Usikker og stresset

Førstelille

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er 23år og er i mitt første svangerskap. Er per dagsdato 4+5. Sliter med litt småsmerter/mensen murringer i magen, men har skjønt at det er normalt etter litt lesing her inne. Men, jeg har de tre siste nettene våknet på natten med ganske sterke kramper/stikkinger i magen, er dette normalt? (Har ikke blødd noe)
Er blitt konisert for ca 1,5år siden, og er veldig gla i å trene styrke(5-6ggr/uken). Så det andre spørsmålet er, kan jeg trene som før(noe skjønner jeg at jeg må endre) hvis kroppen ikke sir ifra, eller øker det risiko for spontanabort?
Noen som vet? :D
 
Gratulerer! ❤️ Det er nok ganske vanlig med de murringene og menssmerter. Men tenker at om du har sterke smerter på natten, ville jeg roet ned med treningen en stund. Eller byttet ut visse øvelser, eller ikke trent så tungt. Det sies at man skal lytte til kroppen, så det er vel verdt å teste. Den smerten kan jo komme av andre ting og, men ville prøvde en periode med lettere trening ☺️❤️ Lykke til!
 
Gratulerer! ❤️ Det er nok ganske vanlig med de murringene og menssmerter. Men tenker at om du har sterke smerter på natten, ville jeg roet ned med treningen en stund. Eller byttet ut visse øvelser, eller ikke trent så tungt. Det sies at man skal lytte til kroppen, så det er vel verdt å teste. Den smerten kan jo komme av andre ting og, men ville prøvde en periode med lettere trening ☺️❤️ Lykke til!
Tusen rakk for svar!
 
Hei ❤️
Jeg har også hatt murringer i over 2 uker og litt sterkere denne uka samt stikkinger inni mellom på en side av gangen. Har hørt med mange som mener det er godt tegn på at livmora vokser :)

Når det gjelder treninga så er jeg usikker. Jeg vil helst unngå alt som kan evt påvirke hihi
 
Jeg trener som vanlig frem til jeg kjenner kroppen si ifra :) Det eneste jeg kommer til å droppe foreløpig er tung hipthrust (typ over 100 kilo), fordi jeg tenker det ikke er så lurt med så stor belastning på magen/livmor. Aner ikke om det har noe å si så tidlig, men jeg føler meg tryggere da :)
 
Hei ❤️
Jeg har også hatt murringer i over 2 uker og litt sterkere denne uka samt stikkinger inni mellom på en side av gangen. Har hørt med mange som mener det er godt tegn på at livmora vokser :)

Når det gjelder treninga så er jeg usikker. Jeg vil helst unngå alt som kan evt påvirke hihi
Okei, betryggende å høre. Får håpe at det er det. Skal ikke til jordmor før 29oktober så får bare vente å se til da
 
Jeg trener som vanlig frem til jeg kjenner kroppen si ifra :) Det eneste jeg kommer til å droppe foreløpig er tung hipthrust (typ over 100 kilo), fordi jeg tenker det ikke er så lurt med så stor belastning på magen/livmor. Aner ikke om det har noe å si så tidlig, men jeg føler meg tryggere da :)
Tenker på akkurat det samme. Og trenger velg kanskje ikke å prøve å makse løft eller kjøre supertungt heller, det får bli lagt litt på hyllen.
håper du får et fint svangerskap med mye god trening:happy:
 
Gratulerer!❤️
Jeg er også glad i trening, og trente jevnlig og normalt sist svangerskap. Løp til og med intervaller. Tok det med ro da jeg hadde bekkenløsning, og følte ellers på kroppen hva som var greit og ikke. Kutta ut maxløft :)
 
Gratulerer!❤️
Jeg er også glad i trening, og trente jevnlig og normalt sist svangerskap. Løp til og med intervaller. Tok det med ro da jeg hadde bekkenløsning, og følte ellers på kroppen hva som var greit og ikke. Kutta ut maxløft :)
Tusen takk ❤️ Så kult, får håpe det går like greit for meg :)
 
Gratulerer! :Heartred
Jeg har også hatt en del murringer, det er et helt vanlig symptom, så trenger ikke være bekymret :happy:

Jeg er også glad i å trene. Viktig å lytte til kroppen, hvis det er vondt eller ubehagelig så stopper du bare. Har fått råd om å være litt mer forsiktig med øvelser som øker bukpressen, type Knebøy og markløft når man kommer over i 2. Trimester:happy: tenker å kjøre litt lettere vekter og flere repetisjoner på de øvelsene.

og så man må passe på så man ikke blir overopphetet når man trener som gravid (type trene i 30 grader).
 
Back
Topp