Usikker hvor langt jeg er på vei

Bkno8958092

Andre møte med forumet
Hei

Jeg er litt usikker hvor langt jeg er på vei.
Tok en test 12 Mai, den ble helt klar positiv.

Jeg tok test fordi jeg hadde så mange symptomer som kvalme, mye oftere på do, vondt i hode, ømme bryster.... Og jeg var to dager over mens..

Har mens syklus på ca 25 dager.

Jeg begynte å lure på om jeg var gravid allerede da jeg fikk siste mens som var 14 april. Fordi jeg da blødde Veldig lite og kun i 3 dager.( Kanskje festeblødning?) Men tenkte ikke så mye videre over det og tenkte jeg skulle vente og se an om mensen kom neste gang, noe den ikke gjorde. Så nå er jeg usikker på om jeg var gravid da og da er jo lenger på vei.

Tenker på når tiden for OUL kommer så er det dumt om jeg er lenger på vei og da får en veldig sen UL og om jeg ikke er lenger på vei vil jeg jo da få en litt for tidlig UL. Så er jeg usikker på hva jeg skal si til lege/jordmor er siste mens.

Hehe litt rotete innlegg.

Kjenner det er litt kjedelig å ikke være helt sikker på hvor langt jeg er på vei. Hva ville dere gjort?
 
Usikker på hvor mye du kan få svar på på en blodprøve hos legen. Så enten ta en tur dit eller ta en tidlig ultralyd?
 
Jeg har alltid i tidligere svangerskap fått ultralyd når det har vært usikkerhet rundt hvor langt jeg har vært på vei.
 
Jeg har alltid i tidligere svangerskap fått ultralyd når det har vært usikkerhet rundt hvor langt jeg har vært på vei.

Visste du ca hvor langt du var på vei da? Jeg er enten 5+4 eller 9 uker + noe...

Bør vel uansett vente m å gå til lege før jeg er 12 uker?
Men d er jo enten under 3 uker til eller 6 uker. Er kanskje ikke så viktig å vite?
Likevel synes jeg det er litt kjedelig å ikke vite spesielt med tanke på OUL
 
Visste du ca hvor langt du var på vei da? Jeg er enten 5+4 eller 9 uker + noe...

Bør vel uansett vente m å gå til lege før jeg er 12 uker?
Men d er jo enten under 3 uker til eller 6 uker. Er kanskje ikke så viktig å vite?
Likevel synes jeg det er litt kjedelig å ikke vite spesielt med tanke på OUL
Du kan reise til legen når du selv vil:joyful: du får da bekreftelse på graviditet, og du kan legge fram historien der og legen kan gå igjennom med deg. Mulig de bare tar blodprøve for å måle hcg (selvom dette er veldig individuelt), du kan spør om henvisning til ul. Evt betale for en privat ul:joyful::joyful: masse lykke til:Heartred
 
Bestill en legetime og få en ul, da får de sjekka det :)
 
Visste du ca hvor langt du var på vei da? Jeg er enten 5+4 eller 9 uker + noe...

Bør vel uansett vente m å gå til lege før jeg er 12 uker?
Men d er jo enten under 3 uker til eller 6 uker. Er kanskje ikke så viktig å vite?
Likevel synes jeg det er litt kjedelig å ikke vite spesielt med tanke på OUL
Nå sier vist de nye retningslinjene at vi skal inn 1-2 ganger i første trimester så ville bare fått en time hos legen nå.
Jeg sliter med det samme. Min lege henviste meg til UL. Jeg skal ha TUL pga sykdom på fars siden. Og må jo da vite hvor langt jeg er på vei.
 
Visste du ca hvor langt du var på vei da? Jeg er enten 5+4 eller 9 uker + noe...

Bør vel uansett vente m å gå til lege før jeg er 12 uker?
Men d er jo enten under 3 uker til eller 6 uker. Er kanskje ikke så viktig å vite?
Likevel synes jeg det er litt kjedelig å ikke vite spesielt med tanke på OUL

Nja, visste ikke akkurat:happy: bare sa at jeg var usikker, fordi jeg ikke visste når jeg hadde hatt siste mens, og da fikk jeg :happy:
 
Nå har jeg vært i går og fått bekreftet at jeg er 6+0 og ikke 9+0 som jeg fryktet. Så en UL er greit for å sjekke.
 
Back
Topp