Usikker/utrygg i bhg

Gravidmamma2014

Elsker forumet
Har en datter på 2.5 år som over en tid har blitt vanskelig å levere i barnehagen. Har tenkt det var en fase, men i morges ble det veldig klart hva som er årsaken - hun er svært utrygg på et av barna på hennes avdeling.

Dette er et barn med kjent problematikk med utagering i form av biting, slåing og kloring. Vet og at barnehagen er i gang med å jobbe frem til en god løsning på dette - men det er nå såpass ille at jenta mi ikke vil i bhg når det barnet er der.

Assistenten jeg snakket med i dag kunne fortelle at mi jente er ekstra utsatt, muligens fordi vi har kontakt med familien på fritiden - men da også vil ikke mi ha noe med det andre barnet å gjøre...

Hvordan hadde dere tatt tak i dette? Er ikke noe kjekt å levere i bhg når snuppa ikke tør å vende ryggen til, ta øynene fra eller få det andre barnet nærmere enn et par armlengder...

Det er en liten bhg med 0-2 og 3-6 års avdeling, og hun bytter avdeling til høsten, men samme gjør det andre barnet... Og dette er eneste bhg i kommunen...

Er for tiden gravid og hormonell og har ikke så lyst for å se løsning på problemet.

Tror kanskje jeg ville tatt det opp med barnehagen, sammen med foreldrene til det andre barnet, slik at de kan prøve å få det andre barnet til å forstå at man ikke skal oppføre seg slik.

Kjenner familien til barnet, og vet at det er en prosess med BUP, familien og bhg... Og vet at barnet vet det ikke er lov, men er snakk om store problemer med impulskontroll - noe som blir tatt hensyn til i bhg, det er ikke egen assistent på barnet, men de er veldig bevisst å ikke la barnet være alene med en voksen og en større barnegruppe...

Tror kanskje jeg i dag skal ta kontakt med ped leder å be om et møte for å lufte mine bekymringer - og for å høre om hvordan resten av dagen hennes er - jenta mi har ikke så mye språk, så hun får ikke svart på hvordan hun har det i bhg...

Kan hun få bytte avdeling allerede nå, eller er det et veldig stort sprang for henne?

Tror kanskje ikke det hadde vært det store spranget - hun trives mer med de eldre på den andre avdelingen enn med de yngre på sin...
Skal høre med barnehagen - synes det er ille å levere jenta i bhg når hun så tydelig er utrygg... Så skal iallefall kreve at de skal jobbe for å gjøre henne trygg igjen, og at de ikke bare fokuserer på å løse problemene med biting o.l....

Enig du bør be om møte med ped. Leder. Begge barna har rett til god oppfølging;)lykke til;)

Back
Topp