Usikker gravid?! Litt sårt

Tessiba3

Første møte med forumet
Hei!
Det er jaggu lenge siden jeg har vært i ett forum som gravid.
06/10 fikk vi oss en skremmende men gledelig nyhet. En positiv test. 10/10 var jeg hos legen og tok blodprøve for å få en bekreftelse hadde da en HCG verdi på 8131. Hadde nemlig en liten mens når jeg skulle 02/10 derfor var jeg veldig usikker.
Dessverre så fikk jeg ett uhyggelig møte med blødning i går. Var på ul og fikk beskjed om at hun kunne ikke se noe annet enn en plommesekk så var vanskelig å si om jeg var gravid eller ikke. Tok så nye HCG prøver i dag som viste 82931. Så nå ligger jeg på sofaen, fortsatt skikkelig kvalm, høye HCG verdier, meget vonde bryster og en usikkerhet på hvordan det kan være mulig å ha så høye verdier og ikke være mer enn maks 4-5 uker Noen som har vært borti noe lignende? Kjenner det er litt sårt og ikke vite samtidig som jeg ikke får helt tidene til å stemme
 
Hvor langt er du på vei? Jeg hadde en blødning i uke 7, og fikk ultralyd. Det var så vidt man kunne se noe som helst.. Men jeg var gravid :happy: tenker at du bare er så kort på vei at det er vanskelig å se noe enda. Jeg har troen :smiley-angelic003
 
Høres ut som den blødningen du hadde 2/10 var en hormonell blødning og ikke mens slik at du ble gravid forrige syklus og altså er ca fire uker lenger (avhengig av din syklus).

699A07F3-85E0-4014-8D87-62D31D772305.jpeg
 
Høres ut som den blødningen du hadde 2/10 var en hormonell blødning og ikke mens slik at du ble gravid forrige syklus og altså er ca fire uker lenger (avhengig av din syklus).

Vis vedlegget 310691

det er det jeg har fått ut i fra men ville tenkt jeg skulle vært lenger enn 4-5 uker da men det skjemaet viser jo at det er ikke umulig å ha så høye verdier og være i de ukene. En mnd venting på ny ul syntes jeg var lenge
 
det er det jeg har fått ut i fra men ville tenkt jeg skulle vært lenger enn 4-5 uker da men det skjemaet viser jo at det er ikke umulig å ha så høye verdier og være i de ukene. En mnd venting på ny ul syntes jeg var lenge
Når hadde du forrige mens? Altså ikke blødningen 2/10, men den forrige?
Det er 12 dager mellom 10/10 og idag så hcg stiger mye på den tiden.
Tok utgangspunkt i gjennomsnittet og 12 dagers mellomrom og ikke helt nøyaktig innplotta røde streker, men det stemmer ganske omtrentlig med en gjennomsnittlig syklus.
Det regnes svangerskapslengde fra første dag siste mens sånn at man er ca to uker når man har eggløsning og ca fire uker når man normalt skulle hatt ny mens. Utifra gjennomsnittet da så er du omkring 7 uker nå. Nøyaktig vet jeg ikke siden jeg ikke har oversikt over din syklus så alt er gjennomsnittlig
I tillegg er hcg-stigningen individuell og de små vokser i rykk og napp i starten. Hcg må også ha er vist nivå for at graviditeten skal være synlig på ul utover tykk slimhinne.
Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at du er maks 4-5 uker nå når det er tre uker siden du normalt skulle hatt (trodde du fikk) mens.

Når det er sagt pleier det være mulig å se hjerteaktivitet på innvendig ul ved 7 uker, men at du ikke fikk se det betyr ikke at ting ikke er som de skal!
Derimot bør du få komme tilbake på ul etter ca en uke
 
Hvor langt er du på vei? Jeg hadde en blødning i uke 7, og fikk ultralyd. Det var så vidt man kunne se noe som helst.. Men jeg var gravid :happy: tenker at du bare er så kort på vei at det er vanskelig å se noe enda. Jeg har troen :smiley-angelic003

Jeg trodde jeg var lenger enn det hun sa i går. Men hun sa maks 4-5 uker. Skal tilbake om en mnd dersom det ikke blir en tydelig SA.

vi krysser fingrene og håper jo at kvalmen er ett godt tegn❤️
 
Når hadde du forrige mens? Altså ikke blødningen 2/10, men den forrige?
Det er 12 dager mellom 10/10 og idag så hcg stiger mye på den tiden.
Tok utgangspunkt i gjennomsnittet og 12 dagers mellomrom og ikke helt nøyaktig innplotta røde streker, men det stemmer ganske omtrentlig med en gjennomsnittlig syklus.
Det regnes svangerskapslengde fra første dag siste mens sånn at man er ca to uker når man har eggløsning og ca fire uker når man normalt skulle hatt ny mens. Utifra gjennomsnittet da så er du omkring 7 uker nå. Nøyaktig vet jeg ikke siden jeg ikke har oversikt over din syklus så alt er gjennomsnittlig
I tillegg er hcg-stigningen individuell og de små vokser i rykk og napp i starten. Hcg må også ha er vist nivå for at graviditeten skal være synlig på ul utover tykk slimhinne.
Jeg skjønner ikke hvor du får det fra at du er maks 4-5 uker nå når det er tre uker siden du normalt skulle hatt (trodde du fikk) mens.

Når det er sagt pleier det være mulig å se hjerteaktivitet på innvendig ul ved 7 uker, men at du ikke fikk se det betyr ikke at ting ikke er som de skal!
Derimot bør du få komme tilbake på ul etter ca en uke

jeg mener jeg skal være nesten 7uker. Siste mens 05/09.
Men hun som tok ul i går sa jeg var maks 4-5 uker på vei om jeg fortsatt var gravid. Tror kanskje jeg heller tar ul ett annet sted om en ukes tid om jeg fortsatt er like dårlig og det ikke har skjedd noe mer.
 
jeg mener jeg skal være nesten 7uker. Siste mens 05/09.
Men hun som tok ul i går sa jeg var maks 4-5 uker på vei om jeg fortsatt var gravid. Tror kanskje jeg heller tar ul ett annet sted om en ukes tid om jeg fortsatt er like dårlig og det ikke har skjedd noe mer.
Det er en del som opplever å ikke få se det man «skal» på ul, men alt kan fint være etter boka neste gang likevel.
Om slimhinnen var tykk og du ikke har blødd mer er det absolutt masse håp! Lykke til
 
I mitt første svangerskap, fant jeg ut at jeg var gravid i uke 4, men viste ikke hvor langt jeg var påvei. Fikk ultralyd i uke 5 og da så vi kun en tom plommesekk. En uke senere så fikk vi se et lite hjerte som slo og jeg var da 6+4. Så jeg tror at det bare ar for tidlig å se noe på ultralyden
 
Kan jo være tvillinger, siden hun kun så plommesekken, spesielt når HCG er så høy. Uansett hva så håper jeg det ordner seg og at du slipper å bekymre deg så lenge :Heartred
 
Jeg trodde jeg var lenger enn det hun sa i går. Men hun sa maks 4-5 uker. Skal tilbake om en mnd dersom det ikke blir en tydelig SA.

vi krysser fingrene og håper jo at kvalmen er ett godt tegn❤️
I uke 4-5 er det inne mulig å se noe på ultralyd! Vent ett par uker, så skal du se at alt er fint ❤️
 
Back
Topp