Usj kvalmen er grusom!

Mrs.J

Elsker forumet
Var hjemme i går og hjemme i dag også! I går kastet jeg opp alt hele dagen, i dag har jeg kastet opp bare en gang, men er kjempe kvalm. Begynte sånn her i uke 6 sist gang også!

Håper det gir seg snart!! Hadde ikke tenkt å fortelle noe på jobben før jeg hadde vært på ul, men den glapp, 3 dager før jeg går ut i ferie! :( 

Flere som har måttet være hjemme fra jobben alt pga det samme?

Uff den kvalmen er ikke grei!
Eg går å venter på den..

Sist begynte den i uke 7/8 og varte til uke 20.
Håper eg slipper det denne gangen.

Ai ai ai som jeg føler med deg. Sist gang var jeg døgnkvalmen fra uke 4+3 til jeg var godt over halvveis - helt grusomt. Enn så lenge har jeg ikke kjent noe til kvalmen og er nå 5+2, så jeg krysser fingrene for at jeg enten slipper helt denne gang eller slipper unna litt lettere, men må innrømme at jeg bare går å venter på at det skal slå til for fullt....
Ble sykemeldt i 11 dager, til jeg går på ferie pga ryggsmerter (noe jeg ikke hadde sist gang) så jeg sitter hjemme og sliter med å bevege meg.. Så kanskje det er rygg/bekken jeg skal slite med denne gang og ikke kvalme????

Uansett, masse god bedring

Linka_lill skrev:
Ai ai ai som jeg føler med deg. Sist gang var jeg døgnkvalmen fra uke 4+3 til jeg var godt over halvveis - helt grusomt. Enn så lenge har jeg ikke kjent noe til kvalmen og er nå 5+2, så jeg krysser fingrene for at jeg enten slipper helt denne gang eller slipper unna litt lettere, men må innrømme at jeg bare går å venter på at det skal slå til for fullt....
Ble sykemeldt i 11 dager, til jeg går på ferie pga ryggsmerter (noe jeg ikke hadde sist gang) så jeg sitter hjemme og sliter med å bevege meg.. Så kanskje det er rygg/bekken jeg skal slite med denne gang og ikke kvalme????

Jeg har hatt hyperemesis med de to andre. Og da ga det seg ikke før jeg fødte. Så jeg håper det ikke blir verre enn nå. Er så slitsomt når det holder på :(
Ryggsmerter allerede, er ikke det veldig tidlig? 
Takk, og masse god bedring til deg også! :)

vio skrev:
Uff den kvalmen er ikke grei!
Eg går å venter på den..

Sist begynte den i uke 7/8 og varte til uke 20.
Håper eg slipper det denne gangen.

Krysser fingrene for deg, unner ingen dette :(

Huff det hørtes ikke bra ut! Enn så lenge er formen bra her. Sist merket jeg ingen forskjell før magen begynnte å vokse. Denne gangen kjenner jeg nok et snev av uvelhet, men jeg er usikker på om det skylder spira eller noe annet...

Jeg går rundt å er sånn småkvalm stort sett hele dagen.. Ikke godt i det hele tatt! Håper det avtar eller holder seg sånn og ikke blir noe værre hvertfall!

Mamma-1990 skrev:
Jeg går rundt å er sånn småkvalm stort sett hele dagen.. Ikke godt i det hele tatt! Håper det avtar eller holder seg sånn og ikke blir noe værre hvertfall!

Det var sånn det startet for meg, kvalm hele tiden og følte det var noe i halsen min.. 
Håper du ikke blir verre :)

Litefrø skrev:
Huff det hørtes ikke bra ut! Enn så lenge er formen bra her. Sist merket jeg ingen forskjell før magen begynnte å vokse. Denne gangen kjenner jeg nok et snev av uvelhet, men jeg er usikker på om det skylder spira eller noe annet...

Håpe du kan fortsette uten kvalme da :) Er jo mange som er så heldige :)

Jeg trodde jeg skulle slippe billig unna, har ikke vært noe kvalm frem til nå, men i dag har det slått til. Har ikke kastet opp enda, men hver gang jeg lukter mat merker jeg at kvalmen kommer skikkelig, nesten så jeg løper på badet! Håper det gir seg rundt uke 12, skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut dette så mye lenger enn det..

Ja huff den kvalmen er rett og slett et hel****!!

Jeg har alltid vært slik at jeg ikke klarer å kaste opp, så store deler av dagen går jeg rundt og er rett før jeg kaster opp følelse, men jeg vet jeg aldri blir kvitt følelsen, for jeg klarer jo ikke kaste opp. De første 22 ukene sist gikk jeg også kvalm, men kastet aldri opp, og etter 8 uker mistet jeg matlysten. Slite allerede med å finne ting som frister...

Jeg er heldig og er "husmor" så takk alt i verden for det! Jeg var hjemme sist også, men hadde jobb hjemmefra, men måtte sykemeldes fra denne også for jeg fungerte ikke. For lite næring og konstant kvalme! Men det er hardt å underholde en liten 1 åring!

uffamei! jeg er klad jeg bare er kvalm enda! er så slitsomt å kaste opp!
sist gikk jeg å følte jeg måtte kaste opp frem til uke 20, men jeg kasta bare opp EN gang!
men kan si det sånn at det var på nære nippet i dag assa... da trodde jeg løpet var kjørt... hang over do, for det kom i bølger hele tiden! men igneting kom opp!
jeg klarer heldigvis somoftest å døyve kvalmebølgene med et knekkebrød, eple eller noe

*Belle* skrev:

Linka_lill skrev:

Jeg har hatt hyperemesis med de to andre. Og da ga det seg ikke før jeg fødte. Så jeg håper det ikke blir verre enn nå. Er så slitsomt når det holder på :(
Ryggsmerter allerede, er ikke det veldig tidlig? 
Takk, og masse god bedring til deg også! :)

Det er ikke svangerskapet som er skyld  i ryggsmertene, har hatt en del problemer med ryggen etter fødselen sist. Så legen valgte å sykemelde meg nå til jeg går på feie om en uke for å prøve å forebygge litt mtp videre i svangerskapet. Skal heldigvis ha 6 uker ferie  (går rett på 2 uker friperiode i turnusen min etter endt 4 uker ferie - snakk om å passe perfekt da) så jeg håper det gjør susen med ryggen..

Har hatt hyperemisis nå i alle tre svangerskap! (en MA i uke 9, kvalmen fortsatte til uke 12, oppdaget MA i uke 13+2) 

Med lillemor nektet jeg å ta noe mot kvalmen (innbildte meg at det var derfor jeg hadde mistet sist) og ble til slutt innlaget i over 1 uke pga dehydrering og underernæring! Endte tilslutt med nasalsonde og da ville kroppen endelig respondere på postafen igjen! Så denne gangen begynte jeg på postafen med EN gang jeg begynte å kaste opp og kvalmen og oppkasten er levelig! Har faktisk vært på jobb hele uken!!! (og det var denne tiden jeg var innlagt sist!) Kaster fortsatt opp morgen og kveld (når virkninen av postafen har gått ut) men livet er 100 ganger bedre denne gangen! Så lenge jeg spiser med en gang jeg kjenner kvalmen kommer snikende klarer jeg å kvele den før den blir så ille at jeg må kaste opp :) Også hjelper det å gjøre ting! Med lillemor lå jeg bare hjemme og kjente på hvor dårlig jeg var, nå har jeg lillemor som aktiviserer meg hele dagen, så jeg rekker ikke kjenne på hvor dårlig jeg er :P 

Men JA, kvalme og oppkast er grusomt!!! Gleder meg til uke 17 (var da det ga seg sist) og jeg kan være meg selv helt igjen :)

Huff, god bedring. Jeg slapp kvalmen sist og håper jeg gjør det samme nå også.

Back
Topp