Jeg hadde første dag i siste mens 2. April og en normal syklus på ca 30 dager. Det gir meg termin sånn ca 11. Januar. Så om du har normal syklus (28 dager) og første dag i siste mens var 1. April, så har du termin sånn ca 8. Januar.
Du kan selvfølgelig ha blitt gravid før denne blødningen, det er mange som opplever en blødning rundt da når de skulle hatt mensen til tross for at de er gravide. I så tilfelle er du nok minst 1-2 uker lengre på vei enn du tror og hører nok til i desemberforumet. Husker du når du hadde siste mens før den i April?
Jeg vet ikke hvor tidlig man kan beregne en eksakt termindato via UL, men de kan måle fosteret allerede fra uke 8 med utvendig UL (var nettopp med en venninne) - og hun ble satt tilbake nesten en uke pga fosterets størrelse. Hvor nøye disse målingene er, spesielt utvendig og så tidlig, det vet jeg ikke. Ville tatt en telefon til legen, eventuelt en privat ultralydklinikk dersom du ikke vil vente helt til 18 uker med å få bestemt en omtrentlig termindato