Usikker etter ultralyd i dag

Brennlotto

Gift med forumet
Mailykke 2018
Vårspirene 2021
I dag dro jeg til legen, som sendte meg videre til sykehuset for å ta en ul.

Blødde mørkt blod tirsdag og onsdag kveld, i går blødde jeg også litt på dagtid og da jeg gikk på do i morges var det helt rødt i doskåla etterpå...

Legen som utførte ultralyden sa at jeg var kortere på vei enn jeg trodde. Han målte meg til uke 4+4, og det var derfor umulig å se om hjertet slo osv. I følge menstermin er jeg 5+6 i dag. Har kun hatt samleie to ganger etter sist mens, det var to dager på rad og som legen sa stemte det godt med når eggløsningen kunne vært.

Han kunne ikke se noe annet enn at alt var normalt, og at jeg ikke trengte å bekymre meg mer. På spm om hvorfor det var så forskjell i hvor langt jeg var på vei sa han at spermen kunne levd noen dager før egget ble befruktet, eller at eggløsningen kunne være flyttet med noen dager. Skulle jeg likevel fortsette å blø og være bekymret kunne jeg komme tilbake, men han satte meg ikke opp på oppfølgingstime da han mente at det ikke var nødvendig.

Likevel klarer jeg ikke å finne roen. Hele meg går å tenker "nå har jeg hatt en ma, dette er ikke bra. Er puppene mine fortsatt ømme? Er jeg kvalm? Hvorfor er det sånn? Lever den eller ikke? Skal jeg nå gå ut fra 4+4 eller 5+6?".........
Har første svangerskapskontroll nesten mandag, og kjenner at jeg må spørre om ny ul da. Kan ikke gå å vente til uke 18/20 for oul. Dessuten har det gått ca ti dager siden i dag da, og først da vil det være mulig å se om det er noen endring på fosteret.
Vet ikke hva jeg vil med dette, annet enn å lufte alle følelsene og tanknene som svirrer gjennom meg.

Uff, skjønner du er urolig! Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg håper virkelig alt står bra til med babisen, og håper du får svar ASAP! En beroligende klem får du også <3

Uff, skjønner du er urolig! Vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg håper virkelig alt står bra til med babisen, og håper du får svar ASAP! En beroligende klem får du også <3

Tusen takk! Blir bare mer og mer urolig. Og det kan ikke være mulig at jeg er 4+4 når jeg testet for to uker siden? Og hvis legen skjønte det, så må han jo informere meg og be meg komme tilbake? Eller ta hcg-prøve eller hva som helst...

Blir paraniod av dette!

Som jeg forstår kan egget være i dvale før det utvikler seg mer..
Men sa ikke legen at du måtte komme tilbake etter en viss tid for å se om det var mer utvikling?

Som jeg forstår kan egget være i dvale før det utvikler seg mer..
Men sa ikke legen at du måtte komme tilbake etter en viss tid for å se om det var mer utvikling?

Hæ, egg i dvale? Hva er det? *aldri hørt om*

Nei, han sa at det var ikke noe som tilsa at jeg måtte komme tilbake på oppfølging siden alt så normalt ut. Hvis jeg fortsetter å blø kan jeg ringe og få ny ul - men det er visst ikke noe vits før om ti dager pga det vil ikke være nok endring.

Synes det høres merkelig ut! Der og da virket alt greit, men dess lengre tid det går, jo mer kjenner jeg på at dette var rart....

Hæ, egg i dvale? Hva er det? *aldri hørt om*

Nei, han sa at det var ikke noe som tilsa at jeg måtte komme tilbake på oppfølging siden alt så normalt ut. Hvis jeg fortsetter å blø kan jeg ringe og få ny ul - men det er visst ikke noe vits før om ti dager pga det vil ikke være nok endring.

Synes det høres merkelig ut! Der og da virket alt greit, men dess lengre tid det går, jo mer kjenner jeg på at dette var rart....

Er noe jeg har lest gjennom min tid på BV.. Mange som blir satt tilbake, datoer som overhode ikke kan stemme mtp samleie og eggløsning osv.. Og da er det noen som mener at egget går i dvale en liten periode før det fortsetter å utvikle seg.. Og det er medisinsk mulig, det vet jeg ikke, men virker jo logisk.. Babyene vokser i rykk og napp inni magen og, så hvorfor skulle det ikke kunne skje allerede fra begynnelsen?

Er noe jeg har lest gjennom min tid på BV.. Mange som blir satt tilbake, datoer som overhode ikke kan stemme mtp samleie og eggløsning osv.. Og da er det noen som mener at egget går i dvale en liten periode før det fortsetter å utvikle seg.. Og det er medisinsk mulig, det vet jeg ikke, men virker jo logisk.. Babyene vokser i rykk og napp inni magen og, så hvorfor skulle det ikke kunne skje allerede fra begynnelsen?

True that... Høres bare så veldig rart ut!

Menneh, er det kanskje lurest å gå ut fra at jeg er 4+5 nå da, istedenfor 6+0? Skjønner ingenting av dette jeg..

Forstår godt at du blir usikker.
Det er noe helt annet å si det enn å oppleve de følelsene du har nå men sier det likevel - prøv å ikke tenke på det før du er hos legen igjen, og ja, be om ny ul.
Håper det går fint :)

Den det vil vel vise det samme som i dag? Eller hva tenker du?
Tenker at hvis du tar en ul en uke etter den første så vil du se en forandring. Istedenfor å vente til oul:-) jeg var i uke 6+0 og så noe, men burde sett hjertet. Da var det også snakk om egg i dvale, fikk komme i uke 7+0 og da var det full action :-)

Tenker at hvis du tar en ul en uke etter den første så vil du se en forandring. Istedenfor å vente til oul:-) jeg var i uke 6+0 og så noe, men burde sett hjertet. Da var det også snakk om egg i dvale, fikk komme i uke 7+0 og da var det full action :-)

Ja, sånn ja :) trodde du mente at jeg skulle på en ny i dag - hehe :p godt å høre at alt var som det skulle hos deg, gir meg litt håp ;) satser på ny ul rundt den 20.

Back
Topp