Hei!
Jeg blir ikke helt klok av dette med 6 mnd inntekt minst i løpet av de siste 10 mnd. Tolker jeg det riktig om at det ikke er krav om 6 mnd sammenhengende, men bare 6 mnd i løpet av denne 10 månedersperioden?
Mitt tilfelle:
- termin 13. februar 2025
- jobbet hos en arbeidsgiver i 100% stilling fra juli 2023-juni 2024
- fra november 2023 til juni 2024 var jeg sykmeldt
- sa opp jobben i mai 2024 med oppsigelsestid på 1 mnd
- fant ut av uplanlagt graviditet midten av juni
- pga dårlig behandling av sjefen, ville legen min at jeg skulle si opp og slippe å forholde meg til han, så hun la inn søknad om friskmelding til arbeidsformidling fram til jeg kunne starte i ny jobb i august. Jeg og legen gjorde det vi fikk beskjed om å gjøre fra NAV, men tiden gikk og det kom aldri vedtak slik at jeg faktisk fikk det jeg skulle
- med andre ord var jeg ulønnet i hele juni og juli
- startet i ny 100 % stilling i ny jobb i midten av august 2024
Vil dette ha noe å si for om jeg får foreldrepenger eller ikke?
Får hjelp fra veileder i NAV om å prøve å finne ut hva som skjedde i sommermånedene uten lønn. En av grunnene er at arbeidsgiver ikke meldte inn avsluttet arbeidsforhold, men det kom ikke informasjon om det til meg. Jeg hadde da flere ganger meldt meg som arbeidssøker som jeg fikk beskjed om, men det hjalp ikke stort når jeg sto som arbeidssøker enda.
Har du opplevd noe lignende, svar veldig gjerne på det også
Jeg blir ikke helt klok av dette med 6 mnd inntekt minst i løpet av de siste 10 mnd. Tolker jeg det riktig om at det ikke er krav om 6 mnd sammenhengende, men bare 6 mnd i løpet av denne 10 månedersperioden?
Mitt tilfelle:
- termin 13. februar 2025
- jobbet hos en arbeidsgiver i 100% stilling fra juli 2023-juni 2024
- fra november 2023 til juni 2024 var jeg sykmeldt
- sa opp jobben i mai 2024 med oppsigelsestid på 1 mnd
- fant ut av uplanlagt graviditet midten av juni
- pga dårlig behandling av sjefen, ville legen min at jeg skulle si opp og slippe å forholde meg til han, så hun la inn søknad om friskmelding til arbeidsformidling fram til jeg kunne starte i ny jobb i august. Jeg og legen gjorde det vi fikk beskjed om å gjøre fra NAV, men tiden gikk og det kom aldri vedtak slik at jeg faktisk fikk det jeg skulle
- med andre ord var jeg ulønnet i hele juni og juli
- startet i ny 100 % stilling i ny jobb i midten av august 2024
Vil dette ha noe å si for om jeg får foreldrepenger eller ikke?
Får hjelp fra veileder i NAV om å prøve å finne ut hva som skjedde i sommermånedene uten lønn. En av grunnene er at arbeidsgiver ikke meldte inn avsluttet arbeidsforhold, men det kom ikke informasjon om det til meg. Jeg hadde da flere ganger meldt meg som arbeidssøker som jeg fikk beskjed om, men det hjalp ikke stort når jeg sto som arbeidssøker enda.
Har du opplevd noe lignende, svar veldig gjerne på det også