Urolige/Rastløse ben!!

Venternummer3

Juni12s tålmodige :)
VIP
Augustlykke 2015
MayDay2021
Noen flere som har det her? Jeg har hatt det siden dag 1 fra jeg ble gravid...Holder på å klikke innimellom! Det gjør jo ikke vondt, ikke direkte ubehagelig heller..Men FY så irriterende! Kommer spesielt når jeg ligger med bena oppi sofaen av en eller annen grunn...Jeg vet det kan komme av mangel på magnesium, men jeg tar jo tilskudd av det så vet ikke hva mer jeg kan gjøre.. Jaja, finnes jo verre plager, måtte bare klage litt;)

Må også få sagt at jeg synes det er en veldig koselig gjeng her inne på juni forumet:)
God helg alle sammen!

Da er vi ihvertfall 2 som sliter med det samme. Bortsett fra at jeg har hatt det i flere år nå (også utenom graviditet). Det er KJEMPEIRRITERENDE!!!!!! På meg kommer det veldig ofte på kveldene da jeg slapper av på sofaen...

Huff, stakkars deg! :S Vet du hvorfor du har det? Håper for guds skyld jeg blir kvitt det etter graviditeten...

Huff, det er så plagsomt! Har det innimellom nå, men var skikkelig plaget mot slutten av forrige sv.skap! Er til å bli sprø av :(

Jeg er også plaget med dette til tider. Har vært ille den siste måneden. Det kommer som oftest en liten stund etter at jeg har lagt meg. 
For en uke siden, da vi fløy fra New York til Oslo, trodde jeg virkelig at jeg skulle bli gal. Da begynte det en halv time etter at vi kom på flyet og det ga seg søren ikke før en times tid før vi var på Gardermoen. Det var helt forferdelig og jeg var helt desperat etter noen timer. Ikke hjalp det å reise seg opp og være litt i bevegelse heller, slik som det ofte gjør når jeg er hjemme. Satt og gråt for meg selv i setet mitt mens mannen min sov. emoticon
Så nå har jeg sverget på at jeg IKKE skal fly noe mer i dette svangerskapet 

Jeg hadde det ofte med første mann, og kjenner det innimellom nå også. Eneste som hjelper for meg er å gå litt rundt i stua når jeg kjenner det. Da går det som regel over for en stund.

Jubbu85 skrev:
Huff, stakkars deg! :S Vet du hvorfor du har det? Håper for guds skyld jeg blir kvitt det etter graviditeten...

Jeg tror jeg har Restless legs syndrom faktisk... Har aldri undersøkt meg for det. Men mamma er helt lik, og dette kan gå i arv. Til tider er jeg sånn hver eneste kveld og natt, og så kan det gå noen dager uten, og så er det på'n igjen.. Nå i det siste er det hver kveld og natt.... :( 
Har lest litt nå, og graviditet virker inn. Så for de som ikke er plaget med dette ellers, så vil jeg tro at det går over så fort svangerskapet er slutt - og babyen har kommet. :) 
Men jeg må regne med å ha det sånn etterpå også... Dette er noe som kan vare livet ut... Men men.. Noe skal man da slite med! ;) Det fins hjelp å få om det skulle bli for ille da.. Heldigvis!!

Minnelli skrev:
Jeg er også plaget med dette til tider. Har vært ille den siste måneden. Det kommer som oftest en liten stund etter at jeg har lagt meg. 
For en uke siden, da vi fløy fra New York til Oslo, trodde jeg virkelig at jeg skulle bli gal. Da begynte det en halv time etter at vi kom på flyet og det ga seg søren ikke før en times tid før vi var på Gardermoen. Det var helt forferdelig og jeg var helt desperat etter noen timer. Ikke hjalp det å reise seg opp og være litt i bevegelse heller, slik som det ofte gjør når jeg er hjemme. Satt og gråt for meg selv i setet mitt mens mannen min sov. emoticon
Så nå har jeg sverget på at jeg IKKE skal fly noe mer i dette svangerskapet 

Haha:) Det er kanskje stygt og le, men så liksom for meg et par bilder i hodet av en stakkars gravid på fly, som var mer rastløs og desperat enn en 2-åring:) Huff, kan tenke meg det var grusomt..Det eneste som hjelper her og er faktisk å gå....Da vet jeg at jeg skal holde meg unna fly i alle fall! :P

LykkeligMamma83 skrev:

Jubbu85 skrev:

Jeg tror jeg har Restless legs syndrom faktisk... Har aldri undersøkt meg for det. Men mamma er helt lik, og dette kan gå i arv. Til tider er jeg sånn hver eneste kveld og natt, og så kan det gå noen dager uten, og så er det på'n igjen.. Nå i det siste er det hver kveld og natt.... :( 
Har lest litt nå, og graviditet virker inn. Så for de som ikke er plaget med dette ellers, så vil jeg tro at det går over så fort svangerskapet er slutt - og babyen har kommet. :) 
Men jeg må regne med å ha det sånn etterpå også... Dette er noe som kan vare livet ut... Men men.. Noe skal man da slite med! ;) Det fins hjelp å få om det skulle bli for ille da.. Heldigvis!!

Ja, noe må man jo slite med...Midt oppi klaginga mi så prøver jeg i alle fall å tenke på at ufrivillige barnløse hadde sikkert gledelig tatt i mot alle plager så lenge de kunne bli gravid..Det setter jo ting i litt perspektiv i det minste..Kanskje litt verre for deg som har det utenom graviditet også..Lykke til videre med både rastløse ben og svangerskap!:)

LykkeligMamma83 skrev:
Da er vi ihvertfall 2 som sliter med det samme. Bortsett fra at jeg har hatt det i flere år nå (også utenom graviditet). Det er KJEMPEIRRITERENDE!!!!!! På meg kommer det veldig ofte på kveldene da jeg slapper av på sofaen...

Signerer alt.

mange gravide får det!!
jeg har det utenom svangerskap å vet hvordan du har det. 
men jeg har faktisk vært så heldig at jeg har ikke hatt det siden jeg ble gravid.

Jubbu85 skrev:

LykkeligMamma83 skrev:

Jubbu85 skrev:

Ja, noe må man jo slite med...Midt oppi klaginga mi så prøver jeg i alle fall å tenke på at ufrivillige barnløse hadde sikkert gledelig tatt i mot alle plager så lenge de kunne bli gravid..Det setter jo ting i litt perspektiv i det minste..Kanskje litt verre for deg som har det utenom graviditet også..Lykke til videre med både rastløse ben og svangerskap!:)

Takk for det!! ;)

Helt enig med deg, ang dette med disse plagene vi får når vi er gravide... Vi er jammen heldige som skal få lov til å få barn!! Så det er bare å holde ut ;) Tenk for en belønning!!!!! :))
Kjenner flere ufrivillige barnløse, og jeg er bombesikker på at de med glede hadde tatt i mot alt av plager, hvis de kunne fått et lite barn (eller fler).. Får så vondt av de...! Så overfor de føles det feil både å prate masse om hvor mye jeg faktisk gleder meg, og det føles feil å klage over plager.. 
Vi er priviligerte som får det til!!!!! DET er jeg utrolig takknemlig for!!

Du er ikke alene. Sliter med det samme. Kjenner det gjerne best når jeg har lagt meg og skal falle til ro. Beina føler for å ta seg en joggetur, mens overkroppen er helt utmattet ..

Du burde få sjekket om du mangler B12 i kroppen.
Jeg er avhengig av B12 hver 3 mnd og kjenner det godt i beina når det er på tide å få ny påfylling.

Ja, B12 har jeg ikke tenkt på...Kan jo be legen sjekke det neste gang jeg skal dit:) Har mest troen på at det er hormonelt siden jeg fikk det nøyaktig da jeg ble gravid. Men, er jo uansett greit å utelukke det:) Et sprøytestikk hver 3 mnd er jo en enkel løsning av problemet i såfall :D

Det er jo ikke sikkert du trenger det, men er ikke så ille nei.
Skal å få påfylling på onsdagen når jeg har kontroll hos legen :D

Back
Topp