Usikker på termin, noen som kan oppklare?

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Hvordan beregner jeg termin sikkert? Ser andre snakker om 11 dpo og er 3+4

Jeg tror jeg er 14 dpo og er 3+6

Jeg hadde menstruasjonsstart 21 mars, EL 3 april og innsett av 2 dagers egg 7 april. Syklusene er har variert fra 29 til 31,men etter vi startet med ivf har det vært fra 24 til 33.

Så noen som kan hjelpe meg å se systemet? :p
 
Du er vel 13 dpo i dag. Om du legger inn befruktningsdato på bv sin terminapp får du hvor langt du er på vei. Hvor lang syklus du har spiller ingen rolle ved Ivf.
 
Du er vel 13 dpo i dag. Om du legger inn befruktningsdato på bv sin terminapp får du hvor langt du er på vei. Hvor lang syklus du har spiller ingen rolle ved Ivf.
Men da blir befruktingsdato 5 april siden det var 2 dager når de fryste eggene?? Må ha det med t-skje :p
 
Dagen du satt inn var du 0dp2dt, eller 2dpo. Nå i dag er det 10 dager etter innsett? Da er du 10dp2dt, eller 12 dpo. Ved en vanlig 28 dagers syklus er du da 3+5.
 
Det er eltest som var positiv den 3.? For da er eggløsning ca 12-36 timer etterpå.
 
Ja 3 var positiv på el-test, men satt ikke inn før 7, altså fire dager etterpå. Har ca 29-30 dagers syklus. Hva betyr egentlig bostavene i 10dp2dt?? :p

Kjenner det at jeg har distansert meg fra alt de siste månedene da jeg innerst inne ikke trodde vi skulle få det til ;-)

Såvidt jeg kommer frem til da har jeg termin 30 desember i følge bv sin kalkulator. Pregnancy + viser 27 desember!? :p
 
Ja 3 var positiv på el-test, men satt ikke inn før 7, altså fire dager etterpå. Har ca 29-30 dagers syklus. Hva betyr egentlig bostavene i 10dp2dt?? :p

Kjenner det at jeg har distansert meg fra alt de siste månedene da jeg innerst inne ikke trodde vi skulle få det til ;-)

Såvidt jeg kommer frem til da har jeg termin 30 desember i følge bv sin kalkulator. Pregnancy + viser 27 desember!? :p
De engelske er ofte feil pga de har kortere svangerskapslengde enn Norge (280 kontra 283).

Dp =days past (dager etter)
Dt = days transfer (eggets alder ved innsett, eller antall dager etter uttak)

Så du er nå 10 dager etter innsett av et 2 dager gammelt egg. Disse legges sammen og blir da til 12 dpo (days past ovulation, dager etter eggløsning). :)

fikk du ikke termin med klinikken? St Olavs opererer med at man er 2 uker ved innsett (andre med at man er 2+2).
 
De engelske er ofte feil pga de har kortere svangerskapslengde enn Norge (280 kontra 283).

Dp =days past (dager etter)
Dt = days transfer (eggets alder ved innsett, eller antall dager etter uttak)

Så du er nå 10 dager etter innsett av et 2 dager gammelt egg. Disse legges sammen og blir da til 12 dpo (days past ovulation, dager etter eggløsning). :)

fikk du ikke termin med klinikken? St Olavs opererer med at man er 2 uker ved innsett (andre med at man er 2+2).

Har ikke offisiell testdag før onsdag som kommer, så får sikkert vite mer da! Sniktestet i dag ;-)

Takk for hjelp <3
 
Har ikke offisiell testdag før onsdag som kommer, så får sikkert vite mer da! Sniktestet i dag ;-)

Takk for hjelp <3
Om det er da du har testdato, så stemmer det nok at du er 12 dpo i dag hvertfall. Da er du 4+1 på onsdag. Det letteste er å bruke unnfangelses dato i en norsk terminkalkulator. Altså da bruker du 5.04
 
Back
Topp