Usikker...

Azoria

Gift med forumet
Var hos legen idag for å fornye sykemld. Ny lege og hun undersøkte stort sett alt (noe jeg synes er positivt såklart). MEN! blodprosenten min fortsetter å synke til tross for jerntilskudd. Gått fra 10,9 til 10,3 i løpet av 2 mndr.

Fikk 1 på ødem og 1 på urin, etter tredje blodtryksmaskin fikk jeg til slutt et blodtrykk som ikke var for høyt eller for lavt, men da i tillegg en puls på 90 [&:] Fikk ny time til neste uke for å ta nye prøver men nå er jeg jo kjempebekymra og stressa [:(]

Har aldri hatt noenting unormalt under noen svangerskap før så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva dette er. Hva kan det være? Hva hadde dere gjort? Har litt lyst til å ringe føden, jeg... [:(]

syntes ikke du skal være bekymret jeg..

Høres jo ut som du har fine verdier...

at blodprosenten din er litt lav gjør ikke noe..
Og ofte blir svarene helt feil når man er gravid, pga man får 0,5 liter med blod når man er gravid, så ofte blir de tallene feil i forhold til det faktiske tallet..

De vil bare ha kontroll på at du har nok blod til fødselen.. Hvis den er lav når det nærmer seg så må de ha klar blod til deg pga du kanskje trenger blodoverføring etter fødselen... Men da tror jeg den må være godt under 9 (mener jeg å huske)

Når du skriver at du har 1 på urin.. så er det ofte bare forurensninger som utflod ol..

Ødemer er jo heller ikke så unormalt å ha..

Det er ikke alltid like lett å måle blodtrykket.. og pulsen går veldig fort opp når man blir litt stresset (som du skriver).

Syntes du bare skal være betrygget at de har lyst å sjekke deg litt ekstra..
Du er i gode hender!!

Fikk 1 på ødem og 1 på urin, etter tredje blodtryksmaskin fikk jeg til slutt et blodtrykk som ikke var for høyt eller for lavt, men da i tillegg en puls på 90 Fikk ny time til neste uke for å ta nye prøver men nå er jeg jo kjempebekymra og stressa

Har aldri hatt noenting unormalt under noen svangerskap før så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre eller hva dette er. Hva kan det være? Hva hadde dere gjort? Har litt lyst til å ringe føden, jeg...

Angående jernen så kan du jo høre om du kan få sprøyte med jern, det er effektivere. Har ikke fått det selv, men sliter også med jern og har hørt endel om det, så har selv vært inne på og ta sprøyte, men er alt for sprøyte redd så har ikke helt kommet så langt enda. [;)]

Når det gjelder proteinene så har jeg også hatt 1 på protein flere ganger i begge tidligere svangerskap, men alt annet så bra ut, så fikk forklaring at det kunne være så mye annet som spilte inn også, foreksempel utflod.
Så med mindre du kjenner av at du blir dårlig, flimrer foran øya, hode pine eller blir svimmel så hadde jeg nok ventet til neste uke og nye prøver. Men kjenner du av noe så er det bare og ringe føden og forhøre deg med dem.
Forhåpentligvis er det ikke noe farlig. [:)]

Lykke til. [:)]

ORIGINAL: 1100

syntes ikke du skal være bekymret jeg..

Høres jo ut som du har fine verdier...

at blodprosenten din er litt lav gjør ikke noe..
Og ofte blir svarene helt feil når man er gravid, pga man får 0,5 liter med blod når man er gravid, så ofte blir de tallene feil i forhold til det faktiske tallet..

De vil bare ha kontroll på at du har nok blod til fødselen.. Hvis den er lav når det nærmer seg så må de ha klar blod til deg pga du kanskje trenger blodoverføring etter fødselen... Men da tror jeg den må være godt under 9 (mener jeg å huske)

Når du skriver at du har 1 på urin.. så er det ofte bare forurensninger som utflod ol..

Ødemer er jo heller ikke så unormalt å ha..

Det er ikke alltid like lett å måle blodtrykket.. og pulsen går veldig fort opp når man blir litt stresset (som du skriver).

Syntes du bare skal være betrygget at de har lyst å sjekke deg litt ekstra..
Du er i gode hender!!

Takk for svar [:D]

Det med urinen vet jeg egentlig, blir bare ekstra bekymret når det kom i tillegg til det andre. Samme med hevelse. Glemte å legge til at jeg er griseforkjøla og mamma (hjelpepleier) mente det kan ha en sammenheng med pulsen. For jeg var overhode ikke stressa når de målte. Men samtidig glemte jeg å si til legen at jeg har blitt veldig kortpusta i det siste [&:] Det kom før forkjølelsen.

Men skal prøve å ta det med ro [:)] BT var fint ihvertfall (128/70 tror jeg) og fosterlyden var strålende. Han sparker dessuten fra seg like mye som før [:D]

Back
Topp