleie nå! Fikk beskjed om å legge meg ned om vannet gikk, så skulle føden sende en ambulanse.. skjønner ikke helt hvordan dette skal gå om jeg er hjemme med snuppa på 1,5 år alene[emoji85]

Så nå anker jeg veldig på hvordan fødsel skal gå! Om lille ligger i seteleie så måtte legene vurdere det nøye om jeg fikk føde vaginalt pga tidligere keisersnitt! Krysser alt jeg har for at ho legger seg med hode ned!!!!

Er det noen som har født i seteleie etter ks her?[emoji846]
Min er i seteleie, har ligget stabilt der i snart 3 måneder. Jeg ville egentlig ha vanlig fødsel, men pga størrelsen på barnet og da spesielt hodeomkretsen så får jeg ikke lov. Så det blir planlagt keisersnitt nå på torsdag.

Jeg aner ikke hva jeg går til, men om jeg husker det så kan jeg prøve å skrive en oppdatering her etterpå.

Min veksler også mellom leie. Var hos jordmor idag og hun var veldig usikker på hvordan babyen lå Er dog "bare" 36 uker og skal på en kontroll på sykehuset etter nyttår (vekstkontroll), men er det noen av dere som vet hvor tett opp mot termin de forsøker å snu babyen? Jeg kommer IKKE til å gå for setefødsel frivillig, da sist fødsel var tøff nok som den var med vanlig normalt hodeleie

Min veksler også mellom leie. Var hos jordmor idag og hun var veldig usikker på hvordan babyen lå Er dog "bare" 36 uker og skal på en kontroll på sykehuset etter nyttår (vekstkontroll), men er det noen av dere som vet hvor tett opp mot termin de forsøker å snu babyen? Jeg kommer IKKE til å gå for setefødsel frivillig, da sist fødsel var tøff nok som den var med vanlig normalt hodeleie

Jeg er også 36 uker, og skal tilbake når jeg er 38. Om snuppa forsatt ligger «ustabilt» så ble jeg sendt videre til sykehuset for vurdering :) usikker på det med å snu babyen, det lurer jeg også på! Vil IKKE ha ks, men er heller ikke noe gira på setefødsel.. har gruet meg nokk til denne fødselen hele svangerskapet pga hvordan det gikk forige gang :( håper babyene våres snur seg snart!!!

Jeg er tredjegangs og bor i USA, så ting er kanskje litt annerledes her.
Jeg fikk time for snuing 5. Januar (termin 9.) da legen mente at babyen kan snu seg tilbake dersom vi prøvde før. Hadde snuforsøket vært vellykket ville jeg da blitt satt igang umiddelbart etterpå og dersom det ikke hadde vært et vellykket snuforsøk så ville det blitt keisersnitt den dagen.
Var på kontroll i går (37+0) og da lå hun med hodet ned igjen så jeg håper hun holder seg slik. Legen sa at for noen år siden ville de satt meg igang nå snart pga av ustabilt leie, men at de nå har blitt strengere på det.

Jeg hadde keisersnitt med nr 1. Nr 3 var seteleie og vaginalfødsel, han var stor 4380g og alt gikk kjempe fint. Fødsel i setet er ikkje vondere enn vanlig.
Lille nå har lagt i seteleie frem til mandag, hadde da snudd seg med hodet ned. Er nå i uke 37 + noe:)

Back
Topp