Uroligheter i hodet

Synne89

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Dette svangerskapet er fylt med urolige og vanskelig tanker i hodet. I fjor mistet vi i uke 17, uten å få noe forvarsel fikk vi vite at det ikke var liv på ultralyd. Dette var en veldig vanskelig tid. Det tok oss veldig lang tid før vi kunne snakke om det skikkelig uten å gråte. 14 juni fikk vi endelig positiv test igjen. Så etterlengtet etter 4 år med prøving.

Nå føler jeg at jeg ikke klarer å slappe av. Jeg er rolig rett etter ultralydene, men etter noen dager kommer tankene igjen. Jeg tenker hele veien det værste. Jeg har kun litt ømme bryster, trøtt, vond og noen stikkninger i magen. Ellers er formen god.
Jeg skal på privat ultralyd igjen i morgen for å kunne slippe tankene en stund til. Kun 14 dager siden vi var på ekstra kontroll på sykehuset og alt var bra.

Flere som har slike tanker? Klarer å slippe tankene litt på jobb for det er så travelt. Men det ligger i bakhodet hele tiden. Tenkte å ta det opp med jordmor og på torsdag.
 
Forstår deg godt, vi mistet vår en dag gamle baby som ble født til termin helt frisk pga sykehusfeil - hjernen tørr vell ikke helt å gi slipp på det som skjedde, er kanskje en slags forsvarsmekanisme :( Veldig kjedelig å gå rundt sånn, man vil jo egentlig bare glede seg
 
Helt vanlig med den forhistorien du har ❤️ Har det likt selv! Forhåpentligvis vil du føle det noe lettere når du kommer over tidspunktet hvor dere fikk vite at lille var død sist. Selv synes jeg det hjelper nå som jeg kjenner litt liv. Har UL med 2 til 3 ukers mellomrom, det er mer enn nok å vente for meg.
Høres lurt ut å snakke med jordmor.
Jeg har en liste over alt som kan være en milepæl i tiden fremover, og tvinger meg selv til å feire det litt selv om jeg i grunnen ikke føler at ting kjennes tryggere ut.
Klem
 
Har ikke opplevd det samme, men det er fullt forståelig at du har det slik:Heartred Det blir nok bedre til lengre du kommer tror jeg, nå er du kanskje ca like langt snart så da kan det være ekstra sårt. Hadde dere tidlig ultralyd når dere mistet eller fikk dere beskjeden på oul?
 
Helt vanlig med den forhistorien du har ❤️ Har det likt selv! Forhåpentligvis vil du føle det noe lettere når du kommer over tidspunktet hvor dere fikk vite at lille var død sist. Selv synes jeg det hjelper nå som jeg kjenner litt liv. Har UL med 2 til 3 ukers mellomrom, det er mer enn nok å vente for meg.
Høres lurt ut å snakke med jordmor.
Jeg har en liste over alt som kan være en milepæl i tiden fremover, og tvinger meg selv til å feire det litt selv om jeg i grunnen ikke føler at ting kjennes tryggere ut.
Klem

Får du ultralydene på sykehuset? Jeg tenkte egentlig på om jeg har rett på det pga historien vår. Men glemte å spørre når jeg var på sykehuset for vi var så lettet over at alt var bra.
Det er 6 uker mellom ekstra ul og oul, trodde det skulle gå fint. Men allerede etter 4-5 dager dalte "gleden igjen".
 
Har ikke opplevd det samme, men det er fullt forståelig at du har det slik:Heartred Det blir nok bedre til lengre du kommer tror jeg, nå er du kanskje ca like langt snart så da kan det være ekstra sårt. Hadde dere tidlig ultralyd når dere mistet eller fikk dere beskjeden på oul?
Er 1 uke og 4 dager igjen til vi er like langt. Vi fikk beskjed på ekstra ul at det ikke var liv.
 
Får du ultralydene på sykehuset? Jeg tenkte egentlig på om jeg har rett på det pga historien vår. Men glemte å spørre når jeg var på sykehuset for vi var så lettet over at alt var bra.
Det er 6 uker mellom ekstra ul og oul, trodde det skulle gå fint. Men allerede etter 4-5 dager dalte "gleden igjen".

Ja, jeg får på sykehuset. Men om det ikke er mulig for deg, burde det være mulig med noen ekstra ul hos en gynekolog også. Vet det er en del som har mistet, hvor den hyppige oppfølginga på sykehus starter fra uke 24, og der er det ul hos gyn i mellomtiden. Hør ellers med jordmor, hun har noksikkert erfaring og vet hva du kan få av ekstra oppfølging :)
 
Er 1 uke og 4 dager igjen til vi er like langt. Vi fikk beskjed på ekstra ul at det ikke var liv.
Kanksje det hjelper å komme forbi den datoen? Iallefall håper jeg det for deres del. Fikk også vite på OUL at baby ikke kunne leve, og måtte gjennom senabort/fødsel i uke 21. Er gravid på nytt og ikke så glad foreløpig, mest redd og bekymra. Men får god oppfølging. Er nok lurt å snakke med jordmor om hvordan du har det så du kan få snakke med noen ved behov.
 
Skjønner godt at du er urolig. Tror nok dessverre det er helt vanlig mtp hva du gikk igjennom sist :( Jeg mistet 9+5 sist, og selv om det var relativt tidlig har jeg vært mye bekymret denne graviditeten.. Det er ingen god følelse. Ville ha hatt det opp med fastlege eller jordmor for å høre om du kan få ekstra oppfølgning :) Det kommer nok til å gå veldig bra denne gangen :Heartred
 
Helt forståelig. Annen hver dag er jeg sikker på at det er over. Jeg tør ikke planlegge noe som helst og tør ikke se for meg at vi faktisk skal få et barn til i Jan/februar. Som så mange andre her inne, så har vi også dårlig erfaringer fra sent i svangerskapet tidligere. Det blir lettere når man begynner å kjenne liv og kan få konstante bekreftelser på at det er liv og kan følge med selv. Samt etter ordinær ul. De første 20 ukene er et levende mareritt, synes jeg. Vi har valgt å ikke ha så tett oppfølging som forrige gang, fordi det stresset meg mer enn å ikke vite. Ignorance is a bliss[emoji847]. Du er i hvert fall ikke alene med å ha uroligheter i hodet, men husk at som oftest så går jo dette helt fint[emoji813]️.
 
Back
Topp