Usikker, mye tanker

Nette94

Blir kjent med forumet
Hei alle fine damer [emoji4]
Jeg er i dag 17+0, men jeg er så usikker på om det fortsatt er liv. Går hele tiden å tenker på at jeg og min kropp ikke klarer å bære frem ett barn. Tenker det værste hele tiden [emoji17] har vært på 2 tul i uke 9 og i uke 13, begge gangene så jeg ett lite menneske med bankende hjerte [emoji7]På mandag skal jeg til jordmor og ordinær ultralyd er om 13 dager. Er så nervøs for at jordmor ikke vil høre etter hjertelyd eller ikke finner den. Har ikke noe særlig symptomer lenger eller, har litt vonde brystvorter og litt vondt på høyre side ved lysken når jeg går. Ikke kjenner jeg liv og jeg klarer heller ikke å kjenne livmor.
Jeg og samboer har prøvd i 2 år, de 3 siste prøveperiodene brukte jeg Femar for å få eggløsning. Denne usikkerheten er noe dritt. Beklager litt langt innlegg, men må bare få tankene mine ut.

Tror nok du kan ta det helt med ro. Er vanlig ikke ha symptomer lengre. Jeg kjenner ikke livmoren heller. Blir ikke klok på det. Brystvortene er bare litt ømme. Ryggen min streiker litt da :P Jeg har ikke kjent noe liv selv enda men var på oul i dag 17+2 og der lå gutten vår og var fryktelig aktiv :) Er ikke sikkert jordmor klare å høre hjertelyden før ute i uke 24. Så ikke bli bekymret om det dere ikke hører den. Kan stresse deg enda mer.Tipper alt er i skjønneste orden!

Snakk med jordmor om dine bekymringer, ikke gøy å ha sånne tanker! Klem til deg :shy:

Jeg tror det er vanlig at jordmor prøver å finne hjertelyd når du har kommet så langt. Fastlegen min prøvde da jeg var 13+0, og fikk det til etter en stund. Jordmor prøvde 16+1, og var heldig - hun traff rett på fosteret. Krysser fingrene for at du også får høre hjerteslag på mandag, og dermed roet nervene. Kanskje hun har et lite ultralyd-apparat som hun kan bruke? Snakk med henne om bekymringene dine ❤

Så vondt å ha det sånn [emoji46]Det er vanlig at symptomer avtar litt(og noen har ingen symptomer)rundt de ukene vi er i nå,og da er det mange som blir nervøse. Heldigvis skal du til jordmor på mandag,og jeg håper av hele mitt hjerte at dere finner hjertelyden. Alt er nok helt i orden skal du se. Pass godt på deg selv. Gi gjerne en oppdatering på mandag [emoji173]️

Uff vondt å ha det slik. Selv så kan jeg kjenne noe liv inni mellom så derfor vet jeg at det er liv. Sist svangerskap kjente jeg ikke liv før uke 21 selvom morkaka lå bak. Det gjorde meg nervøs, men var hos jordmor og fikk høre hjertelyd flere ganger :) Dette er en periode der symptomene gjerne forsvinner og man føler seg ikke helt gravid. Det er helt sikkert i skjønneste orden Håper dagene frem til mandag går fort å du får hørt hjertelyden ❤️

Akkurat sånn følte jeg det også! Var i uke 15, kjente ingen tegn på at jeg var gravid. Ingen mage, ingen bevegelser, ingen symptomer annet enn vondt i livmor.
Fikk komme til fastlegen en tur, hun fant hjertelyden OG vi hørte lyden av tre spark mens vi lyttet! Siden har jeg fått en babykul på magen, men det er ingenting annet som tyder på at det er en baby der. Prøver å tenke på den hjertelyden og huske at den mest sannsynlig spreller rundt der inne:Heartred

Hei , jeg tror du kan slappe helt av. Da jeg gikk med min første var jeg også veldig bekymret hele tiden. Jeg hadde hatt en spontan abort første gang og så ble jeg gravid igjen noen måneder etter . Hjertelyd skal jordmor kunne finne med dopler fra ca 12 uker .så du hører nok den på avtalen din med henne. De fleste første gang gravide kjenner ikke liv så tidlig ,noen gjør men ikke alle. Etter uke 20 vil det bli lettere å kjenne liv. Jeg er nå gravid med min tredje (enda veldig tidlig) masse lykke til

Hei alle fine damer [emoji4]
Jeg er i dag 17+0, men jeg er så usikker på om det fortsatt er liv. Går hele tiden å tenker på at jeg og min kropp ikke klarer å bære frem ett barn. Tenker det værste hele tiden [emoji17] har vært på 2 tul i uke 9 og i uke 13, begge gangene så jeg ett lite menneske med bankende hjerte [emoji7]På mandag skal jeg til jordmor og ordinær ultralyd er om 13 dager. Er så nervøs for at jordmor ikke vil høre etter hjertelyd eller ikke finner den. Har ikke noe særlig symptomer lenger eller, har litt vonde brystvorter og litt vondt på høyre side ved lysken når jeg går. Ikke kjenner jeg liv og jeg klarer heller ikke å kjenne livmor.
Jeg og samboer har prøvd i 2 år, de 3 siste prøveperiodene brukte jeg Femar for å få eggløsning. Denne usikkerheten er noe dritt. Beklager litt langt innlegg, men må bare få tankene mine ut.
Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver. Selv er jeg 15+3 nå og har ingen symptomer. Jeg har også vært på to ultralyder, i uke 8 og 14. Alt så bra ut begge gangene. Skal til jordmor nå på tirsdag og oul 25. mai. Går å tenker på hvordan det går der inne hele tiden... Jeg har heller ikke fått noe mage og klarer heller ikke å kjenne livmora. Har ikke vært kvalm i det hele tatt, så har liksom ikke det heller som symptom. Kjenner at jeg stålsetter meg litt før hver kontroll hos lege eller jordmor..
Men, er vel som ei skrev tidligere her at det er vanlig å ikke ha så mye symptomer på denne tiden i svangerskapet. Og at alt mest sannsynlig er fint! Så håper du klarer å skappe av mer etter hvert du også❤

Spør jordmor om hun kan lytte etter hjertelyden:) Var til jordmor i går, og fortalte om min bekymring for at det ikke er liv der inne. Selv om jeg både har symptomer og fått litt mage, men veldig usikker på om jeg har kjent liv. Hun sa at hvis jeg ville kunne hun lytte etter hjertelyd, men jeg måtte ikke bli bekymret hvis hun ikke fant den. Det var såpass tidlig som hun sa, også når det gjelder å kjenne liv. Hun lyttet og fant den med en gang:)

Alt er helt sikkert i skjønneste orden hos deg. Men jeg forstår bekymringen din. De fleste av oss har det på samme måte tenker jeg:Heartred
Selv om alt var i skjønneste orden på tul i uke 12, er jeg fortsatt veldig spent på om alt er bra på oul:wacky:

Sånn hadde jeg det også, hjelper å snakke med jordmor!

Tusen takk for alle beroligende svar [emoji173]️ godt å høre at jeg ikke er den eneste som føler og tenker sånn. Skal nok bli godt å komme til jordmor og få snakket med henne [emoji4] håper hun er mer imøtekommende enn fastlegen min. Hun ga meg nesten dårlig samvittighet for at jeg hadde blitt gravid siden jeg BARE var 24 år og jobber som vikar på gamlehjem!? [emoji17]

Da har jeg endelig fått vært hos jordmor [emoji4] hjertelyden fant hun med en gang og den var kjempe fin [emoji173]️[emoji173]️ Da kan jeg glede meg til ultralyd den 16 mai! [emoji4]

Så bra [emoji7]

Back
Topp