Urolige ben

markrete

Glad i forumet
Gresskarfrøene2023
Har alltid vært tidvis plaget med urolige ben, som en krampefølelse, også utenom svangerskap. Sist svangerskap var jeg spesielt plaga siste måneden hvor jeg grein på kvelden fordi det gjorde at jeg ikke fikk sove... Nå er jeg bare 13 uker og veldig plaga allerede!! Har dere noen tips eller erfaring med dette?

Veldig redd for At det skal bli værre da det er så utrolig plagsomt og frustrerende!

Magnesiumtabletter fungerer! Men vet ikke om det har noe å si i svangerskap med styrke osv, så forhør deg med lege først evt. :)

Hmm. Lite erfaring innenfor dette også, men hatt bare kramper i det ene benet mitt noen ganger, men kan kanskje ik sammenlignes. Ville kanskje undersøkt hos lege:)

Jeg har sliti med rastløse ben i mange år, og gjør det fremdeles, om ikke mer, nå når jeg er gravid.(aldri vært hos legen med det) Begynt å bli veldig varm på føttene i tillegg.
Ikke så mye jeg funnet ut at hjelper sånn over tid. Men merker at de dagene jeg har vært lite aktiv, typ sittet i mye møter, ligget på sofaen ect. Da blir det ekstra ille på kveldene. Det som hjelper meg er å ha det kaldt, stikke bena utenfor dyna. Og bevege bena opp og ned mens jeg ligger i senga, for å gjøre bena slitne, da innbiller jeg meg hvertfall at det hjelper litt.
Var kanskje ikke svaret du var ute etter, men dette er småting som har gjort det litt bedre for meg hvertfall.

Magnesium har hjulpet meg i tidligere graviditeter. Tar mer enn vanlig døgndose.

Magnesiumtabletter, forhør deg litt om dose med legen. Og innbiller meg at kjerringrådet om å sove med ullsokker som ikke strammer hjelper meg. Hatt urolige ben hele livet.

Også bruk støttestrømper!! [emoji2] utrolig hvor bra det hjelper, sånn sett er det greit å gå gravid på vinteren [emoji87]

Back
Topp