Urolige ben

Fairy2

Blir kjent med forumet
Er sååå plaget med urolige ben. Spesiellt når jeg skal legge meg, får ikke sove..ligger bare å vrir meg og rister i foten.
Har bygd opp i senga slik at jeg får begge føtter litt i høyden, men det hjelper ikke lengere. Er oppe om natten å går litt, men det kommer tilbake med en gang jeg legger meg igjen! kjenner jeg blir gaaaaal av dette!


noen råd??=)
 
jeg blir bare sånn når jeg er trøtt og da er det sååå godt å legge seg! =) hehe
 
Har ikke fått urolige ben, heldigvis, men begynt å våkne av krampe i leggene en del! :-S Har hørt at magnesiumtilskudd skal kunne funke mot plager i bena, synes jeg å huske...?! Verdt å undersøke, kanskje;-) Lykke til!
 
prøv å tøye ut leggene før du legger deg... :) Det hjelper for meg, jeg blir helt gal av det... og sier stadig at jeg har "sånn dritt i beina", eneste som hjelper er å riste som du sier, eller å gå + tøye ut skikkelig... det hjelper også litt med massasje på bena, det er gubben sin jobb... om det så er midt på natta, hehe... han er jo tross alt med på dette her... :)

lykke til..
 
Bananer =) Inneholder mineraler som beroliger.
Har slitt med det samme problemet lenge. Søkte på "urolige ben + gravid" på google og fikk opp et tonn med tråder om folk som sliter med det masse.
For meg hjelper det å slite ut beina, ligge med dem opp på armlenet på sofaen og masse bananer =)

Håper noe av dette kan hjelpe deg.
Ellers så kan du søke på nett og se hva råd andre har fått =)
 
jeg sliter med akkurat det samme. har faktisk vært plaget med det siden uke 7.. har vært til legen med det og de sier at det sjeldent hjelper med magnesium, men det er verdt et forsøk hvertfall.

Jeg tar magnesiumtilskudd og det hjelper sjeldent, men når det hjelper er det himmelsk:D:D. Dersom magnesium ikke hjelper er det rett og slett fint lite som hjelper sa legen til meg.. (blir eventuelt angstmedisin, men det kan man ikke ta under graviditet)

Så da må vi nok bare holde ut dessverre :///// 
 
mine "urlolige bein" utvikler seg til angst, så legen min har gitt meg noe midt døsene å sove på. Det redder skinnet mitt. Om jeg er urolig på dagen vet jeg at jeg får iallefall sove om natta. Før jeg fikk medisin, var det så gale jeg var helt fra meg. Har angst fra før av, men hadde kontrollen på det frem til det plutselig "smalt" under graviditeten.
Gammle legen min var ingen hjelp.
Men nå har vi jo flytta her og jeg har fått ny fastlege.
Første gang jeg var der brukte han en time på å finne rette medisinen =)
Tenkte og vurderte lenge før han bestemte seg =)
 
Jeg har slitt med urolige bein siden uke 11.. Begynte å ta magnesium i uke 20, og det hjalp veldig, men så i uke 26 så hjalp det ikke nok og jeg var oppe å gikk flere timer om nettene. Så jeg søkte litt på kjerringråd osv, og der fant jeg ulltråd rundt ankelene. Så nå tar jeg to tabletter med magnesium rett før jeg legger meg, og så har jeg ulltråd rundt anklene, og det er bare 1 gang på 1,5 mnd jeg har vært oppe å gått:) så funker veldig bra for meg!
 
Ulltråd fungerer bra for meg oxo :-) men må være 100% ull :-)
 
Back
Topp