Uskikkelige meg! Flere som er uskikkelige?

Ryttermamma83

Flørter med forumet
Jeg innrømmer at jeg drikker litt pepsi max, og jeg spiser fenalår. Vet det ikke er helt bra, men klarer ikke motstå fristelsen! Hehe. Har riktignok fryst kjøttet førtst så det hjelper jo noe selv om det ikke tar alt.
Thats life. Sleeeem pike! ;)

Hva med dere?

Jeg drikker også litt Pepsi Max.. et glass i ny og ne :) er det farlig da?

Spekemat eller lignende får jeg meg ikke til å spise. Jeg synes ikke det er verdt risikoen. Det hjelper ikke t det er "bare litt" dersom akkurat den biten skulle være infisert. Da er det gjort, og det er det ikke verdt for meg. Og selv om risikoen er forholdsvis lav, hadde jeg ikke klart å nyte det eller slappe av etterpå :/

Ja jeg vet spekemat er kjipt, men sånn er det bare. Er så sykt fristende! MEN, jeg har fryst det skikkelig først. Toxoplasma-bakteriene dør ved frysing. Spiser kun eget fenalår hvor jeg vet opphavet (ikke butikkjøpt) og hun dette ene som jeg vt jeg har frosset først. Spiser ikke hos andre.
Listeria-bakterien dør jo ikke ved frysing, men hvor vanlig er det i norge da? Ikke spesielt vanlig. :)

Nå skal det riktignok sies at jeg har lest veeeldig mye forskningsartikler og slikt, og det virker veldig som at NORSK spakekjøtt som er ferskt og frosset i minst 48 timer er nærmest "trygt". Listeria er mye vanligere i upasteuriserte melkeprodukter og veldig skjeldent i norsk spekemat. Toxoplasma er det værre med, men den bakterien dør ved frysing.

Jeg drikker også litt Pepsi Max.. et glass i ny og ne :) er det farlig da?
Aspartamen er vel ikke helt bra. Men det skal jo en del til for å få den i blodet da. Må til nærver før det er sksdelig eller noe? Ikke sjekket ut like mye der som om listeria og toxoplasmose. :)

Personlig har jeg vanskelig for å forstå at det er verdt det bare for å få tygge litt spekekjøtt. Ser på det som et veldig lite offer. Skjønner ikke hvorfor man ikke helgarderer og avstår. Har spesielt vanskelig for å forstå det nå som jeg nettopp har erfart å miste. Alle spørsmålene man stiller seg om hva man kan ha gjort feil osv. Men dette er jo en evig diskusjon på alle termingrupper.

Hvorfor kan man ikke drikke Pepsi Max? :O

<3 Himmelskatten 19.09.13 <3
<3 Hjerteplaster juli/august 14 <3
Pga aspartamen. Men jeg har ikke sjekket så mye der altså, bare fått beskjed om at aspartam og like kunstige søtstoffer skulle man unngå

Drikker litt cola. 3 glass i uken, kanskje. Ellers har jeg holdt meg unna alt annet. Blodig biff er det jeg kommer til å savne mest.

Drikker litt cola. 3 glass i uken, kanskje. Ellers har jeg holdt meg unna alt annet. Blodig biff er det jeg kommer til å savne mest.
Hihi. Uskikkelige deg! ;)
Cola er visst mye bedre enn Pepsi Max. Kanskje jeg skulle byttet. Jepp, jeg gjør det. Hehe.
Sukkeret er i hvert fall naturlig! :D

Er dere klare over at det ikke bare er Pepsi Max som inneholder aspartam?? Mange andre lettprodukter har også aspartam. Aldri hørt at det kan være skadelig å drikke det når man er gravid, men alt med måte. Spekemat derimot er det faktisk anbefalt at man ikke bør spise som gravid, så det synes jeg man bør holde seg unna. Er det verdt risikoen?

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har kuttet på kaffen, ned til 3 dl i døgnet. Kunne ikke falt meg inn å spise mat som ikke er anbefalt. Jeg er livredd for å ødelegge...

Kunstige søtningsstoffer er vel ikke anbefalt i store mengder, det er også litt koffein i Cola/Pepsi Max.

Ja det er mye det er kunstig søtning i. Aspartamen er vel den verste søtningen, men overdriver man ikke så går det nok bra. Så langt er det vel aldri registrert ett eneste tilfelle av fosterdød pga listeria i Norge, så tror ikke faren er så innmari stor akkurat. Først må jo mor bli syk, noe som er svært skjelden av listeria. Og skulle mor bli syk, så er det vel bare 20 prosent sjanse for at fosteret blir smittet. Og skulle fosteret bli smittet så er det ett eller annet prosent sjanse for død, husker ikke hvor mye. Lar dere være å kjøre bil? Veldig mye større sjanse for å drepe fosteret ved å kjøre bil... ;-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Forholder meg til råd fra myndighetene og bruker ellers sunn fornuft, har dermed ingen "synder" jeg føler for å innrømme.

Forstår meg egentlig ikke på slike tråder. Ikke er de opprettet fordi man kan slå seg på brystet og si "jeg spiser spekemat og er stolt av det!" Ei heller for å si "spekemat frister veldig, og jeg syns dette er litt vanskelig". Virker nesten som man skryter over sine "synder" og ønsker aksept for dem, se at flere begår dem og få andre til å si "det er ikke sååå farlig"

Beklager at jeg bidrar til dårlig stemning her

Det er vel litt for å vekke en diskusjon. Når det gjelder det at bilkjøring er farlig synes jeg ikke det fungerer slik at når èn ting er farlig så gir det god grunn til å føye flere farlige ting til litsten? Det er ikke noe argument.Jeg vil ikke "like gjerne hoppe utfor ei bru" fordi jeg uansett kjører bil og det er jo farlig det også.

Ingen registrerte dødsfall kanskje, men likevel langt høyere forekomst av abort i gamle dager før man satt med denne kunnskapen. Men sa visste man ikke årsakene.

Var vel mer ment som en litt morsom greie som kontrast til alt dette hysteriet. Men det er alltid noen som tar det litt langt. Tror vi bare legger den død jeg. :-)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Back
Topp