Urolige netter

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Vi har vært heldige med en baby som sover igjennom natten helt siden hun var 2 mnd. Men i det siste har det bare vært tull. Hun våkner mange ganger og snur seg på magen. Hun er lys våken og bruker lang tid på å sovne igjen. Det er fryktelig slitsomt. Har hørt at før brukte de poser med klyper om natten. Finnes det enda? Burde vi trappe ned på dagsoving? Er kjempe frustrert.

Sent from my iPhone using BV Forum

Slik har vi hatt det den siste mnd også.. Mie våknet opp etter å ha sovet halv time til en time og bare hyle, ikke noe som hjalp bortsett fra å komme opp. Slitsomt og frustrerende når enn ikke veit hva det er...
Ringt på hs for å få noen tips og råd for hva vi skulle gjøre, der ble vi rådet til å gi henne smokken, bre over henne og fortelle at det var natta og Mie skulle sove og så gå ut igjen. Det er da tålmodigheten og mamma hjerte får testet seg tenkte jeg...
Hva som har skjedd etter at vi var der aner jeg ikke, for plutselig bare snudde det :) Nå den siste uka har hun sovnet ca kl 19:00 hver dag og sovet til 7-8 hver dag og ikke våknet i det hele tatt.

Så spørs nok ikke om det bare er en fase, men veldig slitsomt når det pågår... håper du er like heldig som meg og at det går seg til ganske fort :)

Det er håp med andre ord :) høres ut som om dere hadde det likt oss. Får prøve å holde ut det. Det er nok bare en fase ja. Jeg har hørt at det kommer en ny periode når de begynner å reise seg i sengen. Skal prøve å følge de tipsene du fikk. Vil gjerne ha tilbake nattesøvnen :)

Om det er hold i, vet ikke jeg, men jeg ser ofte sammenheng i det. Den tidligere helsesøsteren sa til meg at når barnet var i voldsomme utviklingsfaser så kan det f.eks begynne å tulle på natta dersom det er vane med å sove bra til vanlig. Jeg ser iallefall at når det skjer mye med han (likens med mine eldre barn) så blir det tullete netter en periode før det går seg til igjen.. Min og hiver seg på magen ved hver anledning, men våkner han så tar jeg han ikke opp. Han sovner som regel av seg selv etter en stund.

Hehe. Ja det med å hive seg på magen har blitt en hit :) Men da håper jeg det er forbigående. Dette er første barnet mitt, så jeg har ingenting å sammenligne med. Derfor er det greit å høre med dere andre i sånne sammenhenger :)

Veldig greit å høre erfaringer ja! Vi er inne i akkurat samme fase! Mellom 4-5 våkner hun og sliter med å sovne igjen. Blir helt frustrert, så hjelper å tenke at det kan være en fase. Krysser fingrene. Ellers var jeg på sove-foredrag i forrige uke (bare for gøy) og da var rådet at de som våkner tidlig ofte har hatt ettermiddagshvilen for sent, den skal helst ikke være etter 16:15 for disse 7/8 mnd babyene. Nå passer vi på det, men har ikke blitt bedre. Så mest sannsynlig tror jeg det er en fase. For nå skjer det jo veldig mye på utviklingen ellers.

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp