Usikker, ny jobb, trekke meg?

Bruker59ce

Flørter med forumet
Hei!

Jeg skal begynne i en ny jobb snart, skal på kurs slik at jeg kan begynne å jobbe. Dette er en 100% provisjon lønn og jeg er veldig usikker på om jeg kommer til å klare denne jobben. Er som forsikringsrådgiver og det går ut på å selge forsikringer til folk ved å ringe dem og booke møte. Har ikke skrevet under arbeidskontrakt enda. Har ingen utdanning innen dette.

Vi har veldig dårlig råd fra før og to barn og jeg føler at det står veldig mye på meg nå og at jeg får ikke lønn den første mnd ihvertfall og da føler eg at dette kommer til å gå utover ungen og ting de må ha nå framover.

Nå har jeg ihvertfall noe inntekt fra NAV.

Hva ville dere gjort? Ville dere ha trekt dere?

Har du en dårlig magefølelse, så trekk deg. Jeg holdt ut med dette i 4 mnd før jeg kasta inn håndkleet. Hadde jeg lytta til magefølelsen fra starten av, hadde jeg aldri begynt. Enten så er man en selger, eller så er man ikke. Man må jo nesten prøve for å finne ut av det, men hvis du er usikker så er det ikke noe å utsette seg selv for. Salg er en spesiell greie, du må trene foran kollegaer og alle resultater blir offentliggjort, så du blir på en måte uthengt.
Alle er forskjellige, men dette er akkurat samme jobben som jeg starta i for et år siden. Jeg var usikker på om det var noe for meg hele veien og det var det absolutt ikke.
Min erfaring.

Jeg tenker at i selger yrket så bør man være sikker på det man gjør og ha stor selvtillit.
Jeg ville tatt kurset og prøvd å bli god på forsikringer , satt meg godt inn i det.
Så ville jeg prøve å jobbe med det og se om det er noe du liker.
Jeg tenker at det er normalt å være usikker på det du aldri har gjort før.
Men når du er kjent med regler , firsikringer osv så tenker jeg at du blir mer sikker på deg selv og jobben du skal utføre :)
Men hvis du derimot ikke kan tenke deg et yrke innenfor dette området så ville jeg ha satset på noe annet.

Back
Topp