Usikker på hvor langt jeg er på vei

junimammaaaaa

Andre møte med forumet
hei, jeg er usikker på når siste mens var men om jeg husker rett så tror jeg det at første mens siste Dag er 7 sept og første dag er 3-4 sept.
Tok en graviditetstest 6 oktober og den viste 3+, noe som gjør meg usikker på hvor langt den mente jeg er på vei, jordmor har lagt opp at jeg er 17+4 idag, men jeg klarer ikke sitte meg til ro med det, var på tidlig ultralyd hun sa ikke noe om noe annet, så tror dere det kan stemme eller? Skal på ordinær ultralyd om 4 dager, men vet ikke om jeg stoler på hva de sier om jeg er flere uker på vei enn hva jeg tror? Det må vel de klare å se ikke sant?
 
Om du legger inn 4 sept i terminkalkulator er du 17+4 idag. Så jeg syns det høres ganske riktig ut det jordmor har lagt opp til.
De måler uansett på forskjellige steder på kroppen til babyen når du er på oul. Summen av disse målene gir deg korrekt termindato.
Det vil også være denne termindatoen som det gåes ut ifra i forhold til fødselen din:happy:
 
Ååå Tusentakk for svar! Jeg hadde også en festeblødning rundt 24 september, men vet ikke når det er normalt at de kommer? Var da jeg fikk en ide om at jeg var blitt gravid. Vet du eller dere hvor langt en clear blue kan måle, skulle så gjerne ønske jeg testet meg tidligere enn 3+ så jeg kunne fått ett mer konkret svar
 
Ååå Tusentakk for svar! Jeg hadde også en festeblødning rundt 24 september, men vet ikke når det er normalt at de kommer? Var da jeg fikk en ide om at jeg var blitt gravid. Vet du eller dere hvor langt en clear blue kan måle, skulle så gjerne ønske jeg testet meg tidligere enn 3+ så jeg kunne fått ett mer konkret svar
De testene clear blue testene viser ikke 100% riktig. De viste feil på meg også men mens termin og oul termin var den samme med nr 2.
 
Ååå Tusentakk for svar! Jeg hadde også en festeblødning rundt 24 september, men vet ikke når det er normalt at de kommer? Var da jeg fikk en ide om at jeg var blitt gravid. Vet du eller dere hvor langt en clear blue kan måle, skulle så gjerne ønske jeg testet meg tidligere enn 3+ så jeg kunne fått ett mer konkret svar
Clearblue går til 3+. Men 3+ betyr jo ikke 3 uker. Det betyr 3+ uker siden befruktning. Og da må man som regel plusse på et par uker for å finne ut hvor mange uker man er, siden EL som regel skjer 2 uker etter mens.
 
Uansett hva du tror så bestemmer de termin ut ifra ul så vanlig de flytter på gravide da...
 
I tillegg til det andre sier her kan jeg legge til at hvor konsentrert urinen er vil påvirke resultatet. Så om du tar morgenurin vil det gjerne gi annet svar enn om du tar en test etter at fu har drukket mye vann. Ultralyden gir nok mest nøyaktig anslag over babyens alder, men også der er det litt usikkerhet. Men viktig å ha et anslag i forhold til evt for tidlig fødsel og overtid termindatoen (og permisjonsstart osv)
 
Jeg har alltid blitt flyttet frem på den ordinære ultralyden (selv om at det ikke har vært riktig i forhold til mens). Men den ordinære ultralyden gir en god indikasjon på hvor langt du er på vei :)
 
OUL er en veldig god pekepinn på hvor langt på vei du er, uansett. Lykke til og gratulerer :)
 
Vent til ordinær ul du, den er mer sikker enn mens termin også :)
 
Back
Topp