Usikker på vogn

mw87

Blir kjent med forumet
Valget står mellom Emmaljunga City Cross og Emmaljunga Edge Duo..
Noen som har forslag til hva jeg bør velge? :p

Jeg kan i hvert fall si litt om hvorfor vi valgte city cross. Den er lett og for oss som har smal gang synes jeg den virket nett selv om det var god plass oppi. Vi kommer til å måtte ta den med inn og ut av buss osv, så greit med en vogn som ikke er for tung og diger.

Kommer jo helt ann på hvordan du skal bruke vogna, og hvor du blir å gå mest med den:) Men uansett tipper jeg på at du kommer til å bli mest fornøyd med city cross i lengden. Hvis du tenker at bagperioden er kun + - 6 mnd og at sportsvogna skal brukes til barnet ikke sitter i vogn mer.. så er det i grunn sportsvogna som bør avgjøre valget ditt. og da hadde jeg ikke vært i tvil;) city cross er lettere og ta inn og ut av bil og lettere å manøvrere når du også får et tyngre barn oppi!!

Det var mine tips, som du bør tenke over ;) Har brukt city crossen min i alt fra shopping/bytrilling til ulent terreng i skog og snødekt vinterland på Røros, og den er gull verdt!

Sto også mellom de to..men da jeg var i butikken å prøvde begge vognene var d ikke tvil i at d ble citycross.

Noen som vet om stellebaggen(sport) er praktisk? henger den greit på vognen?

Stelleveska (sport) er veldig enkel synes jeg, kunne sikkert vært bedre utforma.. men fungerte fint til mitt bruk sist. Du trenger et par klips for at den skal henge pent på vogna...tror det er tinkafu sine klips jeg har, enkelt å klipse på stelleveska da. Hvis ikke må du bruke skulderstroppa til å henge den over håndtaket, men da sklir den så raskt ned..så ville kjøpt klips. koster rundt 100 kr for et par.

Kjøpte edge duo vi :) Likte city cross også, men valgte den andre pga. av at da kan vi bruke bagdelen lenger, og den kan vippes opp inni, slik at babyen kan sitte etterhvert, det har ikke city cross bagen. I størrelse er de nesten like + at city cross er bredere enn edge duo i understellet tror jeg. Smak og behag ;) Lønner seg å titte på de i butikken og testkjøre de litt ;)

Her ble det City Cross. Lett og fin vogn :) Er kjempe fornøyd! :D

Vi har valgt CC. 

Som de andre sier så har jeg også valgt pga størrelse, vekt, praktisk, ++

Jeg er ikke så veldig høy, og heller ikke så sterk, så jeg ville ha en lett, men stabil/sikker vong. 
Blir nok fort mye bæring inn/ut av bil,hus ++

HAr citycross ifra nr.1 og angrer ikke på at jeg valgte den, jeg løfter den inn og ut av bilen uten problem. med både bag og sportsdelen på :) Hadde exclusive stelleveska da så aner ikke noe om den sporten :)

Takk for alle svarene :) Fortsatt litt usikker, eneste minus med city cross er at bagen virka litt liten. Har vært i butikken å sett på de begge to. Og city crossen er jo definitivt lettest, men ble litt usikker igjen når jeg begynte å tenke på hvor ofte kommer jeg egentlig til å løfte på vogna. For jeg bor jo i sentrum, og blir jo at jeg heller går dit enn å kjøre :) Er så mye forskjellig som veier fram og tilbake mellom de to vognene :p Huff, hadde ikke trodd at kjøp av vogn skulle være så vanskelig! :p

Mitt valg sto også mellom disse to. Ønsket mest cc fordi den er lettere og skulle ta sånn mindre plass, men da jeg prøvde de begge i butikken falt vi for edge. For det første er cc bredere i understellet slik at vi ikke hadde fått plass i bilen (golf ): Det ble billigere med Edge enn ny bil ;-). Edge kan man sette opp ryggen på i bagen, da kan man bruke bagdel lenger. Stålkurv under vognen. Jeg følte cc ble for lav (jeg er 164 bare), den ble liksom så stusselig i forhold til edge (litt dukkevogn aktig). Edge er noen kilo tyngre, men mine fiskebollearmer hadde ingen problemer med å løfte den. Skal jo ikke bære på vognen heller :-) Jeg har ikke prøvd Edge med noe baby i enda, men tror ikke vi kommer til å angre på vårt valg. Har flere venner som har begge vognene og de er storfornøyde alle sammen. Jeg kommer nok også til å kjøpe en lettere trille til neste vår/sommer som brukes i butikk/reise osv. Har kjøpt sport stellebag (tror jeg) ;-) Gleder meg sånn til å bruke dette :-))

Back
Topp