Urter/ timian i suppe

Kiaraa

Andre møte med forumet
Hei :) Jeg er gravid i uke 33. Jeg er invitert til løksuppe i kveld, men det er timian krydder i suppa. Jeg vet at gravide frarådes bruk av timian urter, men hvordan er det i krydderform og kokt i suppe? Somebody? Jeg hadde gledet meg så mye til denne suppa

Hei :) Jeg er gravid i uke 33. Jeg er invitert til løksuppe i kveld, men det er timian krydder i suppa. Jeg vet at gravide frarådes bruk av timian urter, men hvordan er det i krydderform og kokt i suppe? Somebody? Jeg hadde gledet meg så mye til denne suppa
Ikke noe problem å spise timian og andre krydder i mat! Mengdene er noe helt annet i mat enn når det er snakk om urter i preparater.

" I listen over skadelige urter finner vi også krydderplanter som timian, salvie og lakris. Forskerne presiserer at dette gjelder tinkturer eller ekstrakter i helt andre doser enn det som brukes i matlagingen, og at det dreier seg om en teoretisk risiko. "

- fra forskning.no

Litt timian i maten er ufarlig :)

gravide frarådes ikke urter i mat

Back
Topp