Urolige føtter! :-/

Jorie

Andre møte med forumet
Er det noen som har noe tips mot dette?
På tre døgn har jeg nå sovet maks 6 timer, og jeg er trøtt! Med en gang jeg legger meg ned, kommer kriblinga. Snakket med jordmor, men hun sier at jeg bare må leve med det, og trøste meg med at det går over med en gang etter fødsel...
Jaha... Med termin 28.08 så føler jeg LITT på det at det hadde hvert godt å sove skikkelig før fødselen... Spesielt siden vi venter 2!
Har prøvd gamle kjærrigråd som å knyte rød ulltråd om ankelen, jeg spiser magnesium som godtedrops, å har hvert på helsekosten å kjøpt noe sånn "spesialbalsam" mot kribling og urolige føtter. Ingenting av dette fungerer selvsagt.

Er det noe mer man kan prøve?
Ble litt sutter nå, men det føler jeg må være lov :p

Har hørt at å bade føttende i kaldt/is vann før du legger deg skal hjelpe. Men har ikke hatt det selv, så vet det ikke:)

Det sliter jeg også med! Hver kveld/natt :( Men, jeg har funnet ut to ting som hjelper mot det; det første er sex/orgasme for da spenner kroppen seg og jeg sovner raskt etterpå før kriblinga i beina begynner. Når jeg ikke orker det, så er det kalde kluter som hjelper - 1 på hvert bein... Da merker jeg lite eller ingenting til kriblingen. Har også snakket med legen om det og venter tilbakemelding for om jeg mangler noen vitaminer i kroppen som kan skyldes dette..

Sliter med det samme og blir gaal av det! Jeg "søker" hvertfall etter å gå avkjølt føttene og synes vel kanskje det hjelper litt.

Takk for råd :)
Ikveld skal jeg avkjøle føttene godt før jeg legger meg og ha med noen kalde kluter til sengs ;)

Jeg sliter med det samme. Som de andre sier, hjelper kaldt vann. Og så har jeg en krem som heter lucky legs fra Mama Mio som er avkjølende og veldig god for beina! Hjelper litt den og :-)

Legg deg med bena høyt, fungerer for meg, eller noe i mellom bena...sliter ikke like mye som i forrige svangerskap, heldigvis !!! Håper at noe hjelper deg og du kan få god natte søvn ;)

Back
Topp