Stimy
Forelsket i forumet
Jeg hadde egentlig tenkt å søke meg ny jobb etter sommeren, men må gidder jeg jo ikke det. Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg føler denne jobben går veldig utover familielivet. Jeg jobber som regel alltid 9-10 timers dager. Det er ekstremt mye stress, og tunge løft. Det hender ofte at jeg ikke ser datteren min før hun legger seg for kvelden. I det siste har mannen og jeg hatt noen heftige diskusjoner om arbeidsfordelingen hjemme, da han alltid må hente og levere i barnehagen. Dette går utover hans jobb igjen. Jeg skulle gjerne ha hentet og levert i barnehagen hver eneste dag. Men jeg må pendle en time til og fra jobb, og da blir det vanskelig å få til.
Ting har ikke blitt noe bedre etter at jeg ble gravid. Jeg er mye sliten, kvalm og i dårlig form. Jeg prøver å holde ut på jobb, men kjenner jeg er lei hele greia. Jeg kjenner at jeg ikke har lyst til å jobbe, og er sur og grinete på jobb. Samtidig har jobben min akkurat sparket en del folk fordi dem sliter, og jeg er livredd for å miste jobben. Jeg er visst trygg, men hva skjer om jeg blir sykmeldt? Neste mandag skal jeg til legen på første kontroll. Jeg vet at hun er veldig sympatisk med gravide, så sykemelding er veldig lett å få. Og status nå er at jeg veldig gjerne vil bli sykmeldt. Føler meg lat og at jeg svikter jobben. Men je er så sliten og vil så gjerne gi datteren min den oppmerksomheten hun fortjener.
Om noen har orket å lese dette så tar jeg gjerne i mot råd. Hva hadde dere gjort? Skal jeg bite tennene sammen litt til?