Usikker på lang reise

RickiLake

Flørter med forumet
Junibollene 2023
Hei dere! Jeg er så usikker på en kommende jobbtur til USA neste uke. Har egentlig veldig lyst å dra, men er litt ambivalent. Var nylig på høstferie i utlandet og synes det var pes og stress med alle matforbehold. Og så er det den lange flyturen i tillegg.

Er også redd for at noe skal skje i løpet av turen (har to bekjente som har spontanabortert på vei over). Tilfeldig sikkert, men klarer likevel ikke riste av meg frykten. Har spontanabortert før. Skal diskutere med jordmor på torsdag. Det er jo egentlig ikke noe generell "advarsel" knytta til reise før langt uti graviditeten.

Hvordan ville dere tenkt rundt en lang reise? Er 7+2 nå og reisen er fra neste onsdag.

Fly er vel regnet som trygt, jeg ville vært mer bekymret for zikaviruset, husker ikke om det er fare for det der nå, men det var iallefall det for noen år siden.
Det kan jo hende at du ikke klarer å henge med på jobb hvis du er mye slite

Kjenn på magefølelsen din :Heartred Flytur skal vel regnes som trygt og USA har et godt helsevesen (husk reiseforsikring). Familien min har feriert mye i USA og har kun hørt positive ting om helsevesenet i den sammenheng.

Jeg avbestilte en ferie i fjor vinter pga graviditet og frykt for og miste. Mistet noen uker senere uansett. En bekjent av meg som var gravid samtidig var både på lange og korte flyturer de første månedene - og den graviditeten gikk helt fint!

Så tror du bare må kjenne etter hva som føles riktig for deg :)

Det eneste jeg har hørt med fly et at man burde bruke støttestrømper og reise seg å gå jevnlig pga (litt) økt risiko for blodpropp som gravid. Ellers er det vel begrensninger helt på slutten for å unngå fødsel ombord. Hvis formen er grei ellers ville jeg ikke bekymret meg noe. Men, det er nok noe du må kjenne på selv:)

Back
Topp