Urter som er fymat

Ikke timian heller? :eek:

Noen av desse bruker jeg jo flere ganger i uka :(
 
Altså jeg skjøønner jo at basilikum kan ha bakterier som forårsaker matforgiftning, men det er jo så sjelden.
Så da kan jeg ikke spise pasta med pesto eller lage hjemmelaget tomatsaus til pastaen :(
 
Men det står at man kan bruke de som krydder i maten, av og til dersom man viser forsiktighet :p
 
Hva?? Her i huset spiser vi basilikum og timian både gravide og barn under tre år. Har vi alltid gjort og kommer til å fortsette med det. Gidder ikke bry meg med all fyfy-maten.. Har jeg rett å slett ikke tid til heller!


To gutteklumper født 08&13 og lilleklump termin 01.12.14 :) <3
 
Det er nok snakk om store mengder, evt. Hvis det er bakterier i basilikum vil jo disse dø ved varmebehandling.

sendt fra mobilen via BV-appen
 
Tenker at det ikke er noen krise :) Orker ikke å bli hysterisk :p
 
Tenker at det ikke er noen krise :) Orker ikke å bli hysterisk :p

Enig med deg!! Holder meg selfølgelig vekke ifrå det som alle vet er farlige for gravide :)
Men så lenge jeg har sunn fornuft, eit sunt og variert kosthold tenker jeg det går bra :)
 
Enig med deg!! Holder meg selfølgelig vekke ifrå det som alle vet er farlige for gravide :)
Men så lenge jeg har sunn fornuft, eit sunt og variert kosthold tenker jeg det går bra :)
Sånn tenker jeg og :)
 
forholder emg ti ldet som står på matportalen.. basilikum og andre urter har jeg aldri hørt om skulle være farlig. :)
 
Vel jeg klarer jo heller ikke å slutte å bruke krydderurter. :)

Men dette var nytt for meg så jeg ble veldig overrasket.
Gumla både candisert ingefær og spiste pasta med basilikum i går. :)
 
Back
Topp