usikker,amme eller ikke :)

Leah(prinsesse i magen)

Flørter med forumet
Sleit med det med min andre barn.har nå stilikon,lekker ut råmelk.men usikker,burde jeg prøver amme eller bare gå rett på flaske? Trenger litt råd her :)

Sleit med det med min andre barn.har nå stilikon,lekker ut råmelk.men usikker,burde jeg prøver amme eller bare gå rett på flaske? Trenger litt råd her :)

Hadde du silikon med ditt andre barn, eller hva tror du var årsaken til at du slet da?

Mange klarer fint å amme med silikon, så hvis du har lyst å prøve selv så synes jeg du skal gjøre det, og heller være åpen for flaske hvis det ikke går.

Jeg syns man skal gi amming et forsøk, så får babyen i seg den første viktige råmelka i hvertfall. Så kan man heller gå over til flaske om man ser at det ikke funker.
Med min første ammet jeg bare 1 uke, ble da innlagt på sykehuset noen dager med en infeksjon i kroppen og måtte gå på antibiotikakur. Jeg ønsket ikke at min datter skulle få unødvendig antibiotika i seg så jeg pumpet meg når konsentrasjonen av antibiotika var lavest i kroppen min, og gav på flaske. Produksjonen gikk bare nedover, så da hun var ca 6 uker sluttet jeg å pumpe det lille som var.

Syns også du burde ihvertfall prøve å amme , spesielt i begynnelsen. Les gjerne hvor viktig morsmelk er kanskje du får mer lyst . Lykke til :)

Jeg har prøvd å amme begge gutta. Men ingen av de ville ha pupp. Eldste syntes det var bedre å tygge på brystet enn å suge. Så han fikk kjapt erstatning. Mellomste hyla så fort puppen ble servert, han nekta rett og slett pupp. Så der pumpa jeg i 6 uker før jeg ga helt opp. Følte jeg gikk i en evig pumpe rus:-/ nå med sistemann har jeg bestemt meg for att vi gir ammingen en ny mulighet, alle gode ting er tre;-)

Jeg hadde gitt det en sjanse hadde det vært meg. Slet med å få mine to til å ta puppen, jeg hadde melk i fleng, men de ville ikke suge skikkelig. Gikk til slutt og jeg synes det var verd hvert strev. Jeg synes det er mer styr med flasker.

Har silikon jeg og, men skal absolutt gi amminga et skikkelig forsøk. Går all in for at det skal funke. Er jo så lettvint ift flaske...

Sniker fra oktober. Har ammet begge mine to barn uten problem og skal amme denne gang. :) opererte inn silikon halvannet år før førstemann kom. :) gi det en sjangse:) jeg heier på deg:)

Nå har ikke jeg silikon, men tenker morsmelken er så viktig og lett tilgjengelig at du bør gi det et godt forsøk. Funker det ikke kan du gå over på mme. :)

Les deg godt opp på amming i forkant, og be om god hjelp til å få dette skikkelig til på sykehuset. Babyen må også læres opp til å få riktig teknikk og dette kan jordmødrene. Det er så utrolig koselig å amme, så gi det et skikkelig forsøk. Fordelene er jo så mange. Jeg er fast bestemt på å amme. Selv har jeg ammet ett barn og gitt flaske til ett.

Jeg har silikon og hadde ingen problemer med å amme førstemann. Så det burde iallfall ikke være grunnen til å ikke forsøke:) Må jo være enklere å amme enn å styre med flaske, så jeg ville gått inn for amming - men ikke sett på det som noe nederlag om det ikke går, ca. halvparten av de mødrene jeg kjenner har ikke fått det ordentlig til, så det er ikke noe uvanlig. Men ville absolutt prøvd amming først:)

Jordmødre og alle sier du mister bare ikke melk, men min mor, søster og tante gjorde det med alle sine barn ca dag 14, brått!
Så jeg forbreder meg på å amme frem til melken stopper så flaske. Min søster prøvde å pumpe som gal for å få tilbake melken med sine 2 til ingen nytte så jeg orker ikke prøve da det sleit henne ut helt psykisk. Føler det ikke er feil å ikke prøve, gjør det du føler er best og drit i ammepresset (det er jeg lei av)!

Med nr 1 amma jeg i litt over ei uke. Ungen skreik og skreik hele tiden uten at jeg skjønte hvorfor. Fikk lånt pumpe tilfelle ungen ikke klarte å få ut melk, men svaret var så enkelt at på nesten en time fikk jeg ut så vidt det var 50 ml. Denne gangen har jeg tenkt å prøve på nytt, og har kjøpt ammepumpe så jeg kan pumpe i mellom "slagene". Håper virkelig det sitter denne gangen og at jeg får ammet, for det er jo veldig koselig da :happy:

Med nr 1 amma jeg i litt over ei uke. Ungen skreik og skreik hele tiden uten at jeg skjønte hvorfor. Fikk lånt pumpe tilfelle ungen ikke klarte å få ut melk, men svaret var så enkelt at på nesten en time fikk jeg ut så vidt det var 50 ml. Denne gangen har jeg tenkt å prøve på nytt, og har kjøpt ammepumpe så jeg kan pumpe i mellom "slagene". Håper virkelig det sitter denne gangen og at jeg får ammet, for det er jo veldig koselig da :happy:
Vil bare si at jeg fikk ikke ut melk med manuell pumpe fra Avent. Ammet likevel og merket jeg fikk mye melk til slutt. Du kan prøve å spise havregrøt, drikke vørterøl og ammete for å få opp produksjonen. Det er veldig viktig å la være å stresse også. Da jeg kjøpte elektrisk pumpe med nr to fikk jeg ut masse melk. Så her har vi kjøpt elektrisk pumpe igjen. Manuell funker ikke på meg.

Med begge mine har jeg den tredje dagen fått helt harde bryster og melkegangene har tettet seg igjen. Da har jeg fått en nesespray av legen med et stoff som gjør at melken renner lettere. Regner med jeg må ha denne sprayen nå også. Husker dessverre ikke navnet på den. Den har jeg brukt innimellom når det samme skjer igjen. Hvis jeg har vært ute og blitt kald og lignende.

Ta en titt inne på ammehjelpen.no. Der finner du alt slags tips og triks:)

Det er jo et personlig valg, men at su har silikon betyr jo ikke at det ikke går å amme. For meg betyr amminga veldig mye, så jeg ville gått langt for å få det til. Hadde hvertfall gitt det et godt forsøk. Ammehjelpen har mye god hjelp. Pumping sier lite, jeg hadde masse melk men fikk ikke ut noe særlig med pumpe. Spray for å lette utdrivningsrefleksen, spis næringsrik mat og sørg for nok drikke. Unngå unødvendig stress. Økedøgn hvor babyen er misfornøyd fordi produksjonen ikke er høy nok, eller at den vil ligge på puppen hele kvelden, er vanlig og normalt - og lar du den gjøre det så tilpasser produksjonen seg etter behovet (i de aller fleste tilfellene).

Dette er jo så opp til hver og en :happy:
Men jeg slet også veldig med amming med mine to første, fikk også en depresjon med førstemann pga dette... Følte jeg ikke gjorde annet enn å amme, og fikk det ikke til. Unngikk da dette med nr 2 for å ikke få samme reaksjon, hun fikk nan på flaske, og det gikk strålende :) Nå med nr 3 var jeg veldig usikker, er siste barnet, og vurderte veldig fra eller til. Men det ble flaske med henne også :happy:

Back
Topp