Usikker på termin

Novemberbarn14

Glad i forumet
Novemberskattene 2014 <3
Novemberbarna 19
Septemberlykke 2021
Hei, litt usikker på når jeg har termin. sist mens var 09.november, og utifra det er jeg ca 12 uker på vei. Jeg er 4. gangs gravid, og dette var litt uventet. Fant ut tidligere denne uken at jeg er gravid, men har vanskeligheter for å tro at jeg er så langt på vei, og ikke har merket det før. Har en teori om at jeg kun er 8 uker på vei, og termin ca 20. september. Har alltid før fått tilbud om tidlig ul, men dette var visst ikke tema denne gangen. skulle ha jordmor time idag, men denne ble avlyst, neste time er på mandag, så nå blir jeg sittende hele helgen og gruble:D Noen som har vært borti noe lignende og vet hvordan de skal finne ut ca hvor langt jeg er på vei?:)
 
Kjenner du livmorkanten?
 
Høres rart ut at du ikke får TU når termin er så usikker. Jeg ville spurt igjen eller spurt om å få måle hcg kanskje. Ellers tror jeg jeg ville bestilt meg UL privat.
 
Høres rart ut at du ikke får TU når termin er så usikker. Jeg ville spurt igjen eller spurt om å få måle hcg kanskje. Ellers tror jeg jeg ville bestilt meg UL privat.
Er akkurat det jeg og synes, måle hcg har jeg aldri gjort før, så tanken har heller ikke slått meg. Tror jeg skal ringe de imorgen å spørre om jeg får komme og måle, tusen takk!:D
 
Sniker, hcg er liten vits så sent, det er bare ul som kan gi svar. Så ville krevd det med begrunnelsen at det vil ha store konsekvenser for oul om du kommer 1 mnd for tidlig eller sent
 
Sniker, hcg er liten vits så sent, det er bare ul som kan gi svar. Så ville krevd det med begrunnelsen at det vil ha store konsekvenser for oul om du kommer 1 mnd for tidlig eller sent
Så sent er det vel ikke om hun er 8 uker. Er hun 12 burde vel verdien synke og ikke stige? Uansett enig med at jeg absolutt ville hatt ultralyd.
 
Jeg er tredjegangs 9+1, og kjenner ikke livmoren enda. Hvis du kjenner kanten over skambeinet er det stor sannsynlighet for at du er nærmere 12 enn 8 :) Du vil uansett bli henvist til OUL ut fra første dag siste mens. Hvis det viser seg at du er 4 uker kortete på vei vil du få ny UL i uke 17-19 :)
 
Jeg er tredjegangs 9+1, og kjenner ikke livmoren enda. Hvis du kjenner kanten over skambeinet er det stor sannsynlighet for at du er nærmere 12 enn 8 :) Du vil uansett bli henvist til OUL ut fra første dag siste mens. Hvis det viser seg at du er 4 uker kortete på vei vil du få ny UL i uke 17-19 :)
Jeg har uregelmessig mens og kom noen uker for tidlig. Slik som mikrogram skriver fikk jeg ny time noen uker senere. Beste er om du får/betaler for tidlig ultralyd men om du kommer for tidlig henvises du på nytt :)
 
Jeg har uregelmessig mens og kom noen uker for tidlig. Slik som mikrogram skriver fikk jeg ny time noen uker senere. Beste er om du får/betaler for tidlig ultralyd men om du kommer for tidlig henvises du på nytt :)
Skal ta meg en prat med de og høre, vil jo aller helst ha ultralyd. Her jeg bor er det ikke så mange som tilbyr privat ultralyd så tidlig, den ene jeg fant skulle ha i underkant av 2000:eek::p
 
Back
Topp