Ustabilt blodtrykk og hodepine

Talla

Blir kjent med forumet
Jeg er 35+2 idag. Var med jordmor tirsdag og hadde litt forhøyet blodtrykk og ødem i beina (kan også være pga varme). Ble henvist videre til sykehuset for videre sjekk med blodtrykk, blod-og urinprøve og ultralyd. Alt var normalt, også blodtrykket. Var med lege på fredag for å sjekke urin og blodtrykk igjen. Ikke noe utslag på urinen, men veldig varierende blodtrykksmåling. Fra 150/95 til 133/80 etter fire målinger. Har siden mandag vært tung i hodet/lett hodepine. Nå er det søndag. Bør jeg være bekymret? Kjenner terskelen for å ringe sykehuset er veldig høy.. Kjenner liv og er ikke plaget med noe annet enn hodet. Ingen ødem og formen er fin..

Jeg er 35+2 idag. Var med jordmor tirsdag og hadde litt forhøyet blodtrykk og ødem i beina (kan også være pga varme). Ble henvist videre til sykehuset for videre sjekk med blodtrykk, blod-og urinprøve og ultralyd. Alt var normalt, også blodtrykket. Var med lege på fredag for å sjekke urin og blodtrykk igjen. Ikke noe utslag på urinen, men veldig varierende blodtrykksmåling. Fra 150/95 til 133/80 etter fire målinger. Har siden mandag vært tung i hodet/lett hodepine. Nå er det søndag. Bør jeg være bekymret? Kjenner terskelen for å ringe sykehuset er veldig høy.. Kjenner liv og er ikke plaget med noe annet enn hodet. Ingen ødem og formen er fin..

Jeg syns du skal ta en tlf UANSETT, så lenge du har den minste tvil. Bedre å ta 10 tlf for mye enn 1 for lite. Vi er jo i en utsatt tilstand nå.

Lykke til! :)

Jeg har vann i kroppen, og blodtrykket mitt er på vei oppover 130/80 sist. Og jeg fikk streng beskjed av jordmor at jeg skulle ringe med en gang hodepine oppstod. Så jeg ville ringt for sikkerhetsskyld :) bedre å ringe å være sikker enn å tvile :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ingen utslag på urinen og blodtrykket er jo ganske greit. 133/80 er jo bra det.. så jeg tror ikke det er noen stor fare. Men er du bekymret, ring ring ring! :)
Selv er jeg kvalm, hodepine, ser stjerner og har blodtrykk på 120/80. Ingen utslag på urinen, så helt perfekt iflg jm og lege. Vann i kroppen kan også komme av varmen, salt osv.. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Takk for svar! Samboeren min jobber i helsevesenet og har sjekket blodtrykket hver dag siden tirsdag og det holder seg stabilt på ca 130/80. Tror grunnen til at trykket stiger hos jordmor/lege er at jeg har problem med å slappe av hver gang jeg er der. Er som sagt bare en mild hodepine, så vegrer meg litt for å ta kontakt med sykehuset siden det er eneste symptom. Tror jeg skal få samboeren til å sjekke trykket ikveld når han kommer fra jobb, og ringer hvis hodepinen fortsatt er der imorgen.

Hvis man har lavt bt til vanlig, f. eks. 100/60 så er jo 130/80 en kraftig stigning. Men nå vet ikke jeg hva ditt bt vanligvis ligger på. Hvis du føler deg usikker så ring føden. Det er derfor de er der :)

Mange som ringer for mye mindre plager enn det:) Og det handler jo om babyen din har det bra eller ikke, ikke om det er flaut el å ringe...
Jeg ville helt klart ringt en gang for mye enn for lite!! :) lykke til!!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Da ble det en tur på sykehuset sent igår/i natt! Samboeren min målte 140/100, så tok en kjapp telefon og de tok meg inn! Fortsatt ikke utslag på urin og blod og ultralyd viser at Lillebollis har det helt supert! Blir paracet på mor så lenge hodeverken ikke gir seg:)

Sent from my SAMSUNG-SGH-I337 using BV Forum mobile app

Godt å få en sjekk og konstatert at alt er fint da :) Håper hodepinen gir seg!

Back
Topp