Usikker og bekymret etter tul.

Heffa89

Betatt av forumet
Nå har jeg holdt meg unna her i noen dager. Men idag må jeg høre med deres erfaringer.

På onsdag var vi på tul hos gyn. Jeg gledet meg veldig, og var skikkelig nervøs og veldig spent.

Men så kommer det ikke noe særlig opp på skjermen. Jeg trodde selv at jeg var 7+1 utifra mine 25 dagers sykluser. 6+5 om man regner "standard" 28 dager. Men vi så bare at det var innenfor livmor og vi så plommesekken. Og ifra uke 6 skal man klare å se fosteranlegget sier gyn.

Gyn var rolig og sa at vi desverre nok var litt tidlig ute og at eggløsningen kan ha kommet senere enn jeg har trodd og alt dette var veldig normalt. Hun tok blodprøver av meg både den dagen og to dager senere for å sjekke at hcg nivået stiger også skulle hun ringe meg når resultatet kom for videre forløp.

Jeg spurte om det kunne være en abort, og det sa hun at det jo kunne det være, men det kunne hun ikke si utifra det vi så. Men det var det hun sa om abort. Ellers gikk det i at eggløsningen var nok sen og bla bla bla.

Det jeg lurer på er jo da hvor tidlig dere så noe fosteranlegget på tul? Og hvor langt tilbake har dere blitt satt på tul? Jeg har ikke hatt noe blødninger så langt *bankibordet* er fortsatt kvalm, trøtt og ømme pupper. Men er så redd for at jeg skal miste nå. Jeg blir så bekymret og lei meg av tanken så trenger litt støttende ord og erfaringer, gode som dårlige.

Jeg håper hun får svarene i morgen og at de er positive som fy. Men til jeg får svarene kommer jeg bare til å være mer og mer redd. Og det går jo utover lunten på de rundt meg. De er jo de siste jeg vil være sure på så er jo en ganske kjipt situasjon.

Håper at om en uke så har jeg kanskje fått sett den på ul og sitter og ler av at jeg har vært så bekymret. Men frem til da trenger jeg dere ❤️
 
Førstegangs gravid og har ikke vært på ultralyd. Men føler jeg hører veldig ofte om at eggløsning er senere, eller at egget har festet seg senere enn man kanskje tror. Så krysser fingrene for at det bare er det som gjør det, og at alt står bra til med lille :Heartpink:Heartpink
 
Har egentlig ikke lyst til å dele denne erfaringen, men du etterspurte både de gode og de dårlige. Jeg har dessverre bare dårlig erfaring med dette. Hver gang jeg har blitt satt tilbake har jeg mistet. Første gang jeg ble gravid etter fødsel så vi kun plommesekken når jeg skulle vært 6 uker. På neste ul så vi utvikling, men så mistet jeg. Hcg økte greit, men hadde et noe lavt nivå. Tror det var på rundt 7000- 9000.

Håper de med gode erfaringer kan tre frem nå! Så håper jeg at gynekologen din har rett og at el bare har vært sen:Heartred
 
Huff så kjedelig med sånn demper på noe som skulle være en god opplevelse og noe en gleder seg til.
I mine svangerskap som har gått fint har eg stort sett ikke blitt satt tilbake.

Har bare erfaring med de to siste graviditetene. Med ma i januar var eg først på ul der eg var 7+5, målte da fosteret til rundt 6 uker, noe eg ikke fikk til å stemme pga mann i nordsjøen og når eg hadde tidlig gravi test. Så eg fikk jo en dårlig følelse selv om de sa alt såg bra ut. Så begynte eg å blø litt før 10 ukers kontrollen som ble utsatt pga eg liksom var satt tilbake. Og da var det ikke liv lenger.

Denne gangen fant ikke lege noe med innvendig ul i uke 6+3. Men fikk frem et foster med bankende hjerte med utvendig ul. Målte foster til 5,5 mm og skulle ha vært 6 mm, så tenkte jo at det var innafor. Så de kan jo ligge der på lur. Men én uke etter finner legen ikke foster i fostersekk og mener eg holder på å abortere. Angrer sånn på at eg ikke ba han ta utvendig og siden det var med den han såg uken før. Men bestilt meg privat ul i morgen for å få en skikkelig avslutning.

Eg har lest om mange som i uke 6 ikke har sett foster i fostersekk så håper det gjelder for deg at neste uke kan du senke skuldrene! Lykke til!
 
Nå har jeg holdt meg unna her i noen dager. Men idag må jeg høre med deres erfaringer.

På onsdag var vi på tul hos gyn. Jeg gledet meg veldig, og var skikkelig nervøs og veldig spent.

Men så kommer det ikke noe særlig opp på skjermen. Jeg trodde selv at jeg var 7+1 utifra mine 25 dagers sykluser. 6+5 om man regner "standard" 28 dager. Men vi så bare at det var innenfor livmor og vi så plommesekken. Og ifra uke 6 skal man klare å se fosteranlegget sier gyn.

Gyn var rolig og sa at vi desverre nok var litt tidlig ute og at eggløsningen kan ha kommet senere enn jeg har trodd og alt dette var veldig normalt. Hun tok blodprøver av meg både den dagen og to dager senere for å sjekke at hcg nivået stiger også skulle hun ringe meg når resultatet kom for videre forløp.

Jeg spurte om det kunne være en abort, og det sa hun at det jo kunne det være, men det kunne hun ikke si utifra det vi så. Men det var det hun sa om abort. Ellers gikk det i at eggløsningen var nok sen og bla bla bla.

Det jeg lurer på er jo da hvor tidlig dere så noe fosteranlegget på tul? Og hvor langt tilbake har dere blitt satt på tul? Jeg har ikke hatt noe blødninger så langt *bankibordet* er fortsatt kvalm, trøtt og ømme pupper. Men er så redd for at jeg skal miste nå. Jeg blir så bekymret og lei meg av tanken så trenger litt støttende ord og erfaringer, gode som dårlige.

Jeg håper hun får svarene i morgen og at de er positive som fy. Men til jeg får svarene kommer jeg bare til å være mer og mer redd. Og det går jo utover lunten på de rundt meg. De er jo de siste jeg vil være sure på så er jo en ganske kjipt situasjon.

Håper at om en uke så har jeg kanskje fått sett den på ul og sitter og ler av at jeg har vært så bekymret. Men frem til da trenger jeg dere ❤️
Så tungt å gå å vente på svar. Har ingen erfaringer med dette, men sender deg varme tanker og positiv energi ❤️ Håper på det beste for deg ❤️
 
Og nå har eg en god opplevelse. Etter å trodd siden torsdag at foster ikke er der, fått beskjed om det av lege på sykehuset. Så var eg i dag på Volvat og fikk se et foster med bankende hjerte, akkurat så stort som det skal være. Så utrolig lettet! Og i sjokk..
 
Og nå har eg en god opplevelse. Etter å trodd siden torsdag at foster ikke er der, fått beskjed om det av lege på sykehuset. Så var eg i dag på Volvat og fikk se et foster med bankende hjerte, akkurat så stort som det skal være. Så utrolig lettet! Og i sjokk..

Åhhh!!!! Det var SÅ gose nyheter❤❤❤
Burde den andre legen få beskjed om... godt du fulgte magefølelsen din og bestilte ny ultralyd en annen plass❤
 
Og nå har eg en god opplevelse. Etter å trodd siden torsdag at foster ikke er der, fått beskjed om det av lege på sykehuset. Så var eg i dag på Volvat og fikk se et foster med bankende hjerte, akkurat så stort som det skal være. Så utrolig lettet! Og i sjokk..
Åh så godt å høre! Ho hørtes ikke bekymra ut, og sa den kunne ligge feil til å og siden de er så små. Men har iallefall ikke mista noen symptomer og klarer å slappe litt mer av nå. Så venter jeg bare på svar på blodprøvene og håper jeg får en god opplevelse på neste ul ❤️
 
Åh så godt å høre! Ho hørtes ikke bekymra ut, og sa den kunne ligge feil til å og siden de er så små. Men har iallefall ikke mista noen symptomer og klarer å slappe litt mer av nå. Så venter jeg bare på svar på blodprøvene og håper jeg får en god opplevelse på neste ul ❤️

Ja nå har eg og absolutt troen på at det kan skje! Krysser fingrene for deg!
 
Åhhh!!!! Det var SÅ gose nyheter❤❤❤
Burde den andre legen få beskjed om... godt du fulgte magefølelsen din og bestilte ny ultralyd en annen plass❤

Ja hun eg var hos i dag skulle sende beskjed. Angrer på at eg ikke reiste privat på fredag. Kunne spart for mye tårer og bekymring! Nei en skal ikke kimse av magefølelsen. :Heartred
 
Og der forsvant brått optimismen etter dette svaret fra gyn.


"Hei! Jeg har nå fått svar på blodprøven. Det er noe mindre stigning mellom disse 2 prøvene enn forventet, men jeg kan likevel ikke trekke noen konklusjon av dette. Vi må derfor ha en ny ultralydskontroll. Jeg har satt deg opp til kontroll torsdag 14. mai kl. 14.40. Vennligst ta kontakt hvis timen ikke passer."

Hvordan kan man tolke den positivt?:crybaby2
 
Hvis det hadde vært helt åpenbart at det hadde gått galt, ville hun nok sagt det til deg. Jeg har hatt to MA, og begge gangene viste både hcg og ultralyd at noe var galt, så da slapp jeg å lure. Nå er jeg akkurat 9 uker og så et fint og bankende hjerte i dag. Første ultralyd denne gangen - hcg-tallene var fine fram til uke 7, så stoppet jeg å sjekke det. Håper du får gode nyheter snart!
 
Og der forsvant brått optimismen etter dette svaret fra gyn.


"Hei! Jeg har nå fått svar på blodprøven. Det er noe mindre stigning mellom disse 2 prøvene enn forventet, men jeg kan likevel ikke trekke noen konklusjon av dette. Vi må derfor ha en ny ultralydskontroll. Jeg har satt deg opp til kontroll torsdag 14. mai kl. 14.40. Vennligst ta kontakt hvis timen ikke passer."

Hvordan kan man tolke den positivt?:crybaby2
Den er ikke morsom å få! Krysser fingre, armer og ben for deg ❤️
 
GODE NYHETER!

var på ny ul idag og det har vokst masse. Og vi så hjertet banke ❤️ jeg er så lettet og glad nå. Er nok en uke mindre på vei enn jeg trodde så mulig jeg må over på januargruppa etterhvert. Men jeg liker meg her, så mulig jeg blir til jeg får en termindato. :hilarious:
 
GODE NYHETER!

var på ny ul idag og det har vokst masse. Og vi så hjertet banke ❤️ jeg er så lettet og glad nå. Er nok en uke mindre på vei enn jeg trodde så mulig jeg må over på januargruppa etterhvert. Men jeg liker meg her, så mulig jeg blir til jeg får en termindato. :hilarious:

Fantastisk, gratulerer så mye! :D
Bare å bli her, ingen som kunne finne på å kaste deg ut, uansett termindato ;)
 
Hurra!!❤❤ ja, bli her:D
 
GODE NYHETER!

var på ny ul idag og det har vokst masse. Og vi så hjertet banke ❤️ jeg er så lettet og glad nå. Er nok en uke mindre på vei enn jeg trodde så mulig jeg må over på januargruppa etterhvert. Men jeg liker meg her, så mulig jeg blir til jeg får en termindato. :hilarious:
Så bra! Bli her ja :Heartred Mange av oss kommer til å føde i november og januar, gjør ingenting :D
 
GODE NYHETER!

var på ny ul idag og det har vokst masse. Og vi så hjertet banke ❤️ jeg er så lettet og glad nå. Er nok en uke mindre på vei enn jeg trodde så mulig jeg må over på januargruppa etterhvert. Men jeg liker meg her, så mulig jeg blir til jeg får en termindato. :hilarious:

hurra! Så fantastiske nyheter!:Heartred
 
Back
Topp