Usikker mamma:(

Mammatilprinsesså

Andre møte med forumet
Har ei liten jente på 4 måneder som i de tre siste dagene har begynt med noe nytt. Gjør henne nattaklar og gir henne mat og legger henne i 7 tiden. Hun sovner fint, men etter 1-1,5 time våkner hun skrikende. Og dette fortsetter. Hun gråter så og si ustoppelig i ett par timer, der vi prøver alt vi kommer på. Noen ganger stopper hun, men er som hun bare stopper for å samle krefter. Er skikkelig "jeg har vondt" grining. Klarer til slutt å roe henne ned i 11-12 tiden og hun sovner fint da, sover til 9-10 tiden dagen etterpå med mat ett par ganger iløpet av natten. Har ikke hatt noen endring i mitt kosthold, da jeg fullammer. Har lurt veldig på om det er noen tenner som er på vei fordi hun har veldig blaut avføring og hun er ekstra soglete for tiden, men hvorfor skulle hun da begynne å hylgrine på samme tidspunkt hver kveld... Kroppsspråket hennes er at hun spenner veldig ifra, sånn typisk hun pleier å gjøre når hun har luftsmerter så er inne på de tanker også. Synes det er så vanskelig når jeg ser at hun ikke har det godt, og jeg føler meg hjelpeløs :/
 
Kan hende det er tenner selvom det er et fast tidspunkt? Og de kan få vondt i magen av tannfrembrudd - og som du sier, løs mage.

Men mini her hadde det sånn en periode også.. Da var det luft han hadde. Så pappaen gikk rundt og bar han liggende på magen på armen. Da roet han seg
 
Uff, høres ikke godt ut:( Det kan jo være tenner. Jeg hadde tatt en prat med helsesøster. Kanskje hun har noen ide om hva det kan være som plager lille.
De går igjennom mye mtp mental og fysisk utvikling, så kan jo også være noe med det....
Håper det går fort over! Oppdater oss med hvordan det går:)
 
Har gått litt bedre siste nettene. Men er bare hvis jeg går inn til henne og koser med henne, hjelper ikke hvis pappaen eller noen andre gjør det. Må sitte/ligge me henne til hun sovner igjen, og sånn blir det litt frem og tilbake fra stue til soverom. Så
Tenker kanskje om det er noe mentalt som skjer, tilknytning til meg eller noe sånn. Men samtidig så tror jeg det er luftsmerter, siden hun trekker beina opp mot magen og du kan se i ansiktet at noe er ubehagelig for henne.. Kanskje hun har smerter i magen pga tenner, for de presser nok litt på hos henne.. Hmm. Dette her er ikke lett, skulle ønske de kunne snakke ;) får ta meg en prat med helsesøster.
 
Isabellemichelle, hvor gammel var din lille når h*n slet me luftsmerter? Hun har hatt litt tidligere, men da var hun rundt 6-8 uker bare.
 
Vil bare si at det varte i 2-3 uker så plutselig forsvant det, så er veldig glad for det. Forsto aldri helt va det var , men vi tenker kanskje noe luftsmerter eller bare en fase hun måtte igjennom. Helsesøster var hvertfall helt blank når jeg ringte henne, så det var det ingen hjelp å få :p
 
Back
Topp