Usikker jobb og gravid

Status
Stengt for ytterligere svar.

Krepsen89

Gift med forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Februarlykke 2016
Desemberlykke 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Hei! Jeg fant ut for et par uker siden at jeg er gravid med vårt 2. Barn. Jeg er ekstremt glad, men bekymringene melder seg jo...

Jeg har bare et usselt sommervikariat. Jeg sa opp min faste stilling i kommunen for å jobbe en sommer på sykehuset. Planen videre var jo selvsagt å få fortsette, men så kom graviditeten og jeg tviler på at jeg kommer til å bli tildelt en ny stilling i september (jeg er ca 16 uker på vei når vikariatet går ut).

Er livredd for å må over på dagpenger! Det er bare 60% av den lønna jeg har nå, også blir evt foreldrepengene 80% av det igjen! Det blir jo ingenting!!!

Er det noe i det heletatt jeg kan gjøre, annet enn å håpe at noen er så dum at de ansetter meg likevel? [emoji50]

Det legger en liten demper på gleden...

Hei og gratulere så mye!

Du er ikke alene om å stå i en slik situasjon. De har ikke lov til å velge deg bort fordi du er gravid hvis du er den beste kandidaten. Har hatt flere gravide som har stått i den situasjonen vært ærlige på intervju - noen har fått jobb og andre ikke. Ærlighet varer ofte lengst hvis de ønsker å ha deg der langsiktig vil de ikke droppe ut å ansette deg fordi du er gravid. Et alternativ hvis du ikke får jobb er å se på muligheten for ekstra vakter???

Håper det ordner seg, masse lykke til!

Status
Stengt for ytterligere svar.
Back
Topp