Usikkerhet etter TUL

Annemennemone

Elsker forumet
Himmelbarn
Marshmallows2021
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg hadde i dag tul. Er 7+2. Tul viste at det mest sannsynligvis ikke lenger er liv :( Det blir i så fall min fjerde MA. Jeg er helt knust.

Gynekologen var ikke optimistisk, men mente for sikkerhets skyld jeg burde avvente kur til etter ny ultralyd neste uke. Dersom hjertet ikke slår da, er det definitivt.

Fosterets mål var såvidt under 7 mm, og ifølge legen skal man ved 7 mm se hjertet slå. Legen forsker på fosterutvikling på Haukeland, så han kan sakene sine.. Men siden vi er akkurat i grenseland, så er det et ørlite håp om at neste tul kan vise et hjerte som slår. Men han var veldig ærlig og sa at det ikke så så veldig lovende ut, og han anbefalte oss å forberede oss på at det kanskje ikke gikk denne gangen, og at jeg kan begynne å blø før neste ul :(:(:(

Jeg tok en hcg-prøve på fredag, som jeg får svar på litt seinere i dag. Men mine hcg-verdier har alltid hatt lav stigning, både ved de 3 MA-ene jeg har hatt og ved det vellykka svangerskapet (hadde da i tillegg hormonstøtte, og likevel litt lave verdier). Så den bidrar nok ikke til å redusere usikkerheten. Hcg-prøver trumfer jo heller ikke UL..:sorry:
 
Last edited:
Jeg hadde i dag tul. Er 7+2. Tul viste at det mest sannsynligvis ikke lenger er liv :( Det blir i så fall min fjerde MA. Jeg er helt knust.

Gynekologen var ikke optimistisk, men mente for sikkerhets skyld jeg burde avvente kur til etter ny ultralyd neste uke. Dersom hjertet ikke slår da, er det definitivt.

Fosterets mål var såvidt under 7 mm, og ifølge legen skal man ved 7 cm se hjertet slå. Legen forsker på fosterutvikling på Haukeland, så han kan sakene sine.. Men siden vi er akkurat i grenseland, så er det et ørlite håp om at neste tul kan vise et hjerte som slår. Men han var veldig ærlig og sa at det ikke så så veldig lovende ut, og han anbefalte oss å forberede oss på at det kanskje ikke gikk denne gangen, og at jeg kan begynne å blø før neste ul :(:(:(

Jeg tok en hcg-prøve på fredag, som jeg får svar på litt seinere i dag. Men mine hcg-verdier har alltid hatt lav stigning, både ved de 3 MA-ene jeg har hatt og ved det vellykka svangerskapet (hadde da i tillegg hormonstøtte, og likevel litt lave verdier). Så den bidrar nok ikke til å redusere usikkerheten. Hcg-prøver trumfer jo heller ikke UL..:sorry:


Dette var triste nyheter. Håper på et hjerte som slår ved neste ul. :smiley-angelic001
 
Så utrolig trist å høre! Har vært i din situasjon med både positivt og negativt utfall. Med første graviditeten så gikk det bra selv om det var blødninger og lite å se på tul. Med andre graviditeten så gikk det ikke bra og endte i SA.
Håper for deg at det går bra!
 
Håper det viser seg å gå rett vei.

det er så kjipt å være i limbo mellom motløshet og håp. Har hatt to runder med det selv. Klem ❤️
 
Tusen takk alle sammen ❤

Nå har jeg fått svar på hcg-prøven, fra 6 100 torsdag 2. jan til 12 700 fredag 10. jan. Det er altfor langsom dobling - selv for meg.

Da er det hvert fall ikke lenger tvil. Håpet er ute. Jeg er ikke lenger gravid :(

Men tusen takk for heiaropene deres. Det er fint å vite at det er noen der ute man kan dele både gode og dårlige nyheter med ❤

Jeg heier på dere alle sammem og at spirene deres holder helt til termin❤
 
Last edited:
Tusen takk alle sammen ❤

Nå har jeg fått svar på hcg-prøven, fra 6 100 torsdag 2. jan til 12 700 fredag 10. jan. Det er altfor langsom dobling - selv for meg.

Da er det hvert fall ikke lenger tvil. Håpet er ute. Jeg er ikke lenger gravid :(

Men tusen takk for heiaropene deres. Det er fint å vite at det er noen der ute man kan dele både gode og dårlige nyheter med ❤

Jeg heier på dere alle sammem og at spirene deres holder helt til termin❤
Å nei, dette var trist å lese. Håper du blir raskt gravid med en ny spire! :Heartred
 
Ånei :sad010så trist å lese. Sender deg en klem ❤️
 
Å nei fine deg ❤️❤️❤️ det her var triste nyheter :sad010 så leit, sender en stor klem :Heartred
 
Så trist å lese:sorry: Lykke til med videre prøving, håper dere slipper å gå igjennom dette flere ganger❤️
 
Så leit å høre :( sender deg mange gode klemmer :Heartpink
 
Så trist... Håper det blir terminspire på deg snart :Heartred
 
Back
Topp