usikker på termin...

Hepe

Gift med forumet
Sensommerbarna 2016
Februarlykke 2022❄️

Hvordan blir det med terminen?? Jeg hadde første dag av sitste mens 27.10...

Da vil det si at jeg har termin 04.08.12...men det kan ikke stemme, for el ble utsatt....

Istede for at den ventete mensen skulle komme 24.11 så fikk jeg el istede...Sterke eltester fra 24-27.11...

Så hvordan skal jeg regne ut termin?? Har prøvd å funne ut, men er usikker på om det er rett! Har regnet ut at termin kan være 21.08.12, kan det stemme?

hvis du hadde el i tidsrommet 24-27, så kan du sette inn første dag i siste mens sånn 10-17 i terminkalkulatoren, da blir det riktig :)

På terminkalkulatoren så kan du vel beregne ut fra eggløsning eller unnfangelse? Da kanskje det er lettere:)

Hvilken dag skal jeg regne ut fra, den dagen jeg kjente "festesmertene" 2.12.

Eller festeblødningen dagen etter?? Gikk ut fra festesmertene 2.12. (Dato for befruktning)

Gikk på denne siden: 

http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Blir det rett??

Hm, nå spør du vanskelig.. ta det som ett dytt :p hehe... Høres greit ut slik hu over her forklarer det..

Jeg tenker at det må bli korrekt, evt om du justerer dagene fra eggløsning til neste mens hvis det er annerledes enn 14 dager:)

Hepe skrev:

Eller festeblødningen dagen etter?? Gikk ut fra festesmertene 2.12. (Dato for befruktning)

Gikk på denne siden: 

Blir det rett??

Er det faktisk mulig? missforstå meg rett - for, hehe, jeg tror jeg har kjent noe slikt, eller.. jeg vet i grunnen ikke hva jeg har kjent.. Det var en liten stund etter sex når jeg hadde el, da fikk jeg så rare smerter, akkurat som om det skjedde noe inni der liksom.. hehe.. Hm.. =) 

Da ble det slik dato for befrukting 2.12.11....Da kom det opp termin 26.08.12.

------------------------------------------------------------------------------------

Da skrev jeg inn at siste mens var 17 som Fjärild sa, og da ble terminen 25.08.12

Skal jeg gå ut fra denne terminen?? 

----------------------------------------------------------------------------

Nå har jeg regnet ut! Går ut fra 25.08.12! SÅNN!! Var litt forvirrende!!

Noen sier det ikke er mulig og andre sier det er det: Jeg tro det er mulig! Det føltes som en rie som bare varte noen sek. Kanksje andre kjenner det på en annen måte?? Men dagen etter fikk jeg en dråpe blod på papiret.... Jeg huske at jeg fikk festeblødning sist jeg ble gravid, men da kjente jeg ikke "festesmerter" . Så ikke alltid vi kjenner det!

Kj-en skrev:

Hepe skrev:

Gikk på denne siden: 

Blir det rett??

Er det faktisk mulig? missforstå meg rett - for, hehe, jeg tror jeg har kjent noe slikt, eller.. jeg vet i grunnen ikke hva jeg har kjent.. Det var en liten stund etter sex når jeg hadde el, da fikk jeg så rare smerter, akkurat som om det skjedde noe inni der liksom.. hehe.. Hm.. =) 

jeg har også en gutt som er født 23.12.09 å første dag i siste menstruasjon var 27.10.11
så jeg går utifra at termin blir 4.august.
 måtte bare skrive d for syns d var litt stilikt. vi er visst ganske samkjørteemoticon

tru jeg hadde gått utifra menstermin hadde jeg vært deg å heller ventet til ordinær ul å se hva terminen blir

jeg har også en gutt som er født 23.12.09 å første dag i siste menstruasjon var 27.10.11
så jeg går utifra at termin blir 4.august.
 måtte bare skrive d for syns d var litt stilikt. vi er visst ganske samkjørteemoticon

tru jeg hadde gått utifra menstermin hadde jeg vært deg å heller ventet til ordinær ul å se hva terminen blir

Med sterke el tester fra 24-27 må du beregne eggløsning senest 28, det er det samme som unnfangelsestidspunktet. Dvs at du har termin 22 august, og er 3 uker og 2 dager på vei. 

Mye mulig at du har kjent festesmerter noen dager etterpå, da det passer perfekt med eggløsning 28. Men da er jo allerede egget befruktet.. Og hvis du har testet positivt så er du i hvert fall ikke mindre enn 3 uker og 2 dager på vei.

Jeg ville gått for 22/8 emoticon

Da skrev jeg unnfangelsen på denne siden: http://www.terminkalkulator.com/terminkalkulator/

Og da stemmer det godtDa blir min termin 22.08.12!

H0111 skrev:

Med sterke el tester fra 24-27 må du beregne eggløsning senest 28, det er det samme som unnfangelsestidspunktet. Dvs at du har termin 22 august, og er 3 uker og 2 dager på vei. 

Mye mulig at du har kjent festesmerter noen dager etterpå, da det passer perfekt med eggløsning 28. Men da er jo allerede egget befruktet.. Og hvis du har testet positivt så er du i hvert fall ikke mindre enn 3 uker og 2 dager på vei.

Jeg ville gått for 22/8 emoticon

Back
Topp