usikker ang keisernittet mitt...

Bruker36mh

Første møte med forumet
Hei..Har ett par spørsmål jeg håper på å få svar på:)

1.Har kompress som er vannfast på keisersnittet. det er snart 2 uker siden jeg tok dette på.
Limen sitter fast på håret i underlivet og jeg tørr ikke rive dette av. Har du tips om hvordan jeg får dette av?

2.etter så lang tid; behøver jeg å dekke til såret eller kan jeg gå uten plaster/legetape(3 uker siden fødsel)?

3.Sex... Hadde komplikasjoner under graviditet (gikk med trillinger men mistet to:-() Morkaken satt fast!! og keisersnittet tok over 1 time siden de ikke fikk løs morkaken. Hvor lenge annbefales det å vente på å ha sex hvis det var komplikasjoner under operasjon/graviditet?

Hilsen meg
 
var ikke mye til svar å få her.........
 
Hei!
Jeg ville prøvd å få av bandasjen nå, og evt bare legge en myk klut over skuren, slik at det ikke gnisser mot sårkantene. Hvis det er festet i håret, kan du evt prøve å klippe litt av håret, slik at det løsner. Evt ta litt olje på fingrene slik at det løsner lettere.
Generelt vil jeg si at når blødningen/ renselsen er opphørt kan dere gjenoppta sexlivet igjen, det vil si cirka 6-7 uker. Ønsker dere å ha sex før det, ville jeg ha brukt kondom.

Hvis du synes at du får sent svar, må jeg nok bare minne om at vi har en tildelt tid der vi prøver å svare på så mange spørsmål som mulig, men noen krever litt mer tid enn andre. Vi er heller ikke alltid innom forumet hver dag, så da skjønner du sikkert at det noen ganger kan ta litt tid før du får svar!

Mvh jordmor Grethe
 
Back
Topp